تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
سیستان و بلوچستان

بازار چهارراه رسولی زاهدان | Rasouli Market 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بازار چهارراه رسولی

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با بازار چهارراه رسولی زاهدان آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با این بازار جالب و سنتی بیشتر آشنا شوید.

بازار چهارراه رسولی زاهدان یکی از شناخته‌شده‌ترین و پر هیاهوترین بازارهای زاهدان و به عبارت دیگر مقصد خرید گردشگران است که در دو طرف یک خیابان بزرگ ایجاد شده و در آن‌ها از شیر مرغ تا جان آدیمزاد فروخته می‌شود.این بازار برای مسافران و دانشجویانی که به دنبال کالاهای مارک دار با قیمت های پایین هستند مناسب است.
در بازار رسولی بیش از هزار مغازه به فروش کالاهای مختلف اختصاص دارد تصویری که از این بازار با وجود مغازه ها در کوچه پس کوچه های تو در تو، لباس های محلی فروشندگان و همچنین نوع کالاهایی که در آنجا به فروش می رسد در ذهن ببینده نقش می بندد یادآور تصوری از بازارهای محلی کشورهای همسایه مانند هند و پاکستان است به طوری که برخی این بازار را هندوستان کوچک می نامند.بازار چهارراه رسولی

تاریخچه بازار رسولی

چهارراه رسولی یا همان بازار رسولی از دهه 50 و بعد از انقلاب با توجه به تجمع فروشندگان در آن محل شهرت پیدا کرد.مغازه های بازار رسولی در خیابان اصلی، پاساژها و کوچه ها که به صورت دالان و حتی دخمه است قرار دارد که با گذشت بیش از سه دهه از عمر این بازار و تاسیس پاساژهای بزرگ در برخی نقاط آن هنوز هم بافت قدیمی بیشتر مغازه ها حفظ شده است.بازار چهارراه رسولی
بازار رسولی زاهدان بازاری برای عرضه اجناس تاناکورا با قیمت پایین نیز به شمار می رود که بیشترین فروش آن در ماه های سرد سال اتفاق می افتد چرا که اکثر مسافران برای خرید انواع لباس های گرم خارجی به این بازار می آیند. البته همین حالت برای انواع کفش و کیف نیز صادق است.کیفیت بالا و قیمت پایین اجناس موجود در بازار رسولی مشتریان را بیشتر به خرید تشویق می کند و همین امر سبب شده است در زمان تعطیلاتی مانند نوروز این بازار مشتری زیادی نسبت به دیگر مراکز خرید داشته باشد.

بازار چهارراه رسولی
بازار چهارراه رسولی

با توجه به این که قدمت این بازار نسبت به مناطق تاریخی زیاد نیست اما به کمک فروشندگان و معرفی مردم محلی توانسته است به مکانی شناخته شده برای فروشندگان کشور به ویژه فروشندگان اجناس تاناکورا، تبدیل شود.در برخی مغازه ها انواع لوازم برقی، خانه، لباس و … به فروش می رسد و می توان گفت که فروشندگان آن ها معمولا موظف به فروش جنس خاصی در مغازه های خود نیستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
بازار چهارراه رسولی
بازار چهارراه رسولی

در این بازار تنوع گسترده‌ای از کالا از جمله پوشاک زنانه و مردانه، انواع کفش، انواع مختلف چای (یکی از سوغات اصلی زاهدان)، پارچه‌هایی با طرح‌های مختلف و پارچه‌های سوزن‌دوزی شده و سنگ‌دوزی شده که برای تهیه لباس محلی زنان استفاده می‌شود، خوراکی‌های مختلف مثل ادویه‌ و ترشی‌های تند و تیز محلی و همچنین ادویه‌های هندی و پاکستانی و میوه های گرمسیری مانند انبه و زیتون، کالاهای الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی،لوازم خانگی و… یافت می‌شود.

بازار رسولی کجاست؟

بازار رسولی در شهر زاهدان و استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. به‌عنوان سریع‌ترین راه شما می‌توانید از طریق هواپیما به این شهر سفر کنید یا به‌صورت زمینی با استفاده از خودرو شخصی یا اتوبوس به زاهدان بروید. متاسفانه امکان استفاده از قطار به زاهدان وجود ندارد. اما درصورت تمایل به سفر با قطار می‌توانید با قطار به شهر کرمان یا بم رفته و از آنجا خود را به این شهر برسانید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. پریسا

    خیلی دوست دارم هرچه زودتر برم چهارراه رسولی حال و هواش رو دوس دارم ، قیمتاشون عالیه و تنوع جنس هاشون زیاده ، فعلا از رسولی مارکت آنلاین خرید میکنم چون امکان رفتن برام فراهم نیست

    1. shahab.sh

      واقعا بازار دوست داشنیه، همه چی پیدا میکنی با قیمت مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *