تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

بازار بزرگ رشت ☀️ بازار سنتی و دیدنی | Gilan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بازار بزرگ رشت

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با بازار بزرگ رشت ، بازار سنتی و دیدنی در گیلان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بازار محلی و سنتی رشت (Rasht Grand ‌Bazaar) در مرکز شهر رشت قرار دارد و نقش مهمی در اقتصاد، تجارت و فرهنگ اینجا ایفا می کند. روزانه هزاران نفر از شهرها و روستاهای دور و نزدیک استان گیلان و استان های همسایه برای خرید و فروش به بازار می آیند. بازار رشت، همچنین با 24 هکتار مساحت، بزرگترین بازار روباز کشور نیز هست و حال و هوا و فضای جذاب آن در کنار تنوع بالای محصولات و تازگی شان باعث شده تا هر ساله هزاران مسافر و گردشگر از آن دیدن کنند.

در این بازار انواع و اقسام ماهی‌ها از جمله ماهی کپور، ماهی سفید، اشپل ماهی، ماهی قزل‌آلا، تیلا پیلا و … یافت می‌شود. انواع خوراکی‌های محلی تازه در بازار بزرگ رشت به فروش می‌رسند و بوی انواع سبزیجات بومی و معطر همواره در فضای آن پیچیده است.

بازار بزرگ رشت


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در بین مراکز خرید رشت هیچ بازار تاریخی به چشم نمی‌خورد؛ اما ازآنجایی‌که بازار بزرگ در مرکز و بافت قدیمی شهر قرارگرفته، می‌توان گفت کم‌ و بیش ساختاری شبیه به بازارهای تاریخی ایران در دیگر شهرها دارد. با این تفاوت که این بازار مسقف نیست و فقط سقف بخش کوچکی از آن که مربوط به راسته‌ زرگرهاست با حلب پوشانده شده است. در این بازار راسته ماهی‌فروشان، زرگران، میوه‌فروشان و… هرکدام حال‌وهوای خودشان را دارند.

این بازار گذشته از میدان‌ها و چهارسوق‌هایش، از 14 کاروانسرای قدیمی تشکیل‌شده که هر یک متعلق به دوره‌ی تاریخی خاصی است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که ساخت و توسعه‌ این کاروانسراها در بازار بزرگ رشت تا زمان پهلوی ادامه داشته و پس از انقلاب جمهوری اسلامی متوقف ‌شده است.

بازار بزرگ رشت

این کاروانسراها در واقع برای استراحت بازرگانانی که به رشت سفر می‌کردند در نظر گرفته‌شده بودند. شاید در این بازار نشانه‌ای از زرق ‌و برق دیگر مراکز خرید رشت را پیدا نکنید؛ اما مطمئن باشید تنوع رنگ و بو در این بازار شما را به وجد می‌آورد.

 این بازار به قدری زنده و پر رفت و آمد می باشد که شما می توانید انواع ترشیجات تا آب نارنج و لیموی تازه را بیابید. رب انار های ترش و انواع دیگر رب ها همانند رب آلوچه نیز در این بازار یافت می شود که همگی گزینه های خوبی برای سوغات می باشند.

اگر به بازار سنتی رشت بروید امکان ندارد که از خرید برنج مرغوب موجود در بازار بگذرید به خصوص که عطر آن ها در بخش های مختلف بازار پخش می شود. یکی دیگر از محصولاتی که می توانید به صورت اصل و مرغوب تهیه کنید، لبنیات مختلف مثل کره، دوغ، پنیر و… می باشد.

بازار بزرگ رشت

در بعضی نقاط دیگر بازار بوی خوب نان محلی فضا را پر کرده که داغ از تنور بیرون می آید و توسط زنان خوش ذوق پخته می شوند که می توانید از آن ها به اندازه نیاز خود تهیه نمایید.

بخش دیگر بازار مخصوص پوشاک است که در آن انواع لباس ها از کودکان تا بزرگسالان وجود دارد و حتی می توانید لباس های زیبایی که با دست دوخته شده را نیز پیدا کنید.

در قسمت های دیگر بازار می توانید لوازم برقی، سفال، محصولات حصیری، کریستال و دیگر مواردی از این دست را ببینید که در کاروانسرا های مختلف قرار گرفته اند. لباس های محلی و عتیقه جات قدیمی را نیز می توانید در کوچه پس کوچه های بازار بیابید. از بخش های دیگر بازار که به چشمتان خواهد خورد، رستوران ها، چای خانه ها و مغازه هایی هستند که با فضای قدیمی و جالب خود حس خوبی را به شما منتقل می کنند.

بازار بزرگ رشت

دسترسی

بازار بزرگ رشت (بازار و مرکز خرید) در محله شهرداری رشت و خیابان امام خمینی، بعد از بحر العلوم واقع شده است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *