تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
جهانگردی

بزرگترین شهر آفریقای جنوبی کجاست ؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جالب است بدانید بزرگترین شهر آفریقای جنوبی در بسیاری از زمینه ها رتبه اول این کشور را داشته و یک شهر استثنایی به حساب می آید. ژوهانسبورگ بزرگترین شهر آفریقای جنوبی است که در جهان با نام شهر طلا شناخته می شود. در ادامه ویژگی های این شهر شگفت انگیز را بررسی می کنیم.

بزرگترین شهر آفریقای جنوبی کجاست ؟

بزرگ ترین شهر آفریقای جنوبی کجاست؟

ژوهانسبورگ مرکز آفریقای جنوبی و ثروتمندترین شهر این کشور به حساب می آید که حدود 2500 کیلومتر مربع مساحت داشته و بیش از 1 میلیون جمعیت دارد. از آنجایی که درصد قابل توجهی از طلای جهان از این شهر استخراج می شود، به ژوهانسبورگ شهر طلا هم می گویند. به همین دلیل ژوهانسبورگ قطب اقتصادی و صنعتی آفریقاست و از نظر اقتصادی بسیار پیشرفته است. اگرچه این شهر هیچ ساحل و دریایی ندارد، اما از نظر جاذبه های گردشگری یکی از مدعیان قاره آفریقاست.

آب و هوای بزرگترین شهر آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ به عنوان بزرگترین شهر آفریقای جنوبی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری بوده و دمای هوا در اغلب فصول سال معمولا ملایم است. بهترین زمان برای سفر به ژوهانسبورگ از نظر آب و هوا، ماه مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر است. با این حال اگر قصد دارید هزینه کمتری برای سفر به ژوهانسبورگ پرداخت کنید، بهتر است ماه های دیگری را به خصوص بعد از می انتخاب کنید؛ چرا که در این ماه ها قیمت تور آفریقای جنوبی به شدت کاهش یافته و حتی هزینه سفر نیز کم می شود.

جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ کدام است؟

ژوهانسبورگ به عنوان بزرگترین شهر آفریقای جنوبی که یک کشور توریستی است، از جاذبه های فوق العاده ای برخوردار است. مهم ترین جاذبه های این شهر شامل:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پارک Gold Reef City

این مجموعه 8 کیلومتر مساحت داشته و برای گردش توریستان یکی از بهترین گزینه هاست. بخش های مختلف این پارک شامل موضوعات مختلف فرهنگی و تاریخی آفریقای جنوبی است که با بازدید از آن بیشتر با این زمینه های ژوهانسبورگ آشنا می شوید. همچنین پارک اصلی بزرگترین شهر آفریقای جنوبی بسیاری از تفریحات و دیدنی ها را در خود جای می دهد. همچنین بازدیدکنندگان می توانند از بخش هایی از یک معدن طلای قدیمی بازدید کنند و بیشتر با سختی کار معدنچیان آشنا شوند.

بزرگترین شهر آفریقای جنوبی کجاست ؟

موزه آپارتاید و سووتو

مجموعه سووتو گردشگران را به زمان جنگ برای آزادی و مبارزات نلسون ماندلا می برد و یک محل الهام بخش به حساب می آید. این منطقه در گذشته محلی برای جدا کردن کارگران سیاهپوست و کار اجباری آنها بوده است. علاوه بر این جنبش مبارزه با آپارتاید در این محل آغاز شده و به همین دلیل آثار هنری زیادی در آن جای دارد. موزه نلسون ماندلا نیز که آثار و ارزش های او را به نمایش می گذارد در این منطقه قرار دارد.

مقاله مرتبط : دیدنی های آفریقا جنوبی

موزه آپارتاید

موزه ای که در آن تاریخ آپارتاید آفریقای جنوبی در قالب تصویرهایی از روزنامه ها، عکس ها و آثار هنری به نمایش گذاشته شده اند. از آنجایی که ژوهانسبورگ از نظر تاریخ آپارتاید، آزادی خواهی و دموکراسی بسیار مهم است، آثار مربوط به این اتفاق در سرتاسر شهر مشاهده می شود.

منطقه Maboneng Precinct

این محله مکان گردشگری اصلی ژوهانسبورگ است که در آن کافه ها، رستوران ها، دستفروش ها و مغازه های مدرن جنب و جوش زیادی به آن بخشیده اند. انبارهای قدیمی این منطقه تماما به گالری ها، کافه ها و تفریحگاه تبدیل شده اند. در صورتی که به بزرگترین شهر آفریقای جنوبی سفر کردید، توصیه می کنیم برای گردش و خرید نیز شده از این منطقه بازدید کنید.

تئاتر مارکت

این مجموعه در گذشته یک بازار بوده که بعدها به یک مجموعه فرهنگی جذاب تبدیل شده و از مهم ترین جاذبه های ژوهانسبورگ است. 4 سالن تئاتر که در آن بهترین آثار نمایشی کشور و تلفیقی از سایر آثار هنری به نمایش در می آیند، از جذابیت های تئاتر مارکت است. این مجموعه امکانات رفاهی کامل به همراه سینما، کتاب فروشی، رستوران، کافه و … را نیز شامل می شود.

گالری ژوهانسبورگ

گالری هنری ژوهانسبورگ یکی از بزرگ ترین مجموعه های هنری قاره آفریقاست که بیش از 9000 اثر هنری را در خود جای داده است. این آثار هنری به زمان های متفاوتی بر می گردند و حتی آثار اروپایی را نیز شامل می شوند. انواع طراحی ها، نقاشی ها، چهره پردازی ها، منسوجات، مجسمه ها، لباس ها و … در این گالری گردآوری شده اند تا بازدیدکنندگان علاقه مند بتوانند نهایت لذت را کسب کنند.

غذاهای لذیذ ژوهانسبورگ

یکی از مهمترین جذابیت های ژوهانسبورگ مربوط به غذاهای بومی آن است که فرصت یک وعده غذایی لذیذ را بعد از گشت و گذار در اختیارتان قرار می دهد. چند غذای خوشمزه ژوهانسبورگ شامل:

Biltong

از آنجایی که قبایل آفریقای جنوبی به یخچال دسترسی نداشتند و از غذاهای خشک شده استفاده می کردند، این غذاها اکنون نیز بخشی از فرهنگ مردم هستند. این غذا گوشت خشک شده است که با ادویه ها و مواد مختلف خوابانده می شود و نهایتا یک غذای کم چربی، پر پروتئین و سالم را ایجاد می کند. گردشگرانی که در آفریقا به دنبال غذاهای لذیذ اما سالم اند از بیلیتونگ استقبال می کنند.

چوریتسو

چوریتسو ژوهانسبورگ که یک نوع سوسیس سنتی با ترکیب گوشت گوساله یا گوسفند است،  به دلیل شکل مارپیچ خود بسیار معروف بوده و در میان گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است. این سوسیس در انواع مختلفی پخته می شود حتی در سایر کشورها نیز مورد استقبال قرار می گیرد.

بزرگترین شهر آفریقای جنوبی کجاست ؟

Chakalaka

این غذا از مهم ترین غذاهایی است که اهالی بزرگترین شهر آفریقای جنوبی روی میز خود سرو می کنند و یک غذای گیاهی به حساب می آید. این غذا از لوبیا، فلفل گوجه فرنگی، هویج و پیاز تشکیل می شود و اغلب به صورت سرد تهیه می شود. این غذا به دلیل ظاهر سنتی و سرو خاص خود، طرفداران زیادی در میان گردشگران دارد.

شما عزیزان می توانید برای استفاده از تمام این جذابیت ها با تهیه تور آفریقای جنوبی، یک سفر خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *