تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, شیرینی و دسر

۱۰ دسر فوق العاده ترکیه که حتما باید امتحان کنید! | Turkey 

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره بهترین دسرهای ترکیه ، سخن خواهیم گفت.

تُرکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye) با نام رسمی جمهوری ترکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye Cumhuriyeti)، کشوری اوراسیایی است.

ترکیه ممکن است مترادف با باقلوا باشد، با این حال، غذاهای غنی این کشور شامل بسیاری از دسرهای شگفت انگیز است که ریشه در همه مناطق مختلف آن دارد. از دسرهای شیری تا دسرهای سرخ شده و وعده های فوق العاده شیرین، در اینجا برخی از دسر های عالی ترکیه را معرفی میکنیم که شما قطعا باید امتحان کنید.

Tavuk Göğsü

این پودینگ ضخیم دارای تکه های بسیار نازک از سینه مرغ است و اغلب با بستنی مارش و دارچین سرو می شود. اگر شما خیلی به مرغ علاقه ندارید، می توانید kazandibi (کازان دیبی) را امتحان کنید ، که مانند همان پودینگ ضخیم است به جز اینکه بالای آن یک لایه کارامل برشته است.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

Şekerpare

این کیک های کوچک با بادام خرد شده تهیه می شوند و سپس در شربت داغ خیس می شوند. زمانی که این شیرینی ها سرد می شوند، Şekerpare کمی سفت و ترد می شود اما در دهان شما ذوب خواهند شد تا شربت شیرین خود  را نشان دهند.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

دسر ترکی Muhallebi

یکی دیگر از دسرهای شیری پرطرفدار ترکیه، muhallebi یک پودینگ است که با کندر تهیه شده و اغلب با خلال یا پودر پسته پوشیده می شود. البته، شما همیشه می توانید یک اسکوپ از بستنی مارش را نیز بخواهید.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

Helva

حلوا یک دسر مورد علاقه در سراسر خاورمیانه است و یکی از نسخه های مورد علاقه ما حلوا پخته شده است که شما می توانید در بسیاری از رستوران های ماهی در ترکیه دریافت کنید. ساخته شده از آرد سمولینا، helva زمانی که پخته می شود کاملا ذوب می شود.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

دسر ترکی Künefe

künefe یکی از دسرهای مخصوص منطقه Antakya، از دو لایه کادوئیف (شیرینی خرد شده) با لایه ضخیمی از پنیر ذوب شده در بین لایه ها و سپس خیس شدن با شربت شکر تشکیل شده است. پنیر ذوب شده و شربت شیرین کاملا با هم مخلوط می شوند، در حالی که کادوئیف (همیشه با پودر پسته تزئین میشود ) به صورت جدا قرار میگیرد.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

دسر Ayva Tatlısı

دوست داشتنی در زمستان، ayva tatlısı با جوشاندن به با میخک و شربت شیرین و سپس تزئین شدن با کیمک (خامه و گردو) تهیه می شود. مانند همین دسر با کدو نیز تهیه می شود و به همان اندازه فوق العاده است.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

Aşure

یکی از تنها دسرهای ترکی که بدون محصولات حیوانی است، یک نوع پودینگ تهیه شده با غلات، میوه ها، میوه های خشک و مغزها است. شما می توانید ترک ها را ببینید که از خوردن این دسر در طول ماه محرم  (اولین ماه تقویم اسلامی) لذت می برند.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

Cevizli Sucuk

Sucuk معمولا به عنوان سوسیس ترکیه با بسیاری از مواد گیاهی شناخته می شود، با این حال، cevizli sucuk چیزی کاملا متفاوت است. با خواباندن یک رشته گردو در مخلوط شیره انگور رسیده تهیه می شود، سپس خشک میشود و آن را به قطعه هایی برش داده و به عنوان یک دسر آدامس مانند از آن لدت می برند.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

Kestane Şekeri

دسر مخصوص شهر بورسا، شاه بلوط از Uludağ جوش داده شده و سپس آنها را در شربت داغ می ریزند و سپس خنک می کنند. این دسر در جعبه هایی به فروش میرسد، طعم آن بسیار اعتیاد آور است و گاهی حتی با شکلات نیز پوشانده می شوند.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

دسر ترکی Tulumba Tatlısı

این دسر بسیار شیرین است با سرخ شدن عمیق توپ های خمیری و سپس خیساندن آنها در شربت در حالی که هنوز گرم هستند، تهیه می شود. Tulumba همیشه از بیرون برشته و ترد و داخل آن نرم و شیرین است و گاهی حتی با سس شکلات نیز سرو می شود.

بهترین دسرهای ترکیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *