تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
شیراز, فارس

امامزاده زنجیری شیراز ( امامزاده سید جلال الدین) 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

امامزاده زنجیری شیراز

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با امامزاده زنجیری شیراز (سید الحرمین) آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سیدجلال‌الدین بن زید بن علی بن حسین معروف به امامزاده زنجیری از امامزاده‌های شیراز است که در محله بالا کف گود عربان در خیابان لطفعلی خان زند و در شرق مسجد زیبای نصیر الملک واقع شده است. آرامگاه امامزاده زنجیری مربوط به دوره قاجار – دوره پهلوی است، بقعه این امامزاده توسط نصیرالملک ساخته شده  است، علت نامگذاری این امامزاده، به سیدالحرمین و امامزاده زنجیری، به دلیل اعتقاد فراوان میرزا حسن‌خان نصیرالملک فرزند علی اکبرقوام حکمران فارس در زمان قاجار، به این امامزاده است.

شهرت یافتن امامزاده سید جلال الدین به امامزاده زنجیری از آن روست که نقل شده نصیر الملک به علت اعتقاد زیاد به این امامزاده، متهمان را در آنجا زنجیر می کرده و در صورت پاره شدن زنجیر بی گناهی مظنون اثبات می شد و اگر این طور نبود شخص به عنوان گناهکار شناخته می شد. امروزه زنجیر مذکور، در بالا ورودی حیاط این آستان مطهر قرار داده شده است.

امامزاده زنجیری شیراز

معماری امامزاده

گنبد و بقعه امامزاده زنجیری به زیبایی کاشی کاری شده و مرقد را پوششی نقره گون که توسط نصیر الملک به سبب ارادت خاص او به این امامزاده بزرگوار ساخته شده، در بر می گیرد. قسمت داخلی بقعه با آینه کاری و شیشه کاری تزیین شده و روی سنگ قبر را پوششی از جنس مس، نقره و استیل در بر گرفته و به طور کلی فضای داخلی، محیطی دنج ودلنشین است. تاریخچه آرامگاه امامزاده نیز به دوره قاجار- پهلوی بر می گردد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

امامزاده زنجیری شیراز

 

بهترین زمان زیارت امامزاده زنجیری

شب های سه شنبه به دلیل حضور مردم برای توسل، گرفتن حاجات، نذر و نیاز خود از این امامزاده بزرگوار به آنجا می روند، شور و حال دیگری در فضا جریان دارد. در صورتی که قصد زیارت در این آرامگاه متبرکه را دارید می توانید شب سه شنبه را برای بازدید در نظر بگیرید.

امامزاده زنجیری از مکان های مذهبی به جای مانده دوران قاجار است و از جمله آثار ملی با ارزش ایران نیز به شمار می رود. این بنا در تاریخ 23 بهمن 1380 با شماره 4725 به ثبت ملی رسید.

امامزاده زنجیری شیراز


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *