تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


روسیه, سن پترزبورگ

باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی روسیه سفری به روسیه خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام باغ تابستانی سنت پترزبورگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

با این که پارک از آن زمان تا امروز عوض شده، اما شکوهش را از دست نداده است. کاخ کوچک و دوطبقه ی تابستانی را هم در شمال شرقی همین پارک می بینید که نخستین کاخ سن پترزبورگ محسوب می شود و آن را در سال های 1701 تا 1714 برای پتر کبیر ساخته اند.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

باغ و کاخ تابستانی سن پترزبورگ از مکان های گردشگری روسیه است. باغ تابستانی، دوست داشتنی ترین پارک سن پترزبورگ را با مجموعه ای از آب نماها و چند عمارت کلاه فرنگی، در دوران پتر کبیر و با تقلید از نقشه ی باغ کاخ ورسای فرانسه ساخته اند. با این که پارک از آن زمان تا امروز عوض شده، اما شکوهش را از دست نداده است. کاخ کوچک و دوطبقه ی تابستانی را هم در شمال شرقی همین پارک می بینید که نخستین کاخ سن پترزبورگ محسوب می شود و آن را در سال های 1701 تا 1714 برای پتر کبیر ساخته اند.

باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه
باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه

باغ تابستانی یکی از قدیمی ترین پارک های سن پترزبورگ روسیه است که در سال 1704 به دستور پطر کبیر در حوالی نخستین اقامتگاه تابستانی پطر ساخته شد. باغ تابستانی، دوست داشتنی ترین پارک سن پترزبورگ را با مجموعه ای از آب نماها و چند عمارت کلاه فرنگی، در دوران پتر کبیر و با تقلید از نقشه ی باغ کاخ ورسای فرانسه ساخته اند.

بازدید از این باغ در برنامه تور روسیه خیلی از گردشگران این کشور قرار دارد. طراحی این باغ به شکل منظم و با توجه به قوانین هندسی و به تقلید از باغ ورسای انجام گردیده است.

باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه
باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه

در سبک باروکا -سبک طراحی این باغ- مجسمه هایی به شکل خدایان یونانی و رومی ساخته و در جای جای باغ قرار می گرفتند. مجسمه ای بلندبالا از دوران یونان باستان که وننرا نام داشت در زمان پتر کبیر به این اقامتگاه تابستانی برده شد، این مجسمه اکنون در موزه آرمیتاژ نگهداری خواهد شد. 220 مجسمه دیگر که متوسط هنرمندان ایتالیایی ساخته شده بود نیز در بخش های گوناگون این باغ پر پیچ و خم به نمایش گذاشته بود که اکنون تنها 91 مجسمه باقی مانده است.

کاخ تابستانی پتر کبیر در بخش شمال شرقی این کاخ ساخته شده که مخصوص تزارها و ملکه های آن ها بوده است. راه ورود به این کاخ به دستور پتر کبیر از طریق آبی امکان پذیر است و استخری پر از آب دور تا دور کاخ را فراگرفته بود. کاخ های زیبای پترکبیر متوسط ملکه الیزابت و ملکه کاترین بازسازی شدند. در امتداد باغ تابستانی، آبشار و سپس در مجاورت آن خیابان اصلی قرار دارد.

باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه
باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه

صدای این آبشار زیبا همثل سمفونی چشمه های روان بوده و مجموعه ای از پوشش جنگلی و کانال ها در این باغ مشاهده می شوند که خیلی از این کانال ها متوسط معماران مخصوص پترکبیر طراحی شده بودند. چهار آبشار زیبا و مجسمه های طلاکاری شده گوناگونی از خدایان باستان و قهرمانان، در باغ تابستانی پترکبیر موجود است که همین امر این کاخ را به پایتخت چشمه‏ها معروف نموده است.

در قسمتی از باغ تابستانی، گالری کوچکی در مجاورت خلیج فنلاند به چشم می خورد که باغ تابستانی را به مکانی فرهنگی تبدیل نموده است در کنار چشمه های زیبا و خانه های ییلاقی زیادی  که در این باغ موجود است. در این خانه های ییلاقی سالن های غذاخوری مخصوصی به چشم می خورند. این قسمت از باغ، یکی از باشکوه ترین قسمت های باغ و معماری آن برگرفته از پارک های اروپایی از قرن هجدهم و نوزدهم می باشد که مجاورت با دریا منظره‏ی آن را چشم گیرتر نموده است.

باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه
باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه

مجموعه باغ تابستانی و کاخ های اطراف آن در سال 1917 تبدیل به موزه ملی شد. نخستین بازدیدکنندگان این باغ شامل حزبی از کارگران پتروگراد بودند و این دوره، شروع زندگی تازه ای برای محل اقامت تابستانی تزار بود.

هم زمان با وقوع جنگ با آلمان در سال 1941، تصاویر و مجسمه ها و هزاران شی هنری از این باغ به لنین گراد فرستاده شده و سنگ مرمرها و مجسمه های برنز در زمین دفن شده یا در انبارها مخفی شدند. امروزه باغ تابستانی پترکبیر و خلیج فنلاند و آبشارهای زیبای آن، شکوه سابق خود را بازیافته و مجدداً بازسازی شده و بار دیگر مرکز جذب هزاران نفر بازدیدکننده روسی و خارجی می باشد. باغ تابستانی پترکبیر همثل جواهری تاریخی در شمال روسیه و میراث اساطیری این کشور به شمار می‏ رود.

باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه
باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه

در سال 1777 باغ تابستانی به شدت مورد هجوم سیل قرار گرفت و آسیب هایی جدی را متحمل شد. خیلی از مجسمه ها نابود شدند و فواره ها نیز شکستند. اما خوشبختانه پروژه بازسازی آن خیلی سریع آغاز شد و طولی نکشید که باغ به ساختار اولیه اش بازگشت. امروزه در مسیرهای این باغ بیش از 79 مجسمه از آثار هنرمندان ایتالیایی مربوط به قرن های هفدهم و هجدهم به چشم می خورد و قدیمی ترین مجموعه مجسمه های باغی در آن یافت خواهد شد. اغلب مجسمه های این باغ با توجه به تم های اساطیری طراحی شده اند، البته انتخاب این تم اتفاقی نیست زیرا تصاویر خدایان و قهرمان در این مجسمه ها انعکاس دهنده ایده هایی است که در دوران پتر کبیر پی ریزی شدند.

پایان رودخانه نوا در باغ تابستانی متوسط یک حصار احاطه شده، حصاری که طراحی آن در طی سال های 1773 تا 1786 انجام شد. این باغ همچنین جایگاه یک قهوه خانه هنر دست کارلو روسی و یک چای خانه می باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *