تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران

باغ فاتح کرج 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

باغ فاتح کرج

در این مقاله از قسمت معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای کرج یعنی باغ فاتح را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

باغ فاتح یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز می باشد که در منطقه جهانشهر شهر کرج قرار دارد.منطقه جهانشهر کرج در گذشته یکی از سرسبزترین و پردرخت ترین مناطق این شهر بوده که با انبوهی از درختان، «باغشهر» نامیده می گردیده است.

باغ فاتح تنها مجموعه تنیس در ایران است که دارای زمین های کفپوش است ،این مجموعه بین المللی دارای مساحت ۱۶۰۰۰ مترمربع می باشد. این مجموعه دارای ۷ زمین تمرین و یک زمین مختص مسابقات تنیس به ظرفیت ۱۲۰۰ نفر می باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

قسمت های دیگر این مجموعه ساختمان اداری ، فروشگاه ورزشی ، رستوران ،جایگاه ویژه جهت مقامات و اتاق داوران ، استراحتگاه موقت ورزشکاران ، سرویس های بهداشتی ، جایگاه ویژه خبرنگاران و محوطه فضای سبز است. وسعت باغ فاتح در گذشته بین 130 تا 300 هکتار بوده که متأسفانه اکنون کمتر از 20 درصد آن باقی مانده است.

باغ فاتح کرج
باغ فاتح کرج

باغ فاتح (و به طور کلی شهر کرج)، فردی به نام «حاج محمدصادق فاتح یزدی» بوده است.

حدود نیم قرن پیش در نتیجه خشکسالی، قحطی و بیکاری، گروه هایی از یزدیان برای بافتن مکانی مناسب برای اسکان و سرمایه گذاری به منطقه کرج مهاجرت نمودند و حضور سرمایه گذارانی همچون حاج محمدصادق، سبب رونق اقتصاد و بازار کار در کرج قبل از انقلاب شد.وی همچنین بنیان گذار تعدادی محله واقع در شهر کرج از جمله جهانشهر، کوی کارمندان شمالی و جنوبی و چهارصد دستگاه بود که مقدار زیادی از این زمین ها را میان کارگران و کارمندان کارخانه ها و کمپانی های خود تقسیم نموده بود.در اصل باغ فاتح کرج نیز که به پارک تنیس نیز مشهور است از جمله ساخته های این مرد نوعدوست می باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *