تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

باغ کتاب تهران | بزرگ ترین و باشکوه ترین کتاب فروشی ایران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهر تهران به شهری پرتلاطم، شلوغ و پرترافیک معروف است و گاهی استرس‌های بسیاری را به افراد وارد می‌کند. در این میان مکان‌ها و جاهای دیدنی و سرگرم کننده بسیاری وجود دارد که باعث می‌شود استرس و تنش به حداقل خود برسد و شاهد آرامش و امنیت بود. باغ کتاب تهران یکی از این مکان‌ها است که به دلیل وجود امکانات مختلف، دیزاین خاص و جذاب، امکانات فرهنگی، سرگرمی و… توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کند. علاوه‌بر بزرگسالان، کودکان نیز می‌توانند از حضور خود در باغ کتاب لذت ببرند و از امکانات موجود استفاده نمایند.

باغ کتاب تهران

آشنایی با باغ کتاب

اگر تمایل دارید تا به بزرگ‌ترین کتابفروشی ایران سر بزنید، باغ کتاب بهترین انتخاب برای شما است. در واقع این مجموعه بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین کتابفروشی ایران است که توانسته مجموعه‌ای گسترده از کتاب‌ها و امکانات سرگرم کننده را به مخاطبان خود ارائه دهد. باغ کتاب وسعتی بالغ بر 110 هزار مترمربع دارد و زیربنای درنظر گرفته شده برای آن، 65 هزار مترمربع است. این کتابفروشی منحصربه‌فرد در عباس آباد تهران قرار دارد و جنب کتابخانه ملی ایران احداث شده است. باغ کتاب سه طبقه دارد و از 4 بلوک متفاوت ایجاد شده است.

این مجموعه عظیم و گسترده در سال 1383 و با هدف ایجاد مکانی دائمی برای نمایشگاه کتاب ایجاد شد که پس از بررسی‌های گسترده و تغییرات بسیار در سال 1396 افتتاح گردید. باغ کتاب تهران بیانیه‌ای منتشر کرده است که از ماموریت آنها خبر می‌دهد که ” ما تلاش می‌کنیم در جهت ایجاد پل ارتباطی میان کودک و نوجوان، علم و فناوری و فرهنگ و نوآوری پیشرو باشیم.” است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

امکانات باغ کتاب

زمانی که وارد باغ کتاب شوید می‌توانید بخش‌های مختلفی را شاهد باشید که هر یک به موضوعی اختصاص پیدا کرده‌اند. در ادامه به معرفی هر یک از قسمت‌های این مجموعه می‌پردازیم.

بلوک A یا بخش کودک

در بخش کودک که جذاب‌ترین و محبوب‌ترین بخش باغ کتاب به‌حساب می‌آید، برای کودکان طراحی شده و توانسته دل آنها را آب نماید. این بخش با نام بهارستان نیز معروف است و فضای مربوط به بخش کودک بین طبقه همکف و اول تقسیم می‌گردد. امکانات بسیاری وجود دارند که به شما و کودکان محترم ارائه می‌شوند که می‌توان به کافه کودک، وجود مجسمه بیش از 30 شخصیت کارتونی، باشگاه رباتیک، دیوار صخره نوردی کودکان و… اشاره داشت.

بلوک B یا راهروی خیالستان

برای اینکه بتوانید از بلوک A به بلوک C بروید باید از راهرویی باریک عبور کنید. این راهرو طولی معدل با 60 متر دارد و دو پیاده‌بر در آنجا ایجاد شده که می‌توانند بازدیدکنندگان را به مقصد برسانند. شما در زمان عبور از این راهرو تصاویر متحرک مختلفی را تماشا می‌کنید که باعث سرگرم شدن شما می‌شود. اگر بخواهید به گذر فرهنگ بروید باید به طبقه بالا این بخش مراجعه کنید.

بلوک C یا نگارستان

مرکز هنری باغ کتاب در بلوک سی قرار دارد و اگر بخواهید از سالن‌های سینما و تئاتر استفاده کنید باید به این بخش مراجعه نمایید. 11 سالن مختلف و مجهز سینما در باغ کتاب وجود دارد که در طبقه همکف و زیرزمین و روی بام ایجاد شده‌اند. پس از سینما آفریقا تهران، شما می‌توانید دومین پرده بزرگ را در این مجموعه شاهد باشید. سالن‌های موجود در پردیس سینمایی باغ کتاب گنجایش بالغ بر 2 هزار نفر دارند و مساحت اصلی‌ترین پرده سینمایی موجود در باغ کتاب 190 مترمربع وسعت دارد. اگر بخواهید به باغ علم کودک، سالن نمایش علمی و سینما سه بعدی، بخش ویژه ربات نقاش و… سر بزنید باید به بلوک نگارستان مراجعه کنید.

بلوک D یا سروستان

در بلوک سروستان می‌توانید مشغول به خرید کتاب و محصولات فرهنگی شوید. این مجموعه توانسته عنوان بزرگ‌ترین کتابفروشی جهان را به خود اختصاص دهد که در فضایی به وسعت 25 هزار متر ایجاد شده است. در زیرزمین این بخش یک گالری و کافه گالری وجود دارد و در طبقه اول بخش سروستان، باغ علم نوجوانان وجود دارد.

پشت بام

در قسمت انتهایی و روی بام باغ کتاب مجموعه‌ای از فضاهای سبز ایجاد شده که تعدادی کافه نیز در آنجا وجود دارد و با استفاده از آسانسور یا پله‌های ضلع شرقی می‌توانید خود را به آنجا برسانید.

لمکده باغ کتاب

یکی از بخش‌های مجموعه باغ کتاب که می‌توانید از آنجا به استراحت بپردازید یا از مطالعه کتاب‌های موجود لذت ببرید، لمکده است. در این بخش تعدادی میز و صندلی و مبل وجود دارد که از استراحت و مطالعه بهره ببرید. امکانات دیگری نظیر ماشین حمل کودک، اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی، نمازخانه و… وجود دارند که به شما خدمت رسانی می‌کنند.

آدرس باغ کتاب

برای رسیدن به باغ کتاب می‌توانید از سه مسیر مختلف موجود و پیش روی خود بهره ببرید. آدرس باغ کتاب تهران به شرح زیر است که شما از سه مسیر مختلف می‌توانید خود را به آنجا برسانید.

  • مسیر اول: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران
  • مسیر دوم: ایستگاه متروی حقانی، ۱۰ دقیقه پیاده روی از باغ موزه دفاع مقدس، بعد از پل، باغ کتاب تهران (مسیر مستقیم)
  • مسیر سوم: بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران

راه های دسترسی به باغ کتاب

با توجه به حائز اهمیت بودن باغ کتاب در شهر تهران، مسیرها و امکانات بسیاری وجود که می‌توانید با استفاده از آنها راهی باغ کتاب شوید. تنوع مسیرهای منتهی به باغ کتاب بسیار است و دست شما برای رسیدن به این موقعیت باز است.

  • دسترسی با مترو: اگر بخواهید از مترو استفاده کنید، باید وارد خط یک یا همان کهریزک-تجریش شوید. باغ کتاب دقیقا بین ایستگاه‌های حقانی و همت قرار دارند و از هر یک پیاده شوید می‌توانید به باغ کتاب برسید. پس از پیدا شدن از مترو هم می‌توانید از شاتل‌های برقی موجود استفاده کنید و هم می‌توانید با طی کردن مسیری مشخص و در حدود 10 الی 15 دقیقه به باغ کتاب برسید.
  • دسترسی با تاکسی: برای رسیدن به ایستگاه‌های حقانی، همت یا پایانه‌های تاکسی و اتوبوس، ایستگاه ون وجود دارد که دقیقا روبه‌روی درب اصلی باغ کتاب قرار گرفته‌اند.

ساعت بازدید از باغ کتاب

باغ کتاب تهران همه روزه و حتی روزهای تعطیل نیز پذیرای مهمان خود است و شما هر روزی که مدنظر دارید می‌توانید راهی این مجموعه مجلل شوید. تنها برخی از مناسبت‌های خاص هستند که مجموعه تعطیل است. برای آگاهی از روزهای تعطیل باید به سایت رسمی باغ کتاب بروید و تقویم تعطیلات آن را مورد بررسی قرار دهید. در حالت کلی شما از ساعت 9 تا 22 می‌توانید در مجموعه حضور داشته باشید و از بخش‌ها و قسمت‌های موجود لذت ببرید.

بازدید و نحوه خرید بلیط باغ کتاب

در وهله اول باید بدانید که برای حضور در بخش‌های عمومی مجموعه نیازی به تهیه بلیط ندارید و به صورت کاملا رایگان می‌توانید از آنها استفاده کنید. بخش‌هایی در مجموعه هستند که باید برای مراجعه به آنها از قبل بلیط تهیه کنید که شامل اتاق فرار، باغ علم نوجوان، پردیس سینمایی و… می‌شوند. اگر تمایل دارید که بلیط تهیه کنید باید یا به هنگام ورود به باغ کتاب و در درب اصلی ورودی یا در هر بخش، بلیط را تهیه کنید. برای تهیه بلیط از صبح تا 9 شب می‌توانید اقدام کنید.

خرید اینترنتی از باغ کتاب

برای افزایش رفاه حال افراد، شرایط برای خرید اینترنتی از باغ کتاب تهران ایجاد شده است. انواع کتاب‌های علمی، رمان، نوشت افزار و… وجود دارند و افراد مشتاق می‌توانند لیست موجود در باغ کتاب را مورد بررسی قرار دهند و سپس خرید خود را به ثبت برسانند. شما از طریق تماس تلفنی نیز می‌توانید خرید خود را به ثبت برسانید. با برقرار تماس با شماره ۹۶۰۴۵۶۹۳ (۰۲۱) از روز شنبه تا پنجشبه، خرید خود را به ثبت برسانید.

دیدنی های اطراف باغ کتاب

زمانی که به باغ کتاب تهران رفتید می‌توانید از دیگر جاذبه‌های دیدنی موجود در این شهر لذت ببرید. پارک آب‌وآتش، پل طبیعت، آسمان نمای گنبد مینا در کنار باغ کتاب هستند؛ همچنین این مجموعه با باغ هنر، باغ‌موزه دفاع مقدس، فرهنگستان علوم، زبان و ادبیات فارسی و… همسایه است.

روش‌های برقراری ارتباط با باغ کتاب

شما برای برقراری ارتباط با باغ کتاب تهران می‌توانید مسیرهای مختلفی را انتخاب کنید که به شرح زیر هستند.

  • شماره تلفن گویای باغ کتاب تهران: ۹۶۰۴۵۵۰۰ (۰۲۱)
  • شماره تلفن روابط عمومی و امور بین الملل: ۹۶۰۴۵۷۰۰ و ۹۶۰۴۵۷۰۳
  • ایمیل باغ کتاب: info @com
  • اینستاگرام باغ کتاب: https://www.instagram.co /mbaghe_ketab
  • توئیتر باغ کتاب: https://twitter.com /baghe_ketab

سخن پایانی

برای لذت بردن در میان کتاب‌ها، باغ کتاب بهترین موقعیت برای شما است. در این مجموعه عظیم و منحصربه‌فرد می‌توانید مجسمه‌های بسیار زیبایی از شخصیت‌های کارتونی را شاهد باشید که شرایط را برای عکاسی فراهم می‌کنند. وجود بخش‌های مختلفی در زیربنایی بالغ بر 65 هزار مترمربع باعث می‌شود تا بتوانید روزی خاص و متفاوت را در کنار کودکان سپری کنید. وجود سینما، فودکورت و کافه، کتابفروشی‌های متنوع، اتاق فرار و… از انواع امکانات و بخش‌های موجود در باغ کتاب هستند. راه‌های دسترسی به باغ کتاب هم با مترو، تاکسی، اتومبیل شخصی و… فراهم است و می‌توانید به سادگی خود را به آنجا برسانید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *