تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

بلیط هواپیما مشهد سیستمی بخریم یا چارتر؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سفر به مشهد مقدس و زیارت امام هشتم همواره در طول سال مورد استقبال مسافران از سرتاسر ایران و حتی خارج از ایران قرار دارد. اما شاید برای شما دغدغه باشد که به دنبال رزرو بلیط هواپیما مشهد باشید یا با قطار سفر کنید؟ بلیط چارتر هواپیما مشهد بهتر است یا بلیط سیستمی؟ شاید حتی تفاوت های بین این دو نوع بلیط را ندانید، اما در ادامه این مطلب با ما باشید تا یکبار برای همیشه مطمئن شوید که بلیط چارتری بهتر است یا بلیط سیستمی مشهد؟

انواع بلیط هواپیما مشهد

اگر سفر هوایی را برای رفتن به مشهد انتخاب کرده‌اید، باید با انواع بلیط مشهد آشنا باشید. بلیط ها در حالت کلی 2 نوع هستند. یا بلیط سیستمی است یا توسط یک شرکت چارتر شده است. اما تفاوت هایی بین این دو نوع بلیط هواپیما مشهد وجود دارد که باید از آنها مطلع باشید.

بلیط هواپیما مشهد سیستمی بخریم یا چارتر؟

بلیط سیستمی مشهد چیست؟

بلیط سیستمی در واقع بلیطی است که شما به طور مستقیم از ایرلاین مربوطه خریداری کنید. اگر مهمترین ایرلاین های سفر به مشهد را بشناسید، برای خرید بلیط سیستمی می‌توانید به سایت این ایرلاین ها مراجعه کرده و در تاریخ مورد نظر، بلیط مورد نظر خود را رزرو کنید.

همچنین می‌توانید به سایت های مرجع سر بزنید و بلیط سیستمی را خریداری کنید. اگر وارد وب سایت فلای تودی شوید و تاریخ مد نظر خود را برای خرید بلیط هواپیما وارد کنید، لیستی از پروازهای ایرلاین های مختلف را مشاهده کنید. نوع چارتری یا سیستمی بودن بلیط نیز مشخص شده که می‌توانید با مقایسه و مشاهده هر ایرلاین و ساعت های پرواز، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بلیط هواپیما مشهد سیستمی بخریم یا چارتر؟

بلیط چارتری چیست؟

اجازه دهید بلیط هواپیما چارتری را با یک مثال به شما توضیح دهیم. فرض کنید شما صاحب یک آژانس گردشگری هستید. بیشتر مشتریان شما در خط هوایی تهران مشهد تردد می‌کنند. شما می‌توانید با مزایده و رایزنی با ایرلاین های متفاوت، تمامی صندلی های یک یا چند هواپیما در یک خط هوایی مثل تهران-مشهد را برای مدت زمان مشخصی اجاره کنید. به این صورت که شما تمامی بلیط های یک هواپیما برای یک مسیر را خریداری کرده اید و باقی مسافران بلیط خود را از شما خریداری می‌کنند.

تفاوت بلیط چارتر با سیستمی چیست؟

تا به اینجای کار احتمالا باید متوجه تفاوت های بلیط چارتر و سیستمی شده باشید. اما مهمترین تفاوت های بلیط های سیستمی با چارتر این است که اگر شما یک بلیط سیستمی مشهد خریداری کرده باشید، بلیط شما قابل کنسل کردن بوده و می‌توانید هزینه آن را استرداد کنید. البته استرداد هزینه بلیط بعد از کسر هزینه خواهد بود. این که چند روز مانده به تاریخ پرواز، بلیط خود را کنسل کنید، در میزان جریمه ای که ایرلاین برای شما قائل است تاثیرگذار خواهد بود.

از طرف دیگر بلیط های سیستمی برخی ایرلاین ها، معمولا هزینه‌هایی با بهای کمتر برای کودکان و نوزادان قائل می‌شوند. اما از طرف دیگر، بلیط های چارتری نیز مزیت ها و معایبی دارد. نکته اول این که بلیط چارتری فقط در برخی موارد قابل کنسل کردن هستند.

بلیط هواپیما مشهد سیستمی بخریم یا چارتر؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، شرکت ها بلیط های یک هواپیما را برای مدتی معلوم خریداری می‌کنند. به این معنا که هزینه بلیطی که شما خریداری می‌کنید، از قبل پرداخت شده است. پس منطقی نیست که هزینه بلیط کنسل شده به شما استرداد شود، در غیر این صورت، شرکت چارتر کننده، دچار ضرر و زیان خواهد شد.

نکته دیگر این که شرکت ها در خصوص قیمت بلیط های چارتری اختیار عمل بالاتری دارند. گاهی ممکن است قیمت بلیط چارتر از بلیط سیستمی ارزانتر باشد. اما در این خصوص هم باید به یاد داشته باشید که باید در بازه های زمانی مختلف، قیمت بلیط را چک کنید، این که بلیط چارتری همیشه ارزانتر است، تصور درستی نیست. گاهی ممکن است در روزهای نزدیک به تاریخ پرواز، قیمت بلیط ارزانتر باشد و گاهی نیز ممکن است عکس این موضوع اتفاق بیفتد.

برای سفر به مشهد بلیط چارتری بگیریم یا بلیط سیستمی؟

برای سفر به مشهد، می‌توانید با مقایسه و مشاهده مزایا و معایب هر نوع بلیط، گزینه مناسب را برای خودتان رزرو کنید. اگر فکر می‌کنید که ممکن است سفر شما به دلایل مختلف، کنسل شود، بهتر است بلیط سیستمی بخرید. اما اگر فکر می‌کنید می‌توانید ریسک بلیط لحظه آخری را به جان بخرید، می‌توانید برای سفر به مشهد، بلیط چارتری را انتخاب کنید.

در اینجا لازم است اشاره کنیم که اگر بلیط چارتری مشهد خود را از فلای تودی خریداری کرده باشید، از مزایا ویژه ای برخوردار خواهید شد. قیمت بلیط در فلای تودی در مقایسه با سایر شرکت ها بسیار ارزانتر است، همچنین اگر بلیط چارتری مشهد را از فلای تودی خریداری کرده باشید و قصد کنسل کردن آن را داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان فلای تودی تماس بگیرید. برای تجربه یک سفر زیارتی، فلای تودی بهترین پیشنهادهای رزرو هتل و بلیط هواپیما را با پشتیبانی 24 ساعته در اختیارتان قرار می دهد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *