تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا

اهرام جیزه قاهره |با شکوه ترین سازه های بر جای مانده از مصر باستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

اهرام جیزه قاهره

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی مصر تصمیم گرفتیم تا یکی از جاذبه های بسیار زیبای شهر قاهره یعنی اهرام جیزه را که یکی از شگفتی های جهان است را به شما معرفی کنیم پس اگر علاقمند هستید بیشتر درباره این مکانها بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مِصر با نام رسمی جمهوری عربی مصر  یک کشور عربی در شمال شرقی قاره آفریقا است و شبه جزیره سینا هم که در قاره آسیا قرار گرفته بخشی از قلمرو این کشور است . مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار گرفته و از غرب با لیبی ، از جنوب با سودان و از سوی شبه جزیره سینا با اسرائیل و در نوار غزه با فلسطین مرز زمینی دارد. مصر با جمعیت ۱۰۲ میلیون نفر ۱۴امین کشور پرجمعیت در جهان، پرجمعیت‌ترین کشور در خاورمیانه، و بعد از نیجریه و اتیوپی، سومین کشور پرجمعیت در قاره آفریقا است. اکثر جمعیت آن در حاشیه رود نیل زندگی می‌ کنند. کرانه ‌های رود نیل منطقه‌ ای است که ۴۰ هزار کیلومتر مربع یعنی حدود یک بیست و پنجم این کشور و تنها زمین‌ های بارور آن را تشکیل می‌دهد. بخش عمدهٔ این کشور که در مجموع ۱ میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد، از بیابان تشکیل شده و جمعیت پراکنده‌ا ی را در خود جای داده‌ است.حدود نیمی از جمعیت مصر شهرنشین هستند که بیشتر آنان در دو شهر بزرگ قاهره و اسکندریه ، دیگر شهرهای دلتای رود نیل و حومه آن ‌ها زندگی می‌ کنند.

هرم های مصری از مهم ترین و باشکوه ترین سازه های بر جای مانده از تمدن مصر باستان هستند که نمادهای این تمدن نیز به شمار می روند. تعداد ۱۳۸ هرم شناخته شده تا سال ۲۰۰۸ در مصر موجودند که بیشتر آن ها آرامگاه فرعون ها و شهبانوهایشان در دوره های دودمانی کهن و میانه هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی قرار گرفته است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان به شمار می آید.قدمت اهرام جیزه به دودمان چهارم مصر می رسد که نام های این اهرام عبارتند از خوفو، خَفرِع و مَنقُرع. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفتگانه است.

اهرام جیزه قاهره

مساحت جیزه در حدود ۸ کیلومتر است. علاوه بر سه هرم اصلی، چندین هرم کوچکتر، مجسمهٔ اِسفینکس و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه قرار گرفته است. بعضی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از ۱۲ هزار سال پیش نسبت می دهند که هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نگردیده است.

طراحی این اهرام به حدی پیچیده و مهندسی هستند که برای خیلی از انسان ها قابل درک نیست. قدمت مجموعه اهرام جیزه به دودمان چهارم مصر می رسد که نام های آن شامل خوفو، خَفرِع و مَنقُرع خواهد شد.

علاوه بر سه هرم نامبرده، در منطقه جیزه شاهد آثار باستانی دیگری چون مجسمه اسفینکس، کشتی بزرگ مصری متعلق به 2500 سال قبل از میلاد مسیح و چندین هرم کوچک تر هستیم که در این شهر تاریخی جای گرفته است.

د

این اهرام پر رمزوراز در حدود سال 2550 قبل از میلاد، به عنوان مقبره ای برای فراعنه مصر ساخته شده اند. در صورتی که پا به این شهر تاریخی بگذاریم می توانیم با دیدن این اهرام در منطقه جیزه، سفری به عمق تاریخ داشته باشیم و از عظمت و ابهت این اهرام غرق در لذت شویم. حتی می توانید در شب به بالای هرم نگاه کنید و سه ستاره پر رنگ را که دقیقا به طور الگوی ساخت هرم جیزه واقع شده است، را ببینید.

از عجائب دیگر اهرام رمزآلود جیزه، وجود تصاویری به شکل هواپیما و هلیکوپتر بر روی سنگ نبشته های این اهرام است که نمی توان آن را نادیده گرفت، تنها توضیحی که می توان ارائه داد حضور گونه های هوشمند و پیشرفته، در آن زمان است. سفر به منطقه جیزه و تماشای عظمت بازمانده از پادشاهان مصر را با علاءالدین تراول ببینید تا مدت های مدیدی از خاطرتان محو نشود.

+ تور مجازی اهرام سه گانه مصر بصورت ۳۶۰ درجه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *