تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
استرالیا

برج سیدنی استرالیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

برج سیدنی استرالیا

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی استرالیا یکی از جاذبه های بسیار زیبای استرالیا یعنی برج سیدنی را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

برج سیدنی که به ای ام پی نیز معروف است یکی از بلندترین برجها و دومین برج مرتفع استرالیا می باشد (نخستین برج، برج کیو یک در «گلد کست» واقع است). این برج همچنین دومین برج مرتفع در نیمکره جنوبی بحساب می آید. نخستین و بلندترین برج نیمکره جنوبی برج آسمان واقع در نیوزلند می باشد. همچنین این برج یکی از اعضای فدراسیون برجهای جهانی می باشد.

این برج نقطه اوج پروژه سنتر پوینت بود که در سال ۱۹۷۰ با ساخت یک مرکز خرید در قلب منطقه تجاری سیدنی شروع گردید. در سال ۱۹۷۲ نخستین مغازه های آن افتتاح شده و دو سال بعد نیز ساختمانی که شامل اداره های مختلف می شد به اتمام رسید. در همان سال ساخت و ساز بدنه بلند برج شروع شد. بخش گردان را نیز در پایین ساختند و پس از پیشرفت بدنه آن را بالا بردند. پس از یک روند ۷ ساله، برج سیدنی بالاخره در سپتامبر سال ۱۹۸۱ به عنوان برج سنتر پوینت رونمایی شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
برج سیدنی استرالیا
برج سیدنی استرالیابرج سیدنی استرالیا

قدرت بنا

شاید سازه برج به نظر خیلی قوی و مستحکم نرسد اما در اصل آن را طوری طراحی کرده اند که می تواند زلزله های قوی و طوفان های شدید را تحمل کند. برج سیدنی با ۵۶ کابل به وزن ۷ تن استوار گردیده است. در صورتی که این کابل ها را از طول به هم متصل کنند مسافت سیدنی تا نیوزلند را پوشش می دهند. همچنین از یک منبع آب ۱۶۲,۰۰۰ لیتری نیز به عنوان یک نگهدارنده عظیم استفاده می شود. دو ردیف جداگانه پلکان، خروج اضطراری ساختمان در زمان آتش سوزی را تشکیل می دهند.

نکات کلیدی درباره این برج

  • برج سیدنی بلندترین برج با تراس تماشای شهر در نیمکره جنوبی است.
  • طبقه گردان گنجایش ۹۶۰ نفر را دارد.
  • این طبقه دو رستوران، یک کافه و یک تراس تماشای شهر دارد.
  • تراس مذکور در ارتفاع ۲۵۰ متری از زمین است.
  • این برج ۱۵۰۴ پله دارد.
  • اسکای واک، یک گذرگاه شیشه ای در ارتفاع ۲۶۰ متری بالای شهر است که می توان بر روی آن قدم زد.
  • برج هر روزه به جز کریسمس از ساعت ۹ صبح تا ۱۰:۳۰ شب باز است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *