تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان, ایران

باغ گل‌ های اصفهان | بهشتی در نصف جهان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهر اصفهان معمولا با آثار و بناهای ارزشمند تاریخی خود شناخته می‌شود. این شهر به عنوان یکی از محبوب‌ ترین و توریستی‌ ترین شهرهای ایران، علاوه بر آثار تاریخی دارای جاذبه‌های گردشگری متعدد دیگری است که یکی از این جاذبه‌ ها باغ گل‌ های اصفهان نام دارد. باغ گل‌ های اصفهان مجموعه‌ای کم نظیر از انواع گیاهان و گل‌ها بوده که به شکلی هنرمندانه جمع‌آوری و در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

معرفی باغ گل‌ های اصفهان

باغ گل‌ های اصفهان را می‌توان به بهشتی در میان زندگی صنعتی تشبیه کرد. این باغ در زمینی به مساحت 67 هزار متر مربع و به همت شهرداری اصفهان ساخته شده و امروزه خانه بیش از 300 گونه گیاهی مختلف است. این باغ با الگوگیری از معماری سنتی شهر اصفهان ساخته شده و محیطی کاملا سنتی دارد. سیستم آبیاری تحت فشار روشی است که مهندسان سازنده باغ گل‌های اصفهان برای آبیاری گل‌ها و گیاهان این باغ استفاده کرده‌اند. این سیستم علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، نیاز به نیروی انسانی کمتری برای آبیاری گیاهان دارد.

گذرگاه‌های اصلی و فرعی متعددی در باغ گل‌ها ساخته شده‌اند که 5 هزار متر مربع از باغ گل‌های اصفهان را تشکیل داده و به دلیل بهره‌مندی از سنگ‌فرش‌های زیبا، جلوه‌ای خاص به این باغ بخشیده‌اند. در گذرگاه‌های باغ گل‌های اصفهان آبنماهایی ساخته شده‌اند که با سیستم آب چرخشی کار کرده و مکان‌هایی مناسب و زیبا برای عکاسی هستند.

باغ گل‌ های اصفهان

باغ گل‌ های اصفهان کجاست؟

برای دسترسی به این باغ می‌توانید از خودرو شخصی، تاکسی، مترو یا اتوبوس استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ گل‌های اصفهان ایستگاه متروی سی و سه پل است. پس از پیاده شدن در این ایستگاه باید فاصله آن تا باغ گل‌ها را با تاکسی طی کنید. همچنین ایستگاه اتوبوس پل بزرگمهر فاصله کمی تا باغ گل‌های اصفهان دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آدرس باغ گل‌ های اصفهان: میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

بهترین زمان بازدید از باغ گل‌های اصفهان

باغ گل‌ های اصفهان در هر فصل دارای جاذبه‌ها و دیدنی‌های خاص خودش است اما به این دلیل که اکثر گل‌ها در فصل بهار و به ویژه آب و هوای خاص ماه اردیبهشت شکوفا می‌شوند، بهترین زمان برای بازدید از این باغ را می‌توان فصل بهار و به ویژه اردیبهشت ماه دانست. همچنین سعی کنید از صبح تا ظهر به بازدید از این باغ گل بپردازید؛ چرا که در این بازه زمانی باغ گل‌های اصفهان هم خلوت‌تر بوده و هم به دلیل تابش نور خورشید گل‌ها و گیاهان رنگ و جلوه خاص‌تری دارند.

بلیط و ساعات بازدید باغ گل‌ های اصفهان

برای تهیه بلیط باغ گل‌های اصفهان باید بهایی معادل 6 هزار تومان پرداخت نمایید. البته این مبلغ برای گردشگران خارجی معادل 50 هزار تومان است. این باغ از ساعت 7 صبح تا 9 شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

دیدنی‌های باغ گل‌ های اصفهان

باغ گل‌های اصفهان باغی بسیار جذاب و دلنشین با بخش‌ها و جاذبه‌های متعدد است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • پاویون ورودی: این پاویون اولین ساختمان دو طبقه‌ای بوده که زمان ورود به باغ گل‌های اصفهان می‌بینید. مرکز نشر بروشور و دفتر اصلی باغ گل‌های اصفهان در طبقه اول پاویون ورودی قرار داشته و به شکل ایوان ساخته شده است. از طبقه دوم این پاویون برای نمایش فیلم و همچنین انواع خاصی از گیاهان استفاده می‌شود.
  • محوطه باغ: سطح محوطه باغ گل‌های اصفهان را کاملا با چمن پوشانده‌اند. این محوطه جمعا 5000 متر مربع بوده و در آن از نورپردازی به روش متمرکز استفاده گردیده است. این بخش دارای تنوعی کم نظیر از انواع گل‌ها و گیاهان بوده و به علت نورپردازی خاص خود در شب فضایی شگفت انگیز و رمانتیک دارد.
  • آمفی تئاتر روباز: در ساخت آمفی تئاتر روباز باغ گل‌های اصفهان از تنه درختان استفاده نموده‌اند. در این آمفی تئاتر نمایشاه‌های متعدد و جشنواره‌های متفاوتی برگزار می‌شود. آمفی تئاتر روباز باغ گل‌های اصفهان تقریبا 250 نفر ظرفیت دارد و می‌تواند در سخنرانی‌های ویژه این آمفی تئاتر در رابطه با معرفی گونه‌های مختلف گیاهی شرکت کنید.
  • گلخانه: اقلیم و شرایط آب و هوایی شهر اصفهان به گونه‌ای نیست که در فصل زمستان امکان رشد گیاهان وجود داشته باشد. به همین علت گلخانه‌ای در باغ گل‌های اصفهان تعبیه شده که محل رشد گیاهان در فصل زمستان و همچنین رشد گیاهانی است که در شرایط طبیعی در آب و هوای اصفهان رشد نمی‌کنند.
  • باغ صخره‌ای: در باغ صخره‌ای بیش از 250 گونه مختلف را می‌توانید مشاهده کنید. مساحت این بخش تقریبا 2500 متر مربع و ارتفاع آن 3 متر است.
  • باغ گیاهان دارویی: این باغ در بخش شمالی باغ گل‌های اصفهان قرار داشته و بیش از 132 گونه مختلف گیاهان خوراکی و گیاهان دارای خواص درمانی را در خود جای داده است. این بخش را می‌توان بخش محبوب علاقه مندان به طب سنتی دانست. تک تک گیاهان این قسمت با مطالعه و تحقیق فراوان انتخاب شده‌اند و مجموعه‌ای بی نظیر را به وجود آورده‌اند. بخش گیاهان دارویی و خوراکی تقریبا 1180 متر مربع از مساحت باغ گل‌های اصفهان را به خود اختصاص داده است.
  • باغ رز: در باغ رز باغ گل‌های اصفهان باغچه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژه کاشت و پرورش یک نوع خاص از گل رز است. باغ رز محبوبیت فراوانی در بین بازدیدکنندگان به ویژه در میان گردشگران خارجی شهرت زیادی دارد. این باغ رنگارنگ محل مناسبی برای گردش و عکاسی است.
  • باغ سوزنی برگان: در این بخش می‌توانید انواع درختان سوزنی برگ را مشاهده کنید. در باغ سوزنی برگان بیش از 86 گونه درخت سوزنی برگ در بیش از 2100 متر مربع مساحت پرورش داده می‌شود.
  • باغ گیاهان پیازی: این بخش تقریبا 740 متر مساحت داشته و 38 گونه پیازی را در خود جای داده است. تمامی گونه‌های پیازی موجود در باغ گیاهان پیازی در شرایط آب و هوایی اصفهان رشد بسیار خوبی دارند. البته جالب است بدانید امکان افزودن گونه‌های بیشتر به این باغ وجود ندارد چرا که دیگر گونه‌های پیازی در این شرایط آب و هوایی رشد نخواهند کرد.
  • مجموعه گونه‌های زنبق: مجموعه گونه‌های زنبق در بخش ضلع شرقی باغ گل‌های اصفهان قرار دارد. این بخش 900 متر مربع مساحت داشته و خانه بیش از 46 گونه زنبق است. این گونه‌ها از نواحی مختلف جمع آوری و به باغ گل‌های اصفهان منتقل شده‌اند.
  • برکه: در باغ گل‌ها برکه‌ای به مساحت 3500 متر مربع ساخته شده است. این برکه در ضلع جنوب شرقی باغ قرار دارد. هدف از ساخت این برکه، پرورش انواع گیاهان آبزی و همچنین تلطیف هوا عنوان شده است.
  • مجموعه پرچین: برای جداسازی بخش‌های مختلف باغ گل‌ها از پرچین استفاده شده است. این پرچین‌ها در حقیقت باغی از زرشک یا شمشاد هستند. ارتفاع این پرچین‌ها تقریبا 1540 متر بوده و علاوه بر جداسازی بخش‌های مختلف باغ گل‌های اصفهان، جلوه خاصی به این باغ بخشیده‌اند.
  • آب نما: آب نما در بخش شرقی باغ صخره‌ای قرار داشته و از ارتفاع 4 متری حجم زیادی آب را به درون برکه می‌ریزد. در ساختمان این آب نما از سنگ‌های رودخانه‌ای استفاده شده و این آب نما کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.
  • مجموعه گونه‌های داوودی: از بخش‌های محبوب باغ گل‌های اصفهان می‌توان مجموعه گونه‌های داوودی را نام برد. این بخش با مساحتی در حدود 900 متر مربع تقریبا 26 گونه داوودی مختلف را در خود جای داده است.
  • جشنوراه لاله‌ها: جشنواره لاله‌ها مراسمی پرطرفدار است که همه ساله در باغ گل‌های اصفهان برگزار می‌گردد. زمان برگزاری این جشنواره فصل بهار بوده و در این زمان می‌توانید انواع لاله‌ها را در سراسر باغ گل‌ها مشاهده نمایید.
  • فرش ایرانی: فرش ایرانی از زیباترین جاذبه‌های باغ گل‌های اصفهان است. این جاذبه دقیقا در مرکز باغ گل‌ها قرار داشته و برای ساخت آن از انواع مختلفی از گل‌ها بهره گرفته‌ شده است. هر بخش از این فرش ایرانی تجلی یک فصل است. مساحت این فرش 1860 متر مربع بوده و از مهم‌ترین بخش‌های باغ گل‌های اصفهان به شمار می‌رود.

امکانات باغ گل‌ های اصفهان

باغ گل‌های اصفهان علاوه بر جاذبه‌های متعدد و بخش‌های مختلفی که در قسمت قبل به معرفی آن‌ها پرداختیم، دارای امکاناتی است که بازدید از این باغ را برای بازدیدکنندگان راحتت‌تر و دلنشین‌تر می‌کند. برخی از این امکانات عبارتند از: پارکینگ، غرفه فروش، شربت خانه، سرویس بهداشتی، محوطه ویژه بازی کودکان و آلاچیق.

باغ گل‌ های اصفهانسخن پایانی

باغ گل‌ های اصفهان مانند بهشتی در میان زندگی صنعتی است. این باغ با مساحت 67 هزار متر مربع، مجموعه‌ای کم نظیر از انواع گیاهان و گل‌ها را در خود جای داده است. این باغ را می‌توان خانه بیش از 300 گونه گیاهی مختلف دانست. باغ گل‌ها از بخش‌های مختلفی نظیر برکه، آب نما، باغ گیاهان پیازی، مجموعه گونه‌های زنبق، محوطه مخصوص کودکان، باغ صخره‌ای و… تشکیل شده و امکانات متعددی نظیر پارکینگ، شربت خانه، غرفه فروش و آلاچیق را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *