تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تفلیس, گرجستان

بهترین تفریحات تفلیس گرجستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین تفریحات تفلیس گرجستان

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی گرجستان قصد داریم تا به تفلیس گرجستان برویم و در ادامه به معرفی بهترین تفریحات تفلیس گرجستان بپردازیم. در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید…

امروزه یکی از پر طرفدارترین قسمت های هر سفر، رفتن به سراغ جاذبه های هیجانی و لذت قسمت آن شهر یا منطقه است.

این روزها زیاد نام تفلیس را می شنویم، بزرگترین شهر در کشور گرجستان که در زمینه ی جذب گردشگر بسیار فعال می باشد. تفلیس پایتخت گرجستان، حدودا در مرکز این کشور قرار گرفته است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

تفلیس از قرن 5 میلادی پایتخت گرجستان بوده است و این بداین معناست که تاریخ غنی برای کشف کردن دارد. این شهر واقع در نزدیکی اروپا و آسیا دارای یکی از بزرگترین مسیرهای تجاری به نام جاده ابریشم می باشد. تبادل فرهنگی پایدار، این شهر را به مکانی منحصر به فرد تبدیل نموده است و چندین بار هم باعث ویرانی شهر به وسیله ی دشمن شد. اما با وجود گذشته آشفته، هنوز زیبایی و کاراکتر واقعی خود را حفظ نموده است.

در تورهای پیاده روی شهر شرکت نمایید

در صورتی که می خواهید تفلیس را خوب بشناسید و زیر پوست این شهر بروید، در تورهای پیاده روی تفلیس که هر روز ساعت 5 بعدازظهر در میدان آزادی این شهر برگزار خواهد شد شرکت نمایید. در این تورها بسیاری از مردم تفلیس و نیز توریست ها شرکت می کنند و سری به قسمت های گوناگون شهر می زنند. این تور تعطیلی ندارد و همه ی روزهای هفته به علاوه ی روزهای تعطیلات برگزار خواهد شد.

  بازار پل درای (Dry Bridge) را بگردید و لذت ببرید

شاید پس از این گشت و گذار به این فکر نمایید که در تفلیس از کجا خرید کنیم؟ واقعیت این است که همان حال و هوای پیاده روی در شهر می توانید به بازار پل درای بازار دست دوم فروشی هابروید. در این بازار جذاب که همه چیز بوی کهنگی و قدمت می دهد می توانید جنس های قدیمی را پیدا نمایید و بخرید. جنس هایی از دوربین عکاسی گرفته تا پرچم و مدال و رادیو و چمدان و نشان های گوناگون و هزار چیز دیگر. حتی در صورتی که قصد خرید ندارید باز هم سعی نمایید در روزهای سفرتان به گرجستان حتما به این بازار هم سری بزنید. چرا که فضای نوستالژیک این بازار تجربه ای منحصر به فرد از سفر به گرجستان برایتان می سازد. این بازار در پارک ددائنای تفلیس واقع است.

بهترین تفریحات تفلیس گرجستان
بهترین تفریحات تفلیس گرجستان

از خانه ی نویسندگان دیدن نمایید

این عمارت در سال 1905 به وسیله ی یک معمار آلمانی ساخته گردیده است و خانه ی دیوید سارای شویلی فیلسوف، شیمی دان و فعال حقوق بشر گرجستانی بوده است. این عمارت از گذشته تا به امروز محل گرد هم آمدن نویسندگان، شاعران و هنرمندان گرجستانی ست.

شما با بازدید از این مکان ضمن آنکه می توانید در حیاط آن قدم بزنید و از نزدیک با بعضی روشنفکران گرجستانی آشنا شوید، می توانید از گالری این مجموعه که در طبقه ی همکف آن است نیز دیدن نمایید و به تماشای آثار هنرمندان معاصر گرجستانی بنشینید. این عمارت در خیابان ماچابلی قرار دارد.  اما در صورتی که به فرهنگ و هنر این سرزمین علاقمند هستید، می توانید برنامه ی سفر خود را با فستیوال های هیجان انگیز تفلیس هماهنگ نمایید و با حضور در آنها از دوستی با مردم گرجستان لذت ببرید.

در بافت قدیمی شهر به تنهایی پرسه بزنید

تورهای پیاده روی معمولا گشت شان را در قسمت های مدرن و تازه ساخته شده ی شهر تفلیس انجام می دهند اما در صورتی که شما می خواهید به بافت قدیمی این شهر بروید و از نزدیک با مردمان و معماری این قسمت از شهر آشنا شوید باید خودتان اراده نمایید و راه بیفتید.

در گشتن تفلیس حیف است خیابان های بِتلِمی، گومی و بوتانیکوری را نبینید و شکم گردی در تفلیس را از دست بدهید!

قلعه ی تفلیس را صعود نمایید

قلعه ی ناریکالای تفلیس یکی از قلعه های به جا مانده از زمان های گذشته ی این شهر است که برای محافظت از شهر دور آن ساخته گردیده است. شما با بازدید از این قلعه و بالا رفتن از پله های آن می توانید چشم اندازی وسیع از امروز تفلیس داشته باشید.

در کنار این قلعه در صورتی که دوست داشتید می توانید به 5 مکان دیدنی تفلیس هم سری بزنید.

به ملاقات کارتلیس، مادر گرجستان بروید

مجسمه ی کارتلیس بر بلندای گرجستان قرار دارد و تقریبا از جای جای شهر می توان آن را نظاره کرد.

در صورتی که مسافر تور گرجستان نوروز هستید، می بینید که کارتلیس لباس محلی به تن، یک شمشیر و یک کاسه در دست دارد. شمشیر برای کسانی که به جنگ و دشمنی وارد گرجستان شده اند و کاسه برای پذیرایی از کسانی که به دوستی به این شهر آمده اند.

استون هنج گرجستان را ببینید

استون هنج شامل چندین مجسمه است که تاریخ گرجستان را نشان می‎ دهند. این مجسمه ها که 30 متر ارتفاع دارند پادشاهان، ملکه ها و قهرمانان نام آور تاریخ گرجستان اند که بر سنگ تراشیده و حک شده اند. با رفتن به این مکان علاوه بر آنکه این مجسمه ها را خواهید دید، چشم انداز زیبایی هم به دریای تفلیس خواهید داشت.

بهترین تفریحات تفلیس گرجستان
بهترین تفریحات تفلیس گرجستان

به بوستان رایک بروید و تازه شوید

رایک جزو بوستان های تازه تأسیس تفلیس است که آخر هفته ها و عصر روزهای تابستانی پاتوق اصلی خانواده های گرجستانی ست. این بوستان در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری گرجستان قرار دارد و پل شیشه ای صلح نیز در این بوستان ساخته گردیده است.

بازدید از این پارک ضمن آنکه می تواند شما را از نزدیک با تفریحات خانواده های گرجستانی آشنا کند، می تواند در روزهای شلوغ و پر رفت وآمدتان در گرجستان آرامشی تازه برای شما فراهم آورد.اصلا پارک های ملی تفلیس را نباید از دست بدهید و زمانی را حتما برای رهاشدن در سبزی چشم گیر آنها اختصاص دهید.

به تماشای برج ساعت بروید

برج ساعت شاهکار هنرمند نقاش، مجسمه ساز و نمایشنامه‎نویس گرجستانی رِزو گابریاز است. این هنرمند ساعتی را طراحی نموده است که بعد از گذر زمان و طی شدن هر یک ساعت، فرشته ای از داخل آن بیرون می آید و با یک چکش ناقوس آن را به صدا درمی آورد.

به موسیقی زنده رایگان گوش نمایید اما پول چای و قهوه تان را بدهید

در تفلیس کافه هایی وجود دارند که هر روز در آنها موسیقی زنده نواخته خواهد شد. بهتر است در صورتی که می خواهید به کافه‎ای بروید و ساعاتی را بگذرانید به این کافه ها بروید. از جمله ی این کافه ها می توان به کافه ی دایو، ریفر، درانک اول و کانودوس اشاره کرد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۱

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *