تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
هرمزگان

بندر تبن ، یکی از قدیمی ترین بنادر صیادی کشور | هرمزگان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بندر تبن هرمزگان

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با بندر تبن هرمزگان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این بندر قدیمی و زیبا بیشتر آشنا شوید.

بندر تبن ، روستای کوچکی از توابع بخش کوشکنار شهرستان پارسیان در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است. این بندر یکی از قدیمی ترین بنادر صیادی کشور ایران و غرب هرمزگان است که در سالهای گذشته از آن به عنوان بندر تجاری نیز استفاده می کردند.

بندر تبن هرمزگان

بندر تبن۲۰۰ متر از دریا فاصله دارد، و ارتفاعش از سطح آب ۵ متر می‌باشد. این مکان یکی از جاذبه‌های طبیعی خوب این منطقه و یکی از نام آورترین بنادر تاریخی است که علاوه بر جایگاه ویژه در امر صیادی در زمینه تجارت غرب هرمزگان نیز مورد استفاده قرار می گرفته و با کشورهای حاشیه خلیج فارس داد و ستد دیرینه دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تبن که به دلیل وجود روستایی تاریخی به این نام شهره دارد مردمانش به شغل صیادی و ماهیگیری فعالیت دارند از این رو می توان دریا را مهم ترین منبع ارتزاق ساکنان منطقه دانست.

بندر تبن هرمزگان

وجود کوه‌های زیبای مریخی در کرانه ساحل تبن و تلاقی امواج خروشان خلیج فارس با سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و مرجانی، جلوه‌های زیبایی از خلیج فارس را به نمایش گذاشته است.

سواحل زیبا و ماسه‌ای بکر بندر تبن یکی از مهم ترین ظرفیت های گردشگری غرب هرمزگان به شمار می رود که با وجود ضعف زیرساخت های توریستی همه سال مسافران بسیاری را از اقصی نقاط کشور به سمت خود می کشاند اما کاستی های موجود باعث شده تا این بندرتاریخی مغفول بماند و به نحوه احسن مورد استقبال واقع نشود.

ساحل تبن در بخش های صخره ای  و  باریکه های شنی نمودار است که چشم انداز خارق العاد و زیبایی را بوجود آورده است همچنین این مکان محل پهلوگرفتن قایق های کوچک ماهیگیری است.

آدرس بندر تبن: استان هرمزگان، بندر عباس، پارسیان، بندر تبن


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *