تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
بلیط هواپیما, مقالات آموزشی

چگونه با بلیط چارتر سفر کنیم؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

فرا رسیدن بهار فرصت خوبی برای گردش و سفر است. بخش عمده‌ای از این سفرها با استفاده از هواپیما انجام ‌می‌شود؛ بنابراین بسیار بدیهی است که یکی از دغدغه‌های اصلی افراد تهیه و رزرو به موقع بلیط هواپیما باشد. در این ایام برخی افراد سفرهای داخلی را برگزیده و عده‌ای دیگر نیز گزینه سفرهای خارجی را مدنظر قرار ‌می‌دهند. مسلما بهترین انتخاب برای انجام سفر و تورهای خارجی، استفاده از هواپیماست. اما برای سفرهای داخلی و به خصوص مسیرهای طولانی، باز هم این گزینه یکی از دسترس‌ترین و بهترین گزینه‌ها بنظر ‌می‌رسد.

 سفر با هواپیما این مزیت را دارد که بتوانید خیلی سریع به مقصد برسید. این سرعت در رسیدن به مقصد باعث ذخیره انرژی و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت ‌می‌شود. هرچند ممکن است انتخاب این نوع سفر گران‌‌تر از دیگر گزینه‌ها بنظر برسد؛ اما از بسیاری جهات باز هم ارزشش را دارد. همچنین این مزیت باعث ‌می‌شود تا خستگی راه هم در تنتان نمانده و بتوانید حداکثر استفاده را از وقت و تعطیلات خود داشته باشید. با این وجود اگر باز هم خواهان سفر با هواپیما هستید اما با قیمت بلیط آن مشکل دارید پس ‌می‌توانید به دنبال خرید بلیط هواپیما چارتر باشید. در ادامه به توضیحات بیشتری در این خصوص ‌می‌پردازیم.

بلیط هواپیما چارتر

بلیط هواپیما چارتر چیست؟

به طور کلی شما با دو گزینه خرید بلیط هواپیما به صورت سیستمی یا چارتر روبرو هستید. قبل از هر چیز و برای روشن‌‌تر شدن موضوع، بهتر است به تعریف دقیق و صحیحی از این دو نمونه بلیط برسیم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این دسته از بلیط‌ها به طور مستقیم توسط شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌گذاری ‌می‌شوند. به طورکلی قیمت بلیط‌های سیستمی در طول سال ثابت است. از این رو و بر پایه همین نرخ مصوب، فرقی ندارد که شما بلیط‌تان را مستقیما از آژانس‌های هواپیمایی و یا هر جای دیگری تهیه کرده باشید، در هر صورت با قیمت ثابت و برابری به مشتریان عرضه ‌می‌شوند. ضمن اینکه بلیط‌های سیستمی دارای تاریخ و برنامه زمانی ثابتی هستند. این قابلیت و انعطاف‌پذیری، باعث ‌می‌شود تا بتوانید از چندین ماه قبل، برنامه سفرتان را هر طور که دوست داشتید بچینید.

وقت‌هایی پیش می‌آید که آژانس‌های مسافرتی همه و یا تعدادی از صندلی‌های یک هواپیما را برای مدت‌زمانی مشخص اجاره ‌می‌کنند. در این حالت قیمت بلیط هواپیما از حالت ثابت خود خارج شده و ممکن است بسته به شرایطی قیمت‌های متفاوتی را به مشتریان ارائه دهد. عموما چارترکننده سعی دارد تا مسیرهای پرتردد و زمان‌های خاصی از سفر را چارتر کند و برعکس بلیط‌های سیستمی همه خطوط هوایی را پوشش نمی‌دهد.

چگونه بلیط چارتر بخریم؟

همانطور که پیشتر گفتیم یکی از راه‌ها برای خرید بلیط ارزان هواپیما، خرید بلیط چارتری است. البته زمان‌هایی پیش می‌آید که ممکن است بلیط چارتر را برابر با بلیط سیستمی و یا حتی کمی گران‌تر از آن تهیه کنید. اما در صورت کلی و در اکثر مواقع، بلیط‌های چارتر بسیار ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی به فروش ‌می‌رسند. دلیل این مسئله به شرکت چارتر کننده مربوط ‌می‌شود.

زمانی که چارترکننده، این صندلی‌ها را اجاره ‌می‌کند سعی دارد تا حدامکان و پیش از پرواز، همه صندلی‌های خود را پر کرده تا از ضررو زیان خود جلوگیری کند. در این حالت اگر در مسیری پرتردد قصد سفر داشته باشید و زمان پرواز هم در روزهای شلوغ یا پیک سفر نباشد، ‌می‌توانید به راحتی بلیط چارتر ارزان بخرید.

اما زمان‌هایی است که ممکن است همه صندلی‌های مسیر چارتر خیلی زود به فروش برسند و نتوانید بلیط چارتر تهیه کنید و یا اگر هم این بلیط گیرتان بیاید مجبور باشد هزینه گرانی برای خریدش پرداخت کنید. مناسبت‌هایی چون اعیاد، روزهای تعطیل ‌آخر‌هفته، تعطیلات نوروزی و مانند اینها از جمله روزهایی هستند که طبیعتا حجم تقاضا و سفر به خصوص در مسیرهای پرتردد پروازی، بسیار افزایش پیدا ‌می‌کند.

از سوی دیگر در روزهای‌های عادی سال و یا اواسط هفته، تقاضا جهت سفر کم ‌می‌شود. در این صورت بسیار پیش ‌می‌آید که ظرفیت صندلی‌های مسیر چارتر به حد نصاب خود نرسد. بنابراین چارتر کننده مسیر برای جلوگیری از ضررو زیان خود، تصمیم ‌می‌گیرد تا قیمت بلیط‌ها را تا میزان نسبتا زیادی پایین بیاورد و آن‌ها را به فروش برساند. اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد مسافرت ‌می‌کنید و همچنین در مورد زمان و تاریخ پرواز انعطاف‌پذیری خوبی از خود نشان ‌می‌دهید پس خرید بلیط هواپیما چارتر را از دست ندهید.

بلیط هواپیما چارتر

خرید بلیط چارتر لحظه آخری

راه دیگر برای خرید بلیط هواپیما ارزان، خرید بلیط لحظه‌آخری است. بلیط لحظه‌آخری در واقع همان بلیط چارتری است که در لحظات پایانی پرواز به‌ فروش ‌می‌رسد. به بیانی دیگر هر چه زمان پرواز نزدیک‌‌تر باشد شانس‌تان برای خرید بلیط ارزان، بیشتر ‌می‌شود. حواستان باشد که این مورد تنها برای روزهای عادی و زمان‌هایی که پیک سفر نباشد صدق ‌می‌کند. روزهای پر تقاضای سفر دقیقا این قضیه برعکس شده و ممکن است حتی بلیط‌تان را گران‌تر هم تهیه کنید.

 خرید بلیط چارتر در سفرمی

یکی از ایراداتی که برای بلیط چارتر عنوان ‌می‌شود عدم کنسلی و استرداد مبلغ بلیط است. به طور کلی اگر نتوانید پرواز خود را انجام دهید نمی‌توانید بلیط خود را کنسل و یا هزینه خود را استرداد کنید. اما در سایت سفرمی این امکان برای مشتریان فراهم شده تا اگر به هر دلیلی موفق به انجام پرواز خود نبودند بتوانند تا پیش از پرواز، بلیط چارتر خود را کنسل کنند. این فرصت برای کاربر فراهم شده تا بتواند پیش از کنسلی، مبلغی را که شرکت یا ایرلاین چارتر کننده به عنوان جریمه از مشتری کسر ‌می‌کند مشاهده کرده و سپس تصمیم به کنسلی بلیط خود بگیرد.

بلیط هواپیما چارتر

دیگر نکات مهم در خرید بلیط چارتر

بد نیست این نکته را هم بدانید که اصلی‌‌ترین تفاوت بلیط‌های سیستمی و چارتری مربوط به زمان و قیمت خریدشان است و هیچ تفاوتی در نوع خدمات، کلاس پروازی و امکانات این دو نوع بلیط وجود ندارد.

نکته مهم دیگر درباره بلیط‌ های چارتری قیمت ثابت بلیط برای همه سنین است. این بلیط‌ها برعکس بلیط‌های سیستمی قیمت‌گذاری نرخ خود را بر اساس تفاوت سنی افراد انجام نمی‌دهند و هزینه برای همه افراد بزرگسال و خردسال به صورت برابر اعلام ‌می‌شود.

از این لحاظ اگر قصد سفر به همراه کودک یا کودکان‌تان را دارید شاید به صرفه‌‌تر باشد تا از بلیط‌های سیستمی استفاده کنید. اما اگر همسفران‌تان افراد بزرگسال بودند و یا اینکه قصدتان تنهایی سفر کردن بود پس خرید بلیط چارتری گزینه بهتری به نظر ‌می‌رسد.

همانطور که گفتیم این نوع بلیط‌ها عموما خطوط پروازی پرتردد داخلی و خارجی را پوشش ‌می‌دهند. از خطوط فعال چارتر کننده داخلی ‌می‌توان به مسیر پروازی شهرهای توریستی و پر گردشگری چون مشهد، کیش، قشم، تهران و غیره اشاره داشت و خطوط خارجی نیز شامل مسیرهای پروازی استانبول، دبی، پکن، بانکوک، ایروان، تفلیس، مسکو ‌می‌شوند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *