تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

بام تهران کجاست ؟ |پایتخت ایران را از زاویه ای دیگر تماشا کنید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بام تهران

در این مقاله از معرفی مکان های دیدنی تهران درباره یکی از چشم اندازه های زیبای پایتخت که معروف به بام تهران است سخن خواهیم گفت . پس اگر به دنبال مکانی برای دیدن پایتخت ایران با چشم اندازی متفاوت می گردید حتما به بام تهران سر بزنید با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر درباره این مکان و نحوه دسترسی به آن را بدانید

بام تهران

بام تهران یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین مکان های گردشگری در تهران می باشد که روزانه اقشار مختلفی برای تفریح و دور شدن از ترافیک و شلوغی تهران به این مکان می آیند از آنجای که بام شهر تهران در منطقه ای کوهستانی و قرار دارد دارای آب و هوای خوش و تمیز است که یکی از علت های محبوبت این منطقه به شمار می رود

با محبویت بام تهران به مرور امکاناتی بسیار خوبی برای رفاه و تفریح بازدید کنندگان در این منطقه اضافه شده است که تقریبا از سال 94 این منطقه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و امکاناتی نظیر ( رستوران‌های جدید، زیپ‌لاین ، سورتمه بام تهران ، میدی‌ باس‌ های برقی برای طی کردن مسیر قسمت پایینی بام تا قسمت اصلی و بالایی) که می توان به آن اشاره کرد


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

همچنین در اصطلاح عامیانه٬ ‘بام تهران’ به بخش بالایی ولنجک و قسمت ابتدای تله کابین توچال نیز گفته می‌شود. بام تهران مجموعه‌ ای است که بین بخش پارکینگ تله کابین و ایستگاه اول آن به صورت جاده آسفالته بوده و به علت وجود مناظر زیبای کوهستانی و نیز دید زیبا از بالایی‌ترین نقطه شهر تهران موجب شده شهروندان تهران برای استفاده از طبیعت و مناظر زیبا، این جاده را به‌عنوان مسیری تفریحی و محلی برای پیاده‌ روی انتخاب کنند.

دلایل انتخاب ؟

  • جذاب ترین  وبلندترین مکان برای دیدن پایتخت
  • دارای امکانات تفریحی و سرگرمی مانند : سنگ نوردی , بانجی جامپینگ , سینما چند بعدی , کافه و… و بهترین مکان برای لذت بردن
  • وجود فودکورت توچال این مکان را تبدیل به علاقه مندان به شکم گردی کرده است
  • دارای آب و هوای پاک و دل انگیز
  • مکانی فوق العاده برای علاقه مندان به عکاسی

بام تهران

مختصری درباره جاذبه های اطراف این منطقه آن

با توجه به این آب و هوای این منطقه کوهستانی و خوش است  در اطراف آن برج ها و خانه های زیادی ساخته شده است و از جمله مکان های تفریحی که شامل، بوستان پرواز و پارک ژوراسیک و همچنین هتل اسپیناس می‌باشد ، همچنین مراکز خرید مدرنی در این منطقه در حال احداث می‌باشد. این منطقه از نظر تقسیم‌ بندی شهری در شهرستان شمیرانات و بخشی از محله بزرگ و مرفه سعادت آباد است.

بوستان پرواز ، از شمال و شرق به بلوار پیام و میدان بهرود، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از غرب به شهرک کیهان محدود می‌شود. اختلاف ارتفاع این بوستان نسبت به مناطق اطراف، باعث ایجاد چشم‌ انداز زیبایی از شمال و جنوب تهران شامل کوهستان البرز و همچنین برج میلاد و سایر ساختمان‌ های بلند مرتبه تهران – بخصوص در هوای عاری از آلاینده‌ها – شده که از این بوستان قابل مشاهده است. همین مسئله وجه تمایز بوستان پرواز از سایر بوستان‌ های تهران است (دید سراسرنما یا ۳۶۰ درجه تهران). پارک پرواز تهران با توجه به موقعیت مکانی و مساحت، یکی از بهترین بوستان‌ های منطقه سعادت آباد تهران به‌شمار می‌آید. هوای بسیار عالی به دلیل این که در موقعیت کوهپایه‌ای قرار گرفته همچنین نزدیکی به دره فرحزاد که موجب ایجاد چشم‌اندازهای زیبایی شده‌است، از دیگر عوامل جذاب تر شدن این بوستان به‌شمار می‌رود. چشم‌انداز رؤیایی طلوع و غروب و مناظر شهر تهران به خاطر ارتفاع زیاد نسبت به اطراف باعث شده در تمام طول ساعات روز و شب این بوستان دیدنی باشد. علاوه بر این از مزایای این پارک فضای مناسبی است که برای پارک خودرو در اطراف وجود دارد. همچنین محیط مناسبی که برای بازی کودکان در نظرگرفته شده‌است از دیگر امکانات این پارک به‌شمار می‌رود.

هتل اسپیناس پالاس، بزرگترین و مدرن‌ترین هتل پنج ستاره ایران در شمال سعادت آباد پایین‌ تر از شهرک بام تهران و در ضلع شمالی میدان بهرود واقع شده‌است.

پارک ژوراسیک تهران، (پارک دایناسورهای متحرک) محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان فراهم آورده که در فاصله‌ای اندک از شهرک بام تهران واقع شده‌است.

بام تهران

بام تهران کجاست ؟

بام تهران یا شهرک بام در شمالی ترین قسمت محله سعادت آباد و همجوار با مناطق کوی فراز و بالاتر از میدان بهرود قرار گرفته است .

آدرس : تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک،
اگر وسیله حمل و نقل شخصی دارید، برای رسیدن به بام تهران باید از بزرگراه چمران شمال به خیابان ولنجک و سپس بام تهران بروید. برای اطمینان خاطر گردشگران، پارکینگ خودرو و موتورسیکلت تعبیه شده است. اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، می‌توانید با خط چهار اتوبوس تندروی تهران یا تاکسی‌هایی که از بزرگراه چمران عبور می‌کنند، به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) رفته و از آنجا با تاکسی به این منطقه بروید، یا از تاکسی‌های خط میدان تجریش-بام تهران استفاده کنید.

با وسیله حمل و نقل عمومی:

مسیر 1: از طریق خط چهار اتوبس های BRT و یا تاکسی هایی که از بزرگراه چمران عبور می کنند خودتان را به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) برسانید و با استفاده از تاکسی های موجود به این منطقه برسید.

مسیر 2: با استفاده از اتوبوس BRT و یا خط مترو کهریزک – تجریش به میدان تجریش بروید ودر میدان تجریش از طریق تاکسی‌های خط میدان تجریش-بام تهران به مقصد برسید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *