تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, پاریس, فرانسه

برج ایفل فرانسه ، پربازدید ترین بنای جهان | Tour Eiffel 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

برج ایفل فرانسه 

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره پربازید ترین بنای جهان یعنی برج ایفل فرانسه سخن خواهیم گفت پس اگر قصد سفر به کشور فرانسه را دارید بازدید از این بنای جهانی را فراموش نکنید . در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره این برچ بدانید.

برج ایفل که به فرانسوی Tour Eiffel نامیده می شود برجی کاملا فلزی است که در میدان شان دو مارس در کنار رود سن واقع در شهر پاریس بنا شده است. برج ایفل امروزه به عنوان نماد کشور فرانسه در سرتاسر جهان شناخته می شود و یکی از شناخته ترین و پر بازدید ترین بناها در بین مردم جهان است.

ساخت برج ایفل پاریس از سال 1887 آغاز و در 31 مارس 1889 ( 2 سال و 2 ماه ) به پایان رسید و تعداد 18 هزار و 38 قطعه برای ساخت این برج استفاده شده است که به وسیله 2.5 میلیون پیچ و مهره و میخ پرچ  قطعات بهم متصل شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

برج ایفل جهت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه با ارتفاع 324 متر ساخته شده ولی پس از ساخت این بنا مورد قبول همگان واقع نشد . این برج در زمان خود بلندترین برج جهان با وزن 10 هزار تن بشمار میرفت

برج ایفل فرانسه

دلیل نام گذاری برج ایفل پاریس به سازنده آن بر می گردد که  نام سازنده این برج شخصی به نام گوستاو ایفل می باشد. این برج به مدت ۴۱ سال تا زمان بهره‌برداری از ساختمان کرایسلر در نیویورک تا سال ۱۹۳۰، به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می‌شد . این برج هم‌ اکنون بلندترین سازه موجود در شهر پاریس و چهارمین سازه بلند فرانسه به حساب می آید.

از زمان ساخت برج ایفل تا به امروز بیش از 200 میلیون نفر از این بنا بازدید کردن به همین علت به عنوان پربازدیدترین بنای جهان شناخته می شود .

۱۶۶۵ پله تا بالاترین نقطه برج ادامه دارند که البته پله‌های طبقه دوم به بالاترین نقطه برج به روی بازدیدکنندگان بسته‌است. ساختار این سازه به شکلی است که باز و بدون طبقه‌های میانی (به جز دو سطح) می‌باشد. یک سمت آن رودخانه سن و سمت دیگر البته کمی دورتر بنای گنبد دار و زرینی دیده می‌شود که عمارت اینولید نام دارد و مقبره ناپلئون آنجاست.

برج ایفل فرانسه

نور پردازی برج 

ایفل به وسیله ۳۳۶ پروژکتور نور پردازی شده‌ است و ۲۰ هزار نور نقطه‌ ای در شب این برج را به درخشش درمی‌آورد که این نورها از ۸۰ کیلومتری قابل مشاهده هستند. در سال ۱۸۸۹ به وسیله ۱۰ هزار لامپ گازی نور پردازی شد از سال ۱۹۸۵ تا کنون با نور طلایی نور پردازی شده‌است. مجموعهٔ برج ایفل ۷٫۸ میلیون کیلووات ساعت در سال برق مصرف می‌کند که با برق مصرفی یک روستای کوچک برابری می‌کند.


مقالات بیشتر درباره فرانسه بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *