تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

باغ پرندگان مشهد | نخستین و بزرگ‌ ترین باغ پرندگان در کشور 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

از دیرباز تاکنون استان خراسان رضوی و کلانشهر آن یعنی مشهد یکی از مقاصد همیشگی افراد محسوب می‌شوند. مشهد به سبب قرارگیری در بخش شمال شرقی ایران، دارای آب‌ و هوای متنوعی بوده و می‌تواند بستر مناسبی را برای رشد و نگهداری گیاهان و موجودات زنده فراهم سازد. بسیاری از افراد به این شهر مقدس صرفاً برای زیارت حرم مطهر رضوی سفر کرده و از بازدید مکان‌ های گردشگری طبیعی چون باغ پرندگان مشهد غافل می‌مانند. براساس شواهد و بررسی‌های انجام شده، این باغ نخستین و بزرگ‌ ترین باغ پرندگان در سطح کل کشور به حساب می‌آید که سالانه چندین هزار نفر برای بازدید به آن مراجعه می‌کنند.

باغ پرندگان مشهد

جالب است بدانید که مشهد علاوه‌ بر حرم مطهر، جاذبه‌ های دیدنی بسیار زیادی را نیز در خود جای داده که می‌توانند جزء بهترین و اولین مکان‌های دیدنی محسوب شوند. یکی از این مکان‌ها که در نوع خود بسیار بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده، باغ پرندگان است که در منطقه گردشگری تجاری سپاد قرار دارد. این مکان در سال ۱۳۹۳ با همکاری مردمان بومی و افراد ذی‌ربط بنا گردیده و برای ساخت و احداث آن در آن زمان مبلغی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

باغ پرندگان از همان لحظه آغاز به کار خود دارای کیفیت بسیار مطلوبی بوده و در اثر گذر زمان به کیفیت آن نیز افزوده می‌شد. افراد مؤثر در ساخت این بنا با کسب اجازه از اداره کل دامپزشکی و سازمان محیط زیست استان خراسان رضوی احداث و کار این باغ را آغاز کرده و پس از گذشت چندین سال، توانسته‌اند تعداد بسیار زیادی از انواع پرندگان ایرانی، آسیایی و آفریقایی را در این مکان به‌صورت ایمن و مجهز و تحت نظر تیم‌های پزشکی نگهداری کنند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که ایجاد چنین مکان‌هایی تنها زندگی حیوانات را به خطر می‌اندازد؛ در صورتی که در واقعیت چنین امری صحت نداشته و تمامی افراد می‌بایست پیش از آغاز به کار مجوز راه‌اندازی آن مکان را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که مساحت این باغ بسیار زیاد بوده و شما می‌توانید در وسعت ۶۰۰۰ مترمربع بخش‌های متفاوت و گوناگونی را برای انواع و اقسام پرندگان مشاهده کنید. در واقع تمامی امکانات و شیوه نگهداری از پرندگان به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده تا آن‌ها از بابت تولید مثل اطمینان خاطر داشته و بتوانند به‌راحتی جوجه‌هایی را پرورش دهند.

همچنین خوراک تمامی پرندگان نیز باتوجه به ساختار و ویژگی درونی آن‌ها، ممکن است گیاه یا گوشت باشد که می‌بایست در روز و ساعت مورد نیازشان، به آن‌ها ارائه شوند.

  • نشانی: مشهد، میدان خیام، منطقه گردشگری سپاد، جنب مجتمع الماس شرق
  • شماره تماس: ۰۹۱۵۹۰۷۷۵۸۵

بخش‌ های دیدنی باغ پرندگان مشهد

جالب است بدانیدکه  این باغ و حضور در آنجا صرفاً برای افرادی خوشایند است که تمایل به بازدید از مکان‌های طبیعی و حیوانات را دارند. از آنجایی که در این باغ پرندگان حدوداً ۷۰۰ پرنده یافت می‌شوند، بسیاری از آن‌ها در یک خانواده نبوده و می‌بایست در بخش‌هایی جداگانه از یکدیگر نگهداری شوند. تمامی پرندگان جذابیت مخصوص به خود را داشته؛ اما بیشترین میزان جذابیت مربوط به پرنده‌های شکاری است؛ چراکه در این بخش پرندگانی چون شاهین و عقاب نگهداری می‌شوند که سبک زندگی، عادات غذایی و رفتار‌های بسیار جالبی از خود نشان می‌دهند.

می‌توان گفت این بخش تنها برای افراد علاقه‌مند به هیجان جالب بوده و می‌تواند هیجان آن‌ها را ارضا کند؛ اما اگر شما علاقه‌ای شاعرانه و آرام دارید، پیشنهاد می‌کنیم به بخش نگهداری طاووس‌ها مراجعه نمایید؛ چراکه در این بخش با جلوه بی‌نظیری از شگفتی‌های هستی روبه‌رو خواهید شد. در قسمتی دیگر پرنده‌های آبزی از جمله قو، مرغابی و… نگهداری می‌شوند که شما می‌توانید با حضور در این بخش و استفاده از صندلی‌های تعبیه شده در این مکان، تحت نظر مسئولین به حیوانات موجود در این بخش غذا دهید.

انجام این کار حس‌ و حال بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند و می‌تواند به یکی از خاطرات به یادماندنی شما مبدل گردد. از دیگر حیوانات موجود در این باغ می‌توان به حیوانی باهوش و بازیگوش به نام شترمرغ اشاره کرد. اگر می‌خواهید به قفسه نگهداری از شترمرغ‌ها نزدیک شوید، توصیه می‌کنیم احتیاط‌های لازم را به عمل آورده و از نزدیکی بیش از اندازه به این حیوان بازیگوش خودداری فرمایید! شرایط نگهداری این باغ از پرندگان تنها به تعداد و نوع خاصی محدود نشده و امکان نگهداری از انواع و اقسام طوطی‌ ها نیز در این مکان وجود دارد.

باغ پرندگان مشهد

نحوه نگهداری از انواع حیوانات

باتوجه به این‌که شرایط نگهداری حیوانات از قوانین و مقررات خاصی پیروی می‌کند، شما می‌توانید در اطراف این باغ حصار سیمی را مشاهده نمایید. در واقع وجود این حصار‌ها باعث می‌شود پرندگان آرام و اهلی در اقصی نقاط فضای داخلی این باغ پرواز کرده و نمای دلنشینی را برای افراد مراجعه‌کننده به وجود آورند. برخی از این پرنده‌ها آواز بسیار گوش‌نوازی داشته و می‌توانند برای شما با نوایی خوش، نغمه‌سرایی کنند. جالب است بدانید که مسئولین این باغ از ابتدای احداث این باغ تاکنون تلاش بر این داشته‌اند تا با ایجاد فضایی همانند زندگی طبیعی پرندگان، اوضاع را برای آن‌ها ساده‌تر سازند.

بدین منظور شما می‌توانید در گوشه و کنار‌ این باغ جویباری روان، درختانی سرسبز، گل و گیاهان تازه، برکه، مسیر‌های سنگ‌فرش شده و… را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که افراد حاضر در این مجموعه صرفاً به جاذبه‌های بصری توجه نداشته و با استفاده از اطلاعاتی ارزشمند درباره سبک زندگی پرندگان، میزان عمر آن‌ها، خورد و خوراک و… علاقه‌مند هستند تا در ذهن خود نکاتی علمی و به یادماندنی را به ثبت برسانند. البته جالب است بدانید که در وهله اول ممکن است گمان کنید بازدید از این باغ نیاز به زمان بسیار زیادی ندارد؛ اما پس از کمی گشت‌و‌گذار قطعاً تجدید نظر کرده و به حداقل ۳ الی ۴ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

باغ پرندگان مشهد

امکانات رفاهی

افراد بسیار زیادی گمان می‌کنند که این باغ تنها مکانی گردشگری محسوب می‌شود؛ اما در واقعیت این‌طور نبوده و شما می‌توانید برای تجدید روحیه و بازیابی انرژی خود به این مکان مراجعه کنید. قطعاً تماشای گذر آب، رفت‌وآمد انواع پرندگان، نغمه خوش آواز آن‌ها و… می‌توانند اوقات بی‌نظیری را برای شما رقم بزنند. همچنین در قسمت داخلی این باغ شما می‌توانید همراه با خانواده خوراکی مورد علاقه خود را به همراه داشته باشید و در صورت تمایل در این مکان نوش‌جان نمایید.

البته لازم به ذکر است که افراد متعددی از صرف خوراکی در بخش داخلی این باغ استقبال نکرده و از مکان‌های دیدنی مجاور باغ پرندگان از جمله مرکز خرید الماس شرق، شهربازی سرزمین عجایب، پارک ساحلی آفتاب، پارک علمی پروفسور بازیما، شهربازی سرزمین خورشید و… دیدن می‌کنند.

نحوه دسترسی

باتوجه به این‌که باغ پرندگان در کلانشهر مشهد قرار دارد، شما می‌بایست در وهله اول خود را به میدان خیام رسانده و پس از رؤیت منطقه گردشگری-تجاری سپاد خود را به مقصد اصلی یعنی باغ پرندگان مشهد برسانید. پرسنل این مجموعه از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب در حال خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان هستند و می‌توانند بهترین امکانات را برای شما فراهم سازند. همچنین شما می‌توانید پس از بازدید از این باغ به تماشا و بازدید از سایر مکان‌های مجاور این جاذبه طبیعی از جمله مرکز خرید الماس شرق بپردازید.

جاذبه ‌های دیدنی اطراف

اگر شما نیز قصد دارید که پس از گشت‌و‌گذار در باغ پرندگان، دقایقی را استراحت کرده و به فراغت بگذرانید، قطعاً انتخاب مکان‌های نسبتاً نزدیک به این باغ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما محسوب شوند.

  • مرکز خرید الماس شرق: یکی از امکاناتی که هرساله تعداد بسیار زیادی از مسافران را به سوی خود جذب می‌کند، مرکز خرید الماس شرق است. این مرکز در سال ۱۳۸۴ احداث گردید و توانست همراه با مراکز خریدی چون وصال، بازار رضا و… در جایگاه مناسبی از لحاظ فروش و ارائه خدمات به مسافران و افراد بومی قرار گیرد. یکی از جذابیت‌های ظاهری این مرکز خرید می‌تواند مربوط به معماری و سبک چیدمان فضای داخلی آن باشد؛ چراکه در مرکز خرید الماس شرق تمامی مغازه‌ها، صندلی‌ها و… به طرز زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته و می‌توانند فضایی دلنشینی را برای تمامی افراد به وجود آورند.

معماری فضای بیرونی آن نیز بسیار خلاقانه بوده و تمامی افراد در وهله اول شاهد گنبدی الماسی شکل خواهند بود. علی‌رغم وجود مراکز خرید بسیار زیاد در این کلانشهر، قطعاً متوجه خواهید شد که میزان استقبال عموم مردم از این مکان بسیار زیاد است؛ چراکه مرکز خرید الماس شرق امکاناتی چون پارکینگ طبقاتی، قیمت مناسب همراه با سود کم، اجناس زیبا و مدرن، تمامی کالا‌ها و… را به‌صورت کاملاً باکیفیت در اختیار افراد قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که این مرکز خرید برای افراد ناتوان نیز ارزش و احترام خاصی قائل بوده و به همین سبب تجهیزاتی به‌خصوص چون ویلچر، آسانسور و… را برای آن‌ها تعبیه کرده است. مغازه‌های حاضر در این مرکز خرید نیز بسیار باکیفیت هستند و می‌توانند کالا‌هایی چون لباس زنانه، لباس مردانه، لباس بچگانه، صنایع دستی، کیف، کفش، نقره و بدلیجات، ترمه، کالای خواب، وسایل الکترونیکی و… را در اختیار مشتریان قرار دهند.

باغ پرندگان مشهد

  • پارک ساحلی آفتاب: اگر شما نیز عاشق هیجان هستید و می‌خواهید تجربه بی‌نظیری را برای خود به ثبت برسانید، توصیه می‌کنیم از حضور در پارک ساحلی آفتاب مشهد غافل نشوید. این پارک ساحلی نه تنها جزء محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری مشهد محسوب می‌شود؛ بلکه در جایگاه خود توانسته لقب بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی را نیز از آن خود کند. پارک آبی که نام دیگر آن در میان عموم سرزمین موج‌های آفتاب نیز شناخته شده است، دارای ۷ طبقه بوده که خدماتی متفاوت و هیجان‌انگیزی را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

همان‌طور که می‌دانید که یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های خانواده مربوط به حضور کودکان در حین سفر می‌شود؛ چراکه برخی از موقعیت‌ها مناسب آن‌ها نبوده و ممکن است برای آن‌ها مشکل‌ساز گردد. لازم به ذکر است که این دغدغه دیگر در این فضا وجود نداشته و شما می‌توانید به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای کودک خود را به بهترین فضای ممکن یعنی پارک ساحلی آفتاب بسپارید. در واقع در این فضا تمامی تفریحات سازمان‌بندی شده و این قشر از افراد نیز می‌توانند همراه با استفاده از تجهیزات خاص و ایمن، به انجام تفریحات آبی سبک و کم‌خطر بپردازند.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که این مجموعه به‌طور اتفاقی مشهور شده؛ اما در واقعیت پارک ساحلی آفتاب به سبب داشتن امکانات و مزایای متعدد نسبت به سایر پارک‌های آبی لایق چنین القاب شایسته‌ای گردیده است. برای مثال یکی از امکانات کم‌نظیر در اقصی نقاط ایران می‌تواند وجود یک مجموعه آب درمانی مناسب و اصولی باشد. بسیاری از افراد جوان یا سالمند به منظور تقویت عضلات یا از بین بردن مشکلات خود، نیاز به پیاده‌روی و شنا دارند.

استفاده از این مجموعه می‌تواند به‌ طور همزمان هر دو نیاز این افراد را فراهم کرده و آرامش بسیار زیادی را به آن‌ها تزریق کند. افراد و مربیان حاضر در این مجموعه از سطح علمی و سواد بسیار مناسبی برخوردار هستند که همین امر موجب می‌شود آن‌ها بتوانند تمریناتی عالی و مناسب هر فرد را برای وی تجویز نمایند. استفاده از این روش تنها برای تقویت عضلات مناسب نبوده و شما می‌توانید پس از یافتن آنالیز بدنی خود توسط دستگاه Body Composition Analyser، به منظور کاهش وزن اصولی نیز از آن استفاده کنید.

این دستگاه می‌تواند با یافتن میزان چربی شما به‌واسطه فهمیدن میزان متابولیسم هر فرد و BMI آن، تمامی تمرینات و رژیم غذایی مناسب را برای وی تشخیص دهد. لازم به ذکر است که امکانات این مجموعه تنها به این نکات خلاصه نشده و شما می‌توانید بنابر سلیقه خود یکی از گزینه‌های موجود همچون ماساژ طبیعی، ماساژ ماهی، حمام ترکی، حمام آفتاب، غار نمک و سالن بدنسازی را نیز انتخاب کنید.

باغ پرندگان مشهد

سخن پایانی

اگر قصد دارید مشهد را به عنوان مقصد مسافرتی خود انتخاب کنید، توصیه می‌شود که علاوه‌ بر زیارت مکان‌های مقدس این کلانشهر، به بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و… آن نیز بپردازید. شهر مقدس مشهد علاوه‌ بر حرم مطهر، می‌تواند با داشتن مکان‌ هایی چون باغ پرندگان، پارک کوهسنگی، جنگل جیغ، دره آل، دره ارغوان، باغ ملی و… اوقات خوشی را برای شما به ارمغان آورد. جالب است بدانید که باغ پرندگان مشهد در بخش شمال شرقی ایران هیچ‌گونه مانندی نداشته و می‌تواند به علت وجود پرندگان متعدد و گوناگون، دقایق لذت‌بخشی را برای شما رقم بزند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *