تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تبریز, معرفی رستوران

بهترین رستوران های تبریز 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین رستوران های تبریز

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول در قسمت مقالات معرفی رستوران به سراغ بهترین رستوران های تبریز می رویم و آن را مورد بررسی قرار می دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

در صورتی که به چند تا از کافه رستوران های تبریز سر بزنید، متوجه خواهید شد که تنوع غذایی در این شهر خیلی زیاد است.  بیشتر از 100 رستوران معروف در تبریز موجود است که همگی از بهترین رستوران های تبریز هستند و کیفیت غذایی بالایی دارند.  در این مقاله سعی می کنیم بهترین رستوران های این شهر را که کیفیت و قیمت مناسبی را دارند، به شما معرفی کنیم.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

رستوران گازماخ

گازماخ به ترکی یعنی ته دیگ و همانطور که از اسم رستوران برمی آید همه غذاها ته دیگ برشته ای دارند. در صورتی که در تبریز دلتان بخواهد غذایی خوشمزه در جایی دنج و تر وتمیز بخورید، غذایی با تزئینات قشنگ در بشقاب های چینی، از آنها که این روزها در آلبوم عکس های همه یکی پیدا خواهد شد، گازماخ انتخاب خوبی است. گازماخ رستوران کوچک و دنجی است و غذاهای خانگی دارد.

به عقیده خیلی ها کباب تابه ای های گازماخ یکی از سه کباب تابه ای برتر تبریز است. علاوه بر آن ماهیچه، خورشت هویج، قیمه و خورشت بادمجانش را هم باید حتما امتحان کرد. همراه غذاها روغن حیوانی می آورند و از دوغش هم بسیار تعریف می کنند.

آدرس رستوران گازماخ: ولیعصر،توانیرشمالی،نرسیده به پل توانیر،نبش کوچه مجاهدی

بهترین رستوران های تبریز
بهترین رستوران های تبریز

رستوارن حاج مجید

رستوران حاج مجید که به آن حاج مجید تویوخچی یا مرغ فروش می گویند از قدیمی های بازار تبریز است. حاج مجید از سال 1352 چلو مرغ جلوی مردم می گذارد و به عقیده خیلی ها گذر زمان در کیفیت غذاهای حاج مجید تاثیری نداشته و همانطور خوشمزه باقی مانده. رستوران حاج مجید در خیابان پشت موزه شهرداری که به ساختمان ساعت معروف است قرار گرفته.

وارد سنگفرش خیابان تربیت خواهید شد و در پایان سنگفرش و در طبقه دوم پاساژ تربیت به رستورانی می رسید که چلومرغ هایش حرف ندارد. رستوران حاج مجید منو ندارد و تنها انتخاب پیش رویتان همان چلومرغ است. پس در صورتی که بروید تو و بگویید چلومرغ با خنده حضار مواجه خواهید شد، چون اصلا غذای دیگری ندارد. پشت میز می نشینید، سوپ برایتان می آورند و ازتان می پرسند ران یا سینه؟ و سوال بعدی دوغ یا نوشابه؟ ارائه غذا در اینجا سریع صورت می گیرد و  به علت قرار گرفتنش در بازار لژ خانوادگی هم دارد.

آدرس رستوران حاج مجید: خیابان تربیت، طبقه دوم پاساژ تربیت

بیشتر بخوانید: سوغات تبریز را از کجا بخریم؟

رستوران حاج علی

رستوران حاج علی در بازار اصلی و قدیمی تبریز بیش از 100 سال قدمت دارد و دیوارهایش که پر از عکس های قدیمی است حال و هوای گذشته را بیشتر برایت زنده می کند.

تنوع غذاهای رستوران حاج علی به رسم رستوران های قدیمی تبریز چندان نیست و بیشتری ها یا کباب کوبیده اش را می خورند یا برگش را. قدیمی ها حکایت جالبی را برای نشان دادن کیفیت غذای حاج علی نقل می کنند و آن اینکه مرحوم تختی، همراه با ملی پوشان کشتی در سفر به روسیه سری به این رستوران زده و ناهار مفصلی خورده و گفته: «یعنی خواهد شد باز هم لذت غذاخوردن را در این کبابی بچشیم؟».

در رستوران حاج علی همراه غذا دوغ و نوشابه و سوپ مجانی داده می شود و  قیمت غذاها هم بالا نیست. رستوران حاج علی، رستوران شلوغی است و ساعت 12 بیشتر صندلی هایش پر خواهد شد و تا ساعت 14:30 هم بیشتر غذا نمی دهد، پس باید ظهر زود به خود جنبید.

آدرس رستوران حاج علی: بازار تبریز

بهترین رستوران های تبریز
بهترین رستوران های تبریز

کبابی باختر

یکی گوشت را روی میزی چوبی می کوبد و بعد با دقت و ظرافت آن را به سیخ می کشد، روی ترازو می گذارد و بعد روی آتش و همه این مراحل تماشایی مانند مراسمی باشکوه جلویتان صورت می گیرد و شما را بی قرارتر می کند. چلوکبابی باختر چنین کبابی ست و تنها یک سوال ازتان پرسیده خواهد شد: کوبیده یا برگ؟ و هر کدامش را که سفارش بدهید بتکذیب کرده اید، چون کباب های اینجا نیاز به جویدن ندارند و در دهان آب می شوند.

چلوکبابی باختر که همراه غذاهایش سوپ هم می دهد، رستوران شلوغی است و در صورتی که در پی رفتن به رستوران شیکی هستید، انتخاب مناسبی نیست، چون به رسم کبابی های قدیم محیطی ساده و قدیمی دارد. در اینجا از خیر دوغ هم نباید گذشت.

آدرس رستوران باختر: دروازه تهران، بلوار 20 بهمن، خیابان باختر

دیزی و تاوا کبابی محمدی

دیزی و تاواکبابی محمدی همانطور که از اسمش برمی آید دو نوع غذا بیشتر ندارد: دیزی و تاواکبابی، اما یکی از جاهایی است که هرکس در زندگیش یک بار باید کباب تابه ای هایش را امتحان کند، آنقدر خوشمزه که حتی اشک شوق را هم در پی دارد.

دیزی و تاواکبابی محمدی، رستوران کوچک، اما دنجی است و حیاط پردارو درختی هم دارد که تابستان ها که هوا مطبوع است و نسیم خنکی می وزد خواهد شد آنجا نشست و غذا را خورد. دیزی و تاواکبابی را در ظرف های روحی، همراه گوجه سرخ شده، پیاز، جعفری و ترشی که آن هم برای خودش دنیایی دارد، همراه نان سنگک تازه برایتان می آورند و عیش سفر را کامل شدن می کنند.

آدرس دیزی و تاوا کبابی محمدی: خیابان تربیت، پس از پاساژ پردیس

بهترین رستوران های تبریز
بهترین رستوران های تبریز

فودکورت لاله پارک

فود کورت لاله پارک یک ساختمان 7 طبقه شامل مرکز خرید، سینمای پنج بعدی، شهربازی و رستوران ها و کافی شاپ های گوناگون در طبقه آخرش است. یعنی در حقیقت با یک تیر می توان دو نشان زد. هم تفریح کرد و هم غذا خورد. فود کورت لاله پارک علاوه بر رستوران های گوناگون، تراس بزرگی هم دارد که می توان غذا را در آنجا صرف کرد و تبریز را از بالا دید. لاله پارک فست فودی های متنوعی دارد.

در رستوران چیپوتله که رستورانی مکزیکی است خواهد شد غذاهای مکزیکی خوشمزه ای را امتحان کرد که از سوسیس، کالباس و روغن سرخ کردنی در غذاهایش استفاده نمی کند و تندی غذا هم به انتخاب خودتان است.

در غذای سنتی پاتیل  انواع غذاهای خانگی  را می توان امتحان کرد و در صورتی که هوس غذای دریایی کردید، رستوران بالیقچی انتخاب خوبی است و به ویژه تعریف استیک ماهی اش را می کنند. در پیتزا توسکا هم می توان مرغ سوخاری یا پیتزا و همبرگر سفارش داد.

آدرس فود کورت لاله پارک: بزرگراه پاسداران،پس از میدان فهمیده

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *