تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های استانبول, مراکز خرید استانبول

بازار ادویه استانبول یا بازار مصری ها (Mısır Çarşısı) 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بازار ادویه استانبول

در این مقاله از معرفی مراکز خرید استانبول شما با بازار مصری ها یا بازار ادویه استانبول که یکی از مکانهای مورد علاقه علاقمندان به ادویه جات است آشنا خواهیم کرد در ادامه با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید

بازار ادویه استانبول یا بازار مصری ها (Mısır Çarşısı) استانبول مکان دلچسبی است که به ملاقات دنیای ادویه ها بروید! با پیاده روی کوتاهی از بازار بزرگ استانبول به این بازار قرن هفدهمی می رسید. مناظر جالب توجه و داد و ستد مردم، موقعیت مناسبی برای عکاسی و دوستداران خرید و صد البته طرفداران خوشمزه ها فراهم می کند. بعد از بازار بزرگ استانبول، این بازار بزرگ ترین مجموعه ‌ی سرپوشیده‌ ی موجود در شهر استانبول است. بنای این بازار به صورت L شکل است.

این بازار یکی از بزرگ ترین بازارهای ادویه در دنیا است و شاید به جرات بتوان گفت که بسیاری از افراد به بهانه ی بازدید از جاذبه های بی شمار شهر استانبول، می آیند تا از بازار ادویه استانبول بهترین ادویه های دنیا را بخرند! البته این اغراق نیست که بهترین سرآشپزان دنیا برای خرید ادویه به بازار ادویه استانبول مراجعه می کنند و عطر و طعم غذاهای خود را از این بازار تامین می نمایند البته این بازار تنها ادویه ی غذایی ندارد بلکه، داروهای گیاهی و برخی از کالاهای دیگر هم در آن داد و ستد می شود

بازار ادویه استانبول


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تاریخچه

در سال ۱۶۶۰ میلادی و در زمان حکومت عثمانی ها این بازار در امینیو که گویی از اول هم جز محلات قدیمی استانبول بوده است، ساخته شد. پس از پایان، ساختمان های مسجد جدید طی سال های ۱۶۶۰ تا ۱۶۶۵ توسط ملکه تورهان خدیجه و مادر سلطان محمد فاتح راه اندازی گردید و تصمیم گرفته شد تا این بازار نیز ساخته شود تا درآمد حاصل از اجاره ی مغازه های آن برای تعمیر و نگهداری مسجد جدید استفاده و خرج بشود.

نام «میصیر» یا همان مصر به این دلیل انتخاب شده است که بازار با بودجه‌ی مالیات‌های دریافتی از مصر ساخته شده است. کاروان قاهره هر ساله انواع ادویه‌جات را با خود به استانبول می‌آورد چون استانبول در مسیر تجارت میان شرق و اروپا واقع شده بود.  با این حال در گذر زمان، بازدیدکنندگان خارجی استانبول این بازار را بازار ادویه نامیده‌اند چون اکثر تجارت و خریدوفروش ادویه در استانبول در این بازار انجام می‌شود.

بازار ادویه استانبول

از بازار ادویه استانبول چه چیزای میشود خرید ؟

وقتی پا به این بازار می گذارید ادویه تنها محصول و سوغاتی پیش روی شما نیست و انبوهی از میوه های خشک شده، مغز و آجیل، شیرینی های ترکی، انواع چایی و قهوه، عسل، زیتون، پنیر ترکی، روغن ها و عودها از جالب ترین چیزهایی است که در برابر شما قرار می گیرند. این بازار در زمان های ابتدایی ساختش مختص فروش ادویه و داروهای گیاهی بود و نام بازار ادویه نیز از همان دوران باقی مانده است.

شما میتوانید حتی به عنوان سوغاتی نیز از این بازار خوراکی های سنتی نیز خریداری کنید.در این بازار هر ادویه‌ ای که فکرش را کنید وجود دارد و اصلا لازم نیس که به فروشگاه های دیگر شهر رجوع کنید و بهترین و طبیعی‌ترین ادویه را که به طرز سنتی تهیه شده است را پیدا کنید.

با گشت و گذار در این بازار، درخشش عتیقه جات برنزی، هزار رنگ ادویه ها، عطر دوست داشتنی قهوه محمت افندی و بوی ماهی تازه را به راحتی به خاطر خواهید سپرد و بازار مصری ها، همان خاطره متفاوت سفر به استانبول خواهد شد.

 

بازار ادویه استانبول کجاست ؟

بازار مصری ها در میدان امینونو در محله فاتیح واقع شده است. برای رسیدن به این بازار می توانید از ترموا و مترو استفاده کنید و در ایستگاه امینیو از قطار پیاده شوید

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه اروپایی فاتح، رستم پاشا، بازار ادویه

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 09:30 الی 19:00 (تعطیلات عمومی و مذهبی و 29 اکتبر بازار تعطیل است).

جاذبه های نزدیک

موزه تاریخ علم و تکنولوژی اسلام 1.7 کیلومتر
کاخ توپکاپی 1.7 کیلومتر
مسجد ایاصوفیه 1.8 کیلومتر
بازار بزرگ استانبول 0.65 کیلومتر


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *