تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای مراکز خرید, سریلانکا

بازار پتاه کلمبو ، بازاری محلی در سریلانکا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بازار پتاه کلمبو

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با بازار پتاه کلمبو ، بازاری محلی و دیدنی در سریلانکا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهر کلمبو یکی از شهرهای کشور سریلانکا است که جزو توریستی‌ترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود. بسیاری از گردشگرانی که وارد کشور سریلانکا می‌شوند عمدتاً فقط از دو شهر کلمبو و شهر بنتوتا بازدید می‌کنند. کلمبو با سواحل خیره‌کننده، ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز، معماری درخشان و زندگی شبانه عالی، مسافرانی را از سراسر جهان جذب می‌کند، و یکی از محبوب‌ترین مقاصد همه کسانی است که پا به سریلانکا می‌گذارند.

بازار پتاه کلمبوبازارهای کلمبو مکانی است که گردشگران از سراسر جهان دوست دارند کالاهای دست ساز و مصنوعات سریلانکا را به عنوان سوغاتی یا دکور خانه با خود به همراه ببرند.

بازار پتاه (Pettah Market) در شهر کلمبو، پایتخت سریلانکا قرار دارد. این بازار در هوای آزاد برگزار می‌شود و با دستفروش‌هایی که از مواد غذایی گرفته تا لباس را به فروش می‌رسانند، شبیه به جمعه بازارهای ایرانی است. هرچند فروشگاه‌هایی نیز در بازار وجود دارند؛ اما شهرت این مکان در میان گردشگران خارجی به دلیل دستفروش‌هایی است که با گاری‌های خود فروشندگی می‌کنند. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، بازدید از بازار پتاه برای شما تجربه‌ای محلی‌تر از کشور سریلانکا خواهد بود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بازار پتاه کلمبواینجا، محلی است که هم می توان ‏به خرید پرداخت و هم از دیدن جاذبه هایی مانند معابد هندو، بودا، خانه های اشرافی، موزه کلمبو‎ ‎‎(Colombo)‎، سالن کنفرانس بین المللی “باندارانایک‎” (Bandaranaike)‎، ساختمان جدید پارلمان ‏در “سری جایاوارداناپور ‎و مرکز هنرهای فولکلور لذت برد‎.‎‎

بازار پتا در شهر کلمبو در منطقه ی پتا واقع شده است. ورودی این بازار یک بنای تاریخی بلند در ‏مرکز میدان قرار گرفته که به برج ساعت خان‎ (Khan) ‎مشهور است. این برج توسط خانواده ی ‏‏”فرامجی بهیکاجی خان‏ ‎ساخته شد، که اهل بمبئی و از تاجران ‏معروف و مالک شرکت کلمبو اویل میلز ‎بودند‎.‎‎


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *