تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رپورتاژ آگهی

برنامه زمانبندی قطارها را چه طور پیدا کنیم؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تأخیر داشتن قطار در حرکت اتفاقی است که خیلی به مرور ممکن است پیش بیاید. به جرأت می‌توان گفت به جز در مواردی که مشکل فنی وجود داشته باشد چنین اتفاقی غیرممکن است. بنابراین اگر می‌خواهید به یک سفر خاص بروید که در آن زمان برای شما اهمیت دارد بهتر است بلیط قطار بخرید و خیال خود را بابت این موضوع آسوده کنید. زیرا یکی از سر وقت‌ترین وسیله‌های نقلیه‌ای که برای سفر وجود دارد قطار است.

در ایران شرکت‌های متفاوتی از جمله قطار رجا و قطار فدک هستند که ارائه دهنده‌ی خدمات حمل و نقل ریلی هستند. راه‌های خرید بلیط این قطارها ساده و گسترده هستند. اما اگر شما قصد سفر داشته باشید و بخواهید پیش از خرید بلیط از ساعت حرکت قطارها مطلع شوید باید چه کار کرد؟ چه طور می‌توانید به برنامه زمانبندی آن‌ها دسترسی پیدا کنید؟ در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم و روش‌های مختلفی را برای به دست آوردن این اطلاعت توضیح دهیم.

برنامه زمانبندی قطارها

هنگام خرید بلیط قطار

به طور معمول برای خرید بلیط قطار دو شیوه مرسوم است. شما می‌توانید به صوت حضوری به مراکز فروش بلیط مراجعه کنید و با توجه به شرکت‌هایی که با آن‌ها قرارداد دارند بلیط قطار مناسب خود را تهیه کنید. اما باید بدانید که این کار دارای محدودیت‌هایی است. خیلی سخت می‌شود در این شیوه خرید بلیط قطار بتوانید نوع قطارهای به طور مثال رجا و فدک را با یکدیگر مقایسه کرده و از جزئی‌ترین امکانات هریک از آن‌ها آگاهی پیدا کنید. اما مهم‌ترین مسئله این است که شما در این روش امکان بررسی زمانبندی همه قطارها را نخواهید داشت. بنابراین ممکن است قطار دیگری در ساعت دلخواه شما وجود داشته باشد اما نتوانید آن را پیدا کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

روش دوم برای خرید بلیط قطار به صورت اینترنتی و آنلاین است. با استفاده از این شیوه شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز و در هرجایی که باشید بلیط قطار خود را خریداری کنید. خرید اینترنتی به شما دسترسی‌های ویژه‌ای می‌دهد. از جمله‌ی آن‌ها باید به مشخص بودن زمانبندی تمام قطارهایی که از مبدأ به مقصد مورد نظر شما می‌روند اشاره کنیم. بنابراین فقط کافی است مبدأ و مقصد خود را انتخاب کنید و بعد لیست تمامی قطارهای فدک و قطار رجا در اختیار شما قرار می‌گیرد. به این شکل علاوه بر ملاحظه و مقایسه امکاناتی که این قطارها در اختیار شما قرار می‌دهند می‌توانید ساعت دقیق حرکت از مبدأ و رسیدن به مقصد هر قطار را پیدا کنید. شاید سفر شما به اندازه‌ای مهم و حیاتی باشد که بخواهید با قطاری که نزدیک‌ترین ساعت حرکت را دارد وارد مسیر شوید و به مقصد برویم. در این مواقع لازم است بتوانید جایی را پیدا کنید که تمامی قطارها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات را شامل شود و به همین صورت شما نیز امکان بررسی تمام این‌ها را داشته باشید.

پس با این تفاسیر یکی از وقت‌هایی که شما می‌توانید به برنامه زمانبندی قطارها دسترسی داشته باشید هنگام خرید بلیط قطار است. بنابراین در روشی که برای تهیه بلیط در نظر گرفته‌اید این شرایط را نیز بررسی کنید.

شرکت راه‌آهن

راه دیگری که برای اطلاع از ساعت حرکت قطارهای رجا و قطار فدک وجود دارد به خود شرکت راه‌آهن می‌رسد. شما می‌توانید این برنامه را از طریق سایت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دریافت کنید. در آنجا لیست قطارها و ساعت حرکت همه‌ی آن‌ها وجود دارد.

همچنین می‌توانید از طریق راه‌های برقراری ارتباطی که با مسافران دارند از ساعت حرکت و برنامه زمانبندی قطارها اطلاع حاصل کنید. از جمله‌ی این راه‌ها تماس تلفنی است. بنابراین کافی است با بخش مربوطه تماس بگیرید و اطلاعات مورد نظر یا ساعت حرکت قطارهایی که به مقصد شما می‌روند را بپرسید. البته لازم به ذکر است که این شیوه می‌تواند کمی وقت‌گیر و دارای محدویت‌هایی نیز باشد.

برنامه زمانبندی قطارها

سخن پایانی

سفر با قطار یکی از خاطره‌انگیزترین شیوه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. این وسیله‌ نقلیه نه تنها از امنیت بالایی برخوردار است بلکه خدمات زیادی را هم به مسافران ارائه می‌دهد. با خرید بلیط قطار فدک یا قطار رجا می‌توانید سفر راحت و آرامی را تجربه کنید. اما اکثر مسافران دوست دارند قبل از خرید بلیط و هنگامی که مشغول برنامه‌ریزی برای سفر هستند به ساعت حرکت قطارها دسترسی داشته باشند. اطلاع از این زمان‌ها در کیفیت سفر شما تأثیر به سزایی دارد. مواردی که پیش‌تر ذکر کردیم بخشی از مهم‌ترین راه‌هایی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها به برنامه زمانبندی قطارها دسترسی پیدا کنید. بنابراین به طور حتم قبل از خرید بلیط قطار این موارد را مطالعه کنید و همیشه در گوشه ذهن داشته باشید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *