تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های استانبول

استانبول چند منطقه دارد؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

استانبول از آن مقاصد گردشگری خیلی جذاب و معروف دنیا است که حتما به یک‌ بار سفر می‌ارزد. در استانبول همه حس‌ و حال‌ های شرق و غرب جمع شده‌اند. از سنت‌ دوستی آسیایی تا مدرنیته اروپایی، مسجدهای عثمانی تا کلیساهای دوران امپراطوری روم، از بوی قهوه تا طعم شیرین باقلوا، همه را در استانبول پیدا می‌کنید. استانبول با تنگه معروف بسفر به دو تکه تقسیم شده‌است که یکی در آسیا و دیگری در اروپا قرار دارد. با پل معروف بسفر هم این دو تکه به‌هم‌دیگر وصل شده‌اند. برای آشنایی بیشتر با مناطق اروپایی و آسیایی استانبول و تصمیم برای خرید دوطرفه پرواز چارتری استانبول به تهران در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

استانبول چند منطقه دارد؟

مناطق استانبول

براساس این‌که مناطق استانبول را برای چه موضوعی بررسی می‌کنید، بهترین آن‌ها متفاوت است. برای مثال مناطق فاتیح و بی‌اغلو جزو تاریخی‌ترین مناطق استانبول محسوب‌می‌شوند. منطقه بشیکتاش و محله‌های ساری‌یر و شیشلی در منطقه کائیت‌هان هم در اول لیست مراکز تجاری استانبول قرار می‌گیرند. به‌نظرم بهتر است قبل از این‌که بلیط چارتر استانبول به تهران را رزرو کنید، با مناطق مختلف استانبول آشنا شوید.شاید جاهای دیدنی و تفریحی را شناختید که تا پیش از این از وجودشان خبر نداشتید.

البته اگر نه‌فقط به‌عنوان یک گردشگر بلکه به‌عنوان خریدار خانه به مناطق استانبول نگاه می‌کنید، باید موارد زیادی مثل قیمت، امنیت و حمل‌ونقل را هم باید درنظربگیرید.

بخش اروپایی استانبول

قسمت اروپایی استانبول، بیشتر جاهای دیدنی تاریخی و بیشتر جمعیت استانبول را در خودش جای‌داده‌است. حدود 10 میلیون آدم در این بخش زندگی می‌کنند. برای همین، رویارویی با ترافیک سنگین، جمعیت زیاد در پیاده‌روها و حتی کوچه‌ها، خیلی عادی به‌نظرمی‌رسد. بیشتر سرمایه‌گذاری جذب چردشگر هم در بخش اروپایی استانبول انجام شده‌است. تعداد بیشتر هتل‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی در این طرف بسفر شما را هم متعجب می‌کند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

منطقه فاتیح

منطقه فاتح یکی از بزرگ‌ترین مناطق استانبول است که در مرکز استانبول قرار دارد. فاتیح بسیاری از جاهای تاریخی استانبول را در خودش جای‌داده‌است. مساجد ایاصوفیه و سلطان احمد، باسیلیکا سیسترن، میدان اسب‌دوانی و کاخ قدیمی توپکاپی را در محله‌های فاتیح پیدا می‌کنید.

کاپالی چارشی یا گرند بازار هم در همین منطقه قرار دارد. کاپالی چارشی ازجمله بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای جهان به‌شمارمی‌رود که در سال 2011 رتبه اول پربازدیدترین بازارهای جهان را به‌خودش اختصاص داد. همانطور که انتظار می‌رود، قیمت کالاها در این بازار گران است ولی برای تماشای آن به‌عنوان یک مکان تاریخی یا حتی برای تبادل ارز جای مناسبی خواهدبود. در ادامه تعدادی از محله‌های معروف منطقه فاتیح را بررسی می‌کنیم.

محله سلطان احمد

محله سلطان احمد با بافتی تاریخی، مهم‌ترین محله برای بررسی مهم‌ترین تغییرات معماری ترکیه به‌شمارمی‌رود. تقریبا همه گردشگر‌ها این محله را دیده‌اند. چون خیلی از جاهای دیدنی استانبول مانند مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، بازار آستارا، باسیلیکا سیسترن و میدان اسب‌دوانی در این بافت قرار گرفته‌اند.

استانبول چند منطقه دارد؟
محله امینونو

امینونو یکی از بهترین محله‌ها برای خرید خوراکی است. قیمت‌های خوب و بورس انواع شرینی، ادویه، قهوه و خشکبار، هرکسی را برای خرید وسوسه می‌کند.

محله بالات

محله‌های فنر و بالات سال‌ها است که در همسایگی هم، یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های استانبول را تشکیل می‌دهند. در گذشته، بیشتر ارامنه و ارتدوکس در بالات زندگی می‌کردند اما حالا طیف‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد. مدرسه معروف به کلیسای سرخ، کلیسای سنت‌جورج و خیلی دیدنی‌های جذاب کوچک‌وبزرگ را در بالات می‌بینید. خانه‌های رنگی معروف استانبول هم خانه‌های این محله هستند.

استانبول چند منطقه دارد؟

منطقه بی‌اغلو

بی‌اغلو هم یکی دیگر از مناطق بزرگ استانبول محسوب‌می‌شود که ساکنانش با سبک‌وسیاق اروپایی، زندگی می‌کنند. جاهای تاریخی مختلف این منطقه هم معماری اروپایی با قدمت یک قرن را نشان می‌دهند.

مراکز تجاری و تاریخی مهمی در بی‌اغلو وجود دارد. برج گالاتا، موزه مادام توسو، کلیسای سنت آنتوان و بسیاری از فروشگاه‌های هنری، کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌ها در منطقه بی‌اغلو به گردشگران خوش‌آمد می‌گویند. موسیقی خیابانی هم در برخی قسمت‌ها، حسابی رهگذران را سرگرم می‌کند.

خیابان استقلال و میدان تقسیم هم در همین منطقه قرار گرفته‌اند. پیشنهاد می‌کنم از مغازه‌های رنگارنگ و اغذیه‌فروشی‌های متعدد بین میدان استقلال تا میدان تقسیم غافل نشوید و تراموای قدیمی خیابان استقلال را هم حتما سوار شوید. در منطقه بی‌اغلو می‌توانید با حمل‌ونقل عمومی، تقریبا راحت و بی‌دردسر به مراکز دیدنی مختلف بروید.

محله گالاتا

اسمش را احتمالا از برج مشهور گالاتا گرفته‌است. این برج قدیمی را کنار تنگه بسفر پیدا می‌کنید. گالاتا هیچ‌وقت از جنب‌وجوش و تردد آدم‌ها خالی نمی‌شود. همیشه داخل رستوران‌ها و کافه‌هایش افراد گوناگونی نشسته‌اند و در خیابان‌هایش مردم درحال رفت‌وآمد هستند. علاوه‌برهمه نقاط قوتش، برای خرید سوغاتی، گالاتا نسبت‌به محله سلطان احمد قیمت‌های بهتری دارد.

محله آسمالی مسجیت

این محله در انتهای خیابان استقلال، با ساختمان‌های رنگی عصر رنسانس خود، از قدیم معروف بوده‌است. موسیقی زنده یکی از المان‌های جذاب محله آسمالی مسجیت به‌شمارمی‌رود که در کنار رستوران‌هایش، یک روز به‌یادماندنی را برای‌تان رقم می‌زند.

محله کاراکوی

اگر دنبال یک محله با بافت قدیمی باشید، کاراکوی حتما در این فهرست به‌چشم‌می‌خورد. کاراکوی را می‌توان یکی از مهم‌ترین محله‌های تاریخی استانبول دانست که در قدیم از بنادر مهم این شهر هم بوده‌است. البته سال 2012 شروعی نو برای کاراکوی بود و خیلی از بناها بازسازی شد.

محله کاراکوی را به همه عاشقان کافه‌گردی و رستوران‌نشینی، پیشنهاد می‌دهم. اگر قبل از برگشت با بلیط چارتری استانبول به تهران گذرتان به این محله افتاد حتما کافه مشهور کاراباتاک را از نزدیک ببینید. این کافه جزو اولین کافه‌های راه‌اندازی‌شده در این محله است.

استانبول چند منطقه دارد؟
محله چکورکوما

چکورکوما از آن محله‌هایی است که اصالت ترکی را هنوز در خودش دارد. محله چکورکوما به‌نوعی نماد فرهنگ مردمان ترک هم به‌حساب‌می‌آید. چند قدم در این محله راه بروید تا مغازه‌های عتیقه‌فروشی، کافه‌های دنج و بناهای قدیمی توجه شما را به خودشان جلب کند. هم‌چنین چکورکوما برای اقامت هم محله ارزان‌تری است و هتل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

منطقه بشیکتاش

میان مناطق معروف استانبول، بشیکتاش یکی از لوکس‌ترین آن‌ها محسوب‌می‌شود. تعجبی ندارد اگر هزینه اقامت در این منطقه بالا باشد. بشیکتاش جاذبه‌های گوناگونی ازجمله کاخ دلمه‌باغچه، پارک ییلدیز، بازار محلی و موزه نیروی دریایی دارد. هم‌چنین بازدید از موزه نیروی دریایی رایگان است.

بشیکتاش منطقه‌ای با اسکله‌های زیبا و انواع تفریحات آبی است که هتل چراغان و بسیاری از هتل‌های دیگر در آن قرار دارد. ولی شاید مهم‌ترین دلیل تردد مردم به این شهر، کروزسواری باشد. منطقه بشیکتاش به این ورزش شهرت دارد.

راه‌های دسترسی به بشیکتاش کم نیست. چراکه نزدیک محله‌های شیشلی و ساری‌یر قرار دارد و از امینونو یا ایستگاه تکسیم هم می‌توانید خودتان را به کاباتاش و از آن‌جا به بشیکتاش برسانید.

محله آرناووت‌کوی

برای تماشای حیات شبانه و شب‌زنده‌داری شهر، آرناووت‌کوی گزینه عالی به‌نظرمی‌رسد. این محله در همسایگی تنگه بسفر، شب‌های معروفی دارد. البته امکانات تفریحی و رفاهی هم از نقاط قوت آن درمقایسه با محله‌های دیگر است. علاوه‌بر رستوران و کافه‌های رنگارنگ، خانه‌های برجامانده از دوران عثمانی هم در آرناووت‌کوی دیده‌می‌شوند.

محله لونت

سه تا از پاساژهای مهم در محله لونت فعالیت می‌کنند. به‌طورکلی از محله‌های تجاری استانبول محسوب‌می‌شود که سیستم حمل‌ونقل خوبی هم دارد. در سفر بعدی‌تان به استانبول، قبل از رزرو بلیط چارتری استانبول به تهران، اگر بودجه کافی داشتید، حتما اقامت در این محله را تجربه کنید.

محله ببک

حال‌وهوای محله ببک با بسیاری از محلات دیگر استانبول فرق دارد. یکی از اعیان‌نشین‌ترین نواحی شهر که سطح امنیت و رفاهش با مناطق بومی قابل مقایسه نیست. این محله کنار دریای مدیترانه قرار دارد و ویلاهای کوچک‌وبزرگ آن از بیرون محله هم دیده‌می‌شوند.

منطقه کائیت‌هان

در دوران عثمانی، سلاطین و خانواده‌های‌شان برای تفریح و برگزاری مهمانی به منطقه‌ای جنگلی می‌آمدند. امروز دیگر خبری از آن منطقه جنگلی نیست و به‌جای آن، کائیت‌هان به یک ناحیه صنعتی تبدیل شده‌است. کائیت‌هان خیلی جاهای دیدنی برای گردشگران ندارد اما از قدیمی‌ترین منطقه‌های استانبول محسوب‌می‌شود که مرکز خرید معروف ابزارآلات  در آن قرار دارد.

محله ساری‌ یر

در انتهای سواحل بسفر در قسمت اروپایی، شمالی‌ترین محله استانبول را پیدا می‌کنید. وجود تعداد زیاد شکرت‌های بین‌المللی در ساری‌یر، آن را به بستری برای سکونت افراد ثروتمند تبدیل کرده‌است. در فصل مناسب، افراد زیادی را کنار آب می‌بینید که ماعی می‌گیرند. این تفریح یکی از کارهای دوست‌داشتنی کیان اهالی ساری‌یر به‌شمارمی‌رود.

در ساری‌یر جاهای دیدنی مختلفی به‌چشم‌می‌خورد که کنار ویلاها و خانه‌های لوکس و امکانات تفریحی گوناگون، دلیل سفر گردشگران به این ناحیه را توجیه می‌کند. البته با اقامت در ساری‌یر، باید منتظر ترافیک‌های سنگین هم باشد. هرچندکه حمل‌ونقل با لنج و قایق هم احتمالا کارتان را راه‌می‌اندازد.

نخلستان زیبای امیرگان، موزه هانیم سدبرک، قلعه روملی، جنگل بلگراد و سواحل ایستینیه و ترابیا ازجمله جاذبه‌های تماشایی این محبه محسوب‌می‌شوند که پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید بلیط چارتری استانبول به تهران، سری به آن‌ها بزنید.

محله شیشلی

شیشلی را می‌توان در دسته محله‌های بین‌المللی و شلوغ استانبول قرار دارد. یک محله مدرن با آسما‌خراش‌های متعدد که سکونت فرانسوی‌ها در قرن گذشته، تاثیر زیادی در شکل‌گیری سبک زندگی مردم شیشلی گذاشته است. این ناحیه، بخش غربی و شرقی استانبول را به هم وصل می‌کند.

این محله در گذشته برای کشاورزی و شکار بود ولی حالا باوجود جاذبه‌های گردشگری و مرکز خرید بسیار معروف جواهیر، برای جذب توریست بسیار مناسب است. مرکز خرید جواهر یا جواهیر با برندهای معروف پوشاک و لوازم صوتی و تصویری و… یکی از معروف‌ترین مراکز استانبول محسوب‌می‌شود.

مرکز خرید کانیون، موزه ارتش استانبول، کاخ ایحلامور، موزه آتاتورک، مسجد تشویکیه، پارم دموکراسی و کلیسای هولی اسپریت از جاهای جذاب دیگر برای گردشگران این منطقه اعیان‌نشین است. البته محله‌های نیشانتاشی، تشویکیه و ماکا هم در همین محله قرار دارد که بنابر نیازتان به مراکز مختلف یا حتی برای خرید املاک می‌توانید به آن‌ها سری بزنید.

بخش آسیایی استانبول

قسمت آسیایی استانبول با حدود پنج میلیون جمعیت، با شلوغی بخش اروپایی فاصله زیادی دارد. زیبایی‌های طبیعی ازجمله جنگل‌ها، بخش آسیایی استانبول را به‌ویژه در فصل بهار بسیار دوست‌داشتنی می‌کند. البته جاهای دیدنی مختلفی مثل بازار تاریخی هزار رنگ، عمارت‌های کنار دریا و رصدخانه کاندیلی هم در همین بخش وجود دارند.

منطقه اسکودار

این منطقه در همسایگی تنگه بسفر و روبه‌روی منطقه بشیکتاش قرار دارد. اگر در محله امینونو هم باشید خیلی سریع به اسکودار می‌رسید چون در همسایگی آن است. گشت‌وگذار در این منطقه پرجمعیت، شما را با سبک زندگی و آداب‌ورسوم واقعی مردم بومی ترکیه آشنا می‌کند.

منطقه اسکودار جاهای گردشگری گوناگونی ازجمله تپه چاملیجا، نخلستان فاتح پاشا، برج دختر و مساجد قرن شانزدهمی دارد و چاملیجا از محله‌های معروف آن برای گردشگری محسوب‌می‌شود.

محله چاملیجا

روستایی روی تپه که یک مسجد با همین اسم هم نزدیک آن قرار دارد. این روستا سه مکان توریستی مهم یعنی مسجد اسکندر پاشا، قهوه‌خانه اسماعیل‌آقا و بام استانبول را در خودش جای‌داده‌است.

محله چاملیجا درواقع یک بندر ماهیگیری است. اگر به چاملیجا سفر کردید حتما ماست محلی آن را امتحان کنید چون بیشترین علت شهرت این محله، به ماست خوشمزه‌اش برمی‌گردد.

منطقه کادیکوی

حتما قبل از خرید بلیط چارتری تهران به استانبول به منطقه کادیکوی بروید. این منطقه شیک با نام دیگر قاضی‌کوی، یکی از نواحی بسیار قدیمی استانبول ایت که وجود کلیسای مسیحیت قرن پنج هم این قدمت را تایید می‌کند. کادیکوی نسبت‌به بقیه جاهای استانبول سیستم حمل‌ونقل مناسب‌تری دارد و محله مودا یکی از محلات معروف آن به‌شمارمی‌رود.

برای خرید انواع لباس با قیمت مناسب شاید بهتر باشد کادیکوی را امتحان کنید. مزون‌های لباس مجلسی و لباس عروس با قیمت‌های خوب در کادیکوی پیدامی‌شوند. علاوه‌براین، سه‌شنبه‌ها بازارهای بزرگی در این منطقه برگزارمی‌شود که جمعیت زیادی را به خودش جذب می‌کند. به‌جز لباس، کتاب‌فروشی، عتیقه‌فروشی و ماهی‌فروشی‌های متعددی هم در کادیکوی وجود دارد.

استانبول چند منطقه دارد؟

محله مودا

از حاشیه محله، مسجد عثمانی استانبول با شکوه و جلالش، دیده‌می‌شود. درکل این محله چشم‌انداز دیدنی و خوبی به قسمت اروپایی استانبول دارد. شما می‌توانید با قایق و شناورهای مسافربری از بخش اروپایی به محله مودا بروید. یک ناحیه قدیمی و تماشایی که موزه پاریس هم در آن قرار دارد و کافه‌های مختلفی را پیدا می‌کنید.

 سفر به استانبول، گردشگری یا همیشگی؟

برای تماشای تک‌ تک جاذبه‌ های استانبول، شاید یک عمر هم کم باشد. استانبول شهری زیبا و بااصالت است که تاریخ و هنر را به‌هم پیوند می‌دهد. شناخت مناطق مختلف استانبول برای برنامه‌ریزی بهتر در سفر و زمان‌ بندی مناسب روش خوبی است. اما اگر برای سکونت، به استانبول می‌روید، باید مناطق و محله‌ها را از دیدی کاملا متفاوت بررسی کنید. در این مورد چیزهایی مانند قیمت، امنیت، رفاه و جمعیت اهمیت بیشتری دارند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *