تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
شیراز

باغ‌ های شیراز از جذابترین جاذبه های توریستی این شهر در فصل بهار 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شیراز به عنوان یکی از مهم‌ ترین و زیباترین شهرهای توریستی ایران، جاذبه‌ های گردشگری فراوانی از جمله جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی را در خود جای داده است. در میان جاذبه‌ های این شهر زیبا، باغ‌ ها جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده‌اند. شهر شیراز که به شهر بهار نارنج نیز شهرت داشته، شامل باغ‌ های متعددی می‌ شود که همه روزه میزبان بازدیدکنندگان زیادی هستند. از جمله این باغ‌ ها می‌توان به باغ ارم شیراز، نارنجستان قوام، باغ جنت و باغ و عمارت شاپوری اشاره کرد.پس اگر برنامه سفر به این شهر را زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با مجله تاپ تراول همراه باشید تا با بهترین باغ های شیراز آشنا شوید

باغ ارم شیراز

از معروف‌ترین جاذبه‌ های شهر شیراز می‌توان به باغ ارم اشاره کرد. این باغ زیبا که به عنوان باغ گیاه‌شناسی شیراز نیز شناخته می‌شود، میزبان گونه‌های متعدد و متنوعی از درختان و گل‌ ها و گیاهان است. در میان باغ ارم شیراز یک عمارت تاریخی و حوضی عظیم قرار دارند که قدمت این عمارت به دوران سلجوقیان بازمی‌گردد. درب این عمارت بسته بوده و بازدید از آن برای عموم امکان‌پذیر نیست. همچنین جالب است بدانید که باغ ارم شیراز در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

آدرس: شیراز، خیابان ارم، باغ ارم

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8:30 شب


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

هزینه بلیط ورودی: برای گردشگران داخلی 10 هزار تومان به ازای هر نفر – برای گردشگران خارجی 100 هزار تومان به ازای هر نفر

شماره تماس: 32272835 – 071

باغ ارم شیراز

باغ دلگشا

باغ دلگشا از دیگر باغ‌ های معروف شیراز است. درختان نارنج بیشترین تعداد درختان این باغ را تشکیل می‌دهند. باغ دلگشا در اختیار شهرداری قرار داشته و در سال 1381 نیز در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. در میان این باغ یک عمارت 3 طبقه تاریخی جای گرفته که در زمان زندیه بنا گردید و معماری آن از دوره ساسانی الهام گرفته شده است. عمارت باغ دلگشا را می‌توان اولین عمارت کلاه فرنگی ایران دانست. این باغ مساحتی معادل با 6 هکتار دارد.

آدرس: شیراز، دامنه کوه فهندژ، در نزدیکی آرامگاه سعدی

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب

شماره تماس: 37309899 – 071

باغ دلگشای شیراز

باغ جهان نما

باغ جهان نما شیراز با قدمتی 700 ساله، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در شهر شیراز به‌ شمار می‌رود که در سال ۱۳۶۵ افتتاح شد. باغ جهان نما شیراز شامل چندین بخش می‌شود که هر بخش به موضوع خاصی اختصاص داده شده است. این باغ مساحتی بالغ بر 10 هکتار دارد. در بخش‌های مختلف این باغ، نمایشگاه‌هایی از جمله نمایشگاه حیوانات، نمایشگاه قایقرانی، نمایشگاه مینیاتور و… برگزار می‌گردند.

در بخش نمایشگاه حیوانات باغ جهان نما، حیوانات مختلفی از جمله شیر، ببر، گوریل، قورباغه، خرس و… به نمایش گذاشته می‌شوند. همچنین در بخش نمایشگاه قایقرانی، قایق‌های مختلفی از جمله قایق‌های سنتی و مدرن به نمایش درمی‌آیند. در بخش نمایشگاه مینیاتور، مینیاتورهایی از جاذبه‌های گردشگری مختلف ایران و جهان در معرض دید قرار می‌گیرند. همچنین در این بخش، مجسمه‌های کوچکی از شخصیت‌های معروف تاریخی و فرهنگی نیز به نمایش در خواهند آمد.

آدرس: شیراز، چهارراه حافظیه، خیابان قرآن

هزینه بلیط: 4 هزار تومان

شماره تماس: 32275875 – 071

ساعت بازدید: همه روزه به غیر از جمعه‌ها و تعطیلات رسمی – از ساعت 7:30 تا 10 شب

باغ جهان نما شیراز

باغ عفیف آباد شیراز

باغ عفیف آباد که آن را با نام باغ گلشن نیز می‌شناسند، از دیگر باغ‌ های مشهور شهر شیراز به‌ حساب می‌آید. قدمت باغ گلشن به دوران صفویه بازمی‌گردد. در این باغ یک عمارت تاریخی قرار داشته که در زمان قاجار توسط میرزا علی خان قوام بنا گردید. امروزه در باغ عفیف آباد شیراز دو موزه به نام‌های موزه عبرت و موزه سلا‌ح‌های نظامی قرار داده شده‌اند که توانسته‌اند عنوان بزرگ‌ترین موزه ارتش خاورمیانه را به نام خود ثبت کنند. در باغ عفیف آباد می‌توانید از یک قهوه خانه سنتی و یک حمام تاریخی نیز بازدید نمایید.

آدرس: شیراز، انتهای خیابان عفیف آباد

ساعت بازدید: در نیمه نخست سال از ساعت 8 صبح تا 19 و در شش ماه دوم سال از ساعت 8 تا 17؛ ضمن این‌که در برخی از تعطیلات رسمی این باغ پذیرای گردشگران نخواهد بود.

هزینه بلیط: در سال 1399 هزینه بلیط جهت بازدید از این باغ برای گردشگران داخلی 5 هزار تومان و برای گردشگران خارجی  هزار50 تومان در نظر گرفته شده بود.

باغ عفیف آباد

باغ نارنجستان قوام

باغ نارنجستان قوام که آن را با نام باغ موزه شیراز نیز می‌شناسند، در سال‌های 1257 تا 1267 در دوران قاجار و به‌ دستور علی محمد خان قوام بنا گردید. این باغ 3500 مترمربع مساحت داشته و عمارتی را نیز در دل خود جای داد. عمارت این باغ دارای دو بخش است؛ یک قسمت اندرونی با نام خانه زینت ‌الملوک و قسمت بیرونی که موزه نارنجستان را تشکیل می‌دهد. باغ نارنجستان قوام در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسید.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، فلکه غدیر

هزینه بلیط ورودی: 10 هزار تومان برای گردشگران داخلی و 100 هزار تومان برای گردشگران خارجی

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب

شماره تماس: 32224381 – 071

تور مجازی عمارت نارنجستان قوام

باغ جنت

باغ جنت شیراز با حدود 45 هکتار مساحت، از باغ‌های معروف این شهر به‌شمار می‌رود. در قرن 13 هجری توسط حاج میرزا ابوالحسن مشیرالملک عمارتی در این باغ بنا گردیده که امروزه اثری از آن باقی نمانده است. در باغ جنت شیراز می‌توانید به دوچرخه سواری پرداخته و از طبیعت این مکان لذت ببرید. بازدید از این باغ رایگان بوده و در 24 ساعت شبانه‌روز نیز پذیرای بازدیدکنندگان است.

آدرس: شیراز، بلوار امیرکبیر

باغ های شیراز

باغ ملی شیراز

باغ ملی شیراز از قدیمی‌ ترین باغ‌ های این شهر به‌ حساب می‌آید که قدمت آن به قرن هشتم هجری بازمی‌گردد. صحرای جعفرآباد و مصلای قدیم شیراز نیز بخشی از اراضی این باغ بوده‌اند که با گذشت زمان از این باغ جدا شده و تبدیل به منازل مسکونی شده‌اند. در میان باغ ملی شیراز میدانی با چهار حوض بنا گردیده است. در هر ساعت از روز می‌توانید از باغ ملی شیراز دیدن کنید. همچنین بازدید از این باغ هزینه‌ای نخواهد داشت.

آدرس: شیراز، چهارراه حافظیه

باغ ملی شیراز

باغ و عمارت شاپوری

باغ شاپوری از باغ‌های زیبای شهر شیراز به‌شمار می‌رود که عمارتی را در دل خود جای داده است. این عمارت توسط معمار بزرگ ابوالقاسم مهندسی به فرمان عبدالصاحب شاپوری در سال‌های 1310 تا 1370 بنا گردید. عبدالصاحب شاپوری تاجری بزرگ بود. باغ و عمارت شاپوری تا سال 1370 در اختیار خاندان شاپوری قرار داشته و سپس توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری شد.

آدرس باغ و عمارت شاپوری: شیراز، خیابان انوری، مقابل خیابان اهلی

شماره تماس: 32347491 – 071

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8 تا 12 شب

خانه شاپوری شیراز

باغ منشی باشی

باغ منشی باشی شیراز از باغ‌های قدیمی این شهر است که در سال 1354 و با شماره ثبت 1221 توسط میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. امروزه این باغ در اختیار مخابرات قرار داشته و از آن به عنوان پارکنیگ اختصاصی و مهمان‌سرا استفاده می‌شود. قدمت باغ منشی باشی به دوران قاجار بازمی‌گردد.

آدرس: شیراز، خیابان فردوسی

هزینه بلیط ورودی: رایگان

ساعت بازدید: 24 ساعته

باغ هنر شیراز

باغ هنر شیراز یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجموعه‌های هنری در ایران به‌شمار می‌رود. این باغ در سال ۱۳۷۲ با هدف ارائه فضایی برای نمایش آثار هنری به علاقه‌مندان به هنر و بازدیدکنندگان افتتاح شد. این باغ مساحتی بالغ بر 20 هکتار دارد. در این باغ بیش از ۵۰۰۰ آثار هنری از جمله نقاشی، مجسمه، فتوگرافی و… به نمایش گذاشته شده‌اند. این آثار هنری از دوران باستان تا هنرهای معاصر جهان را شامل می‌شوند.

در باغ هنر شیراز آثار هنری از هنرمندان معروف ایرانی و جهانی نیز به نمایش درآمده‌اند. از جمله هنرمندان معروفی که آثار آن‌ها در این باغ به نمایش گذاشته شده‌اند می‌توان به پیکاسو، وان گوگ، رنوار، دالی، ژاک لوی دیوید، سیمون هدسون و… اشاره کرد. همچنین در باغ هنر شیراز فضاهایی برای نمایش هنرهای مرتبط با فرهنگ و تاریخ ایران نیز وجود دارند. در این فضاها، آثار هنری مربوط به دوران باستان، دوران اسلامی و دوران قاجار در معرض نمایش قرار گرفته‌اند.

آدرس: شیراز، خیابان خاتونک

شماره تماس: 36481883 – 071

هزینه بازدید: رایگان

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 17 تا 10 شب

باغ پرندگان شیراز

باغ پرندگان شیراز یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف در شهر شیراز است. این باغ در سال ۱۳۴۷ با هدف حفظ و نگهداری از پرندگان مختلف افتتاح گردیده و در حال حاضر به عنوان یکی از باغ‌های پرندگان معروف در جنوب ایران شناخته می‌شود. همچنین در باغ پرندگان شیراز فضایی برای بازی و سرگرمی کودکان نیز تعبیه شده است. این باغ با مساحتی بالغ بر ۲۵ هکتار در منطقه‌ای آرام و دلنشین واقع گردید.

در باغ پرندگان شیراز بیش از ۲۰۰ نوع پرنده از سراسر جهان در معرض دید قرار دارند. در مکان تفریحی می‌توانید پرندگانی را مشاهده نمایید که به‌راحتی در طبیعت یافت نمی‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان پروانه‌های بزرگ، کاسکو، کاکادو، فلامینگو و… را نام برد. همچنین در باغ پرندگان، تعدادی از آن‌ها به‌صورت آزاد در محیط طبیعی خود زندگی می‌کنند.

آدرس: شیراز، بلوار دکتر حسابی، روبه‌روی گلدشت حافظ شیرازی، کوچه باغ پرندگان

شماره تماس: 36504652 – 071

هزینه بلیط: 15 هزار تومان

ساعت بازدید: از ساعت 8 صبح الی اذان مغرب – این باغ در ایام تعطیل رسمی فعالیت ندارد.

باغ های شیراز

باغ مینو شیراز

باغ مینو شیراز و عمارتی که درون آن قرار دارد، در دوران پهلوی و توسط معمار معروفی به نام ابوالقاسم مهندس به سبک معماری اروپایی ساخته شد. این باغ در طول تاریخ چند بار تغییر کاربری داد و در نهایت با شماره ثبت 9872 و در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. امروزه بسیاری از درختان این باغ به علت عدم رسیدگی مناسب از بین رفته‌اند.

آدرس: شیراز، ضلع غربی خیابان خیام

سخن پایانی

شیراز شهر شعر و ادب، یکی از شهرهای مملو از آثار طبیعی و تاریخی است. همچنین باغ‌ های شیراز از محبوب‌ ترین جاذبه‌های این شهر توریستی به‌حساب می‌آیند. این باغ‌ها به‌ویژه در فصل بهار از زیبایی خاص و کم‌نظیری برخوردار هستند و به همین علت شیراز در بهار، میزبان گردشگران داخلی و خارجی متعددی است. از جمله این باغ‌ های محبوب می‌توان به باغ ارم شیراز، باغ پرندگان شیراز، باغ دلگشا، باغ جنت، باغ هنر، باغ و عمارت شاپوری و باغ ملی اشاره کرد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *