تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, راهنمای سفر, سوئیس

بهترین رستوران های گیاهی زوریخ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین رستوران های گیاهی در شهر زوریخ

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  رستوران های گیاهی زوریخ ، سخن خواهیم گفت.

زوریخ، مهمترین قطب اقتصادی سوییس به‌شمار رفته و گاه از آن به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور یاد می‌شود؛ حال‌آن‌که پایتخت سیاسی سوییس، شهر برن است. زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود. این شهردر تاریخ ۲۸ شهریور سال ۱۳۹۴ به عنوان گرانقیمت‌ترین شهر جهان شناخته شد.

زوریخ نه تنها مهد قدیمی‌ترین رستوران گیاهی جهان است، بلکه گستره وسیعی از این دست رستوران‌ها را نیز در خود جای داده و از تأثیراتی هندی تا غذاهای سنتی سوئیسی را می‌توانید در آن‌ها تجربه کنید. در رستوران‌های این شهر با کمبود نوآوری روبرو نخواهید شد. برای آشنایی بیشتر با بهترین رستوران‌های گیاهی زوریخ در ادامه با ما همراه باشید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

هیلتل

«هیلتل» (Hiltl) قدیمی‌ترین رستوران گیاهی اروپا به شمار می‌رود که در سال ۱۸۹۸ توسط فردی به نام «آمبروزیوس هیلتل» (Ambrosius Hiltl) تأسیس شد و بعدها توسط نوادگانش اداره گردید. منوی معمول رستوران شامل غذاهای سالم و خوشمزه بیشماری می‌شود، اما برانچ گسترده اینجا با بیش از ۱۰۰ غذای گرم و سرد گیاهی و وگن جذابیت دیگری دارد. آشپزی این غذاها تأثیراتی از سوئیس و سایر کشورها را منعکس می‌کند. این مجموعه حتی اولین گوشت‌فروشی گیاهی کشور و یک استودیوی آشپزی را نیز افتتاح کرد.

بهترین رستوران های گیاهی زوریخ
رستوران های گیاهی زوریخ

تیبیتس

«تیبیتس» (Tibits) در «بِلوو» (Bellevue) واقع شده و برای گیاهخواران یک بهشت تمام عیار است. گیاهخواران موقتی و همیشگی زیادی در طی ۱۵ سال اخیر در آن غذا خورده و تجربیات خوبی داشته‌اند. این رستوران با فضای ساده و بی‌آلایشی که دارد، اتمسفری آرام و مطبوع را برای ارائه غذاهای باکیفیت گیاهی‌اش فراهم می‌کند. شعار تیبیتس، سرعت بالا مانند رستوران‌های فست فود زنجیره‌ای و کیفیت بالا مانند رستوران‌های واقعی‌ است. بازدیدکنندگان می‌توانند از میان ۴۰ سالاد مختلف، غذاهای گرم و دسرهای عالی اینجا سفارش دهند. اگر عجله داشتید هیچ نگران نباشید زیرا هر غذایی را که بخواهید به صورت بیرون‌بر برایتان آماده خواهند کرد. برای کامل کردن تجربه غذایتان حتماً از آبمیوه‌های تازه هم امتحان کنید.

بهترین رستوران های گیاهی زوریخ
رستوران های گیاهی زوریخ

ال ان بل

دو خواهر سوئیسی به تازگی رستورانی کاملاً وگن در زوریخ باز کرده‌اند. «اِل ان بل» (Elle ‘n’ Belle) به سیستم سلف سرویس اداره شده و می‌توانید هر غذایی که از گزینه‌های بیشمار وگن می‌پسندید از روی کانتر بردارید. این دو خواهر غذاهای عالی کاملاً بدون گوشت با تأثیراتی از آشپزی مدیترانه‌ای تا آسیایی را در منو گنجانده‌اند. تنها قانون اینجا استفاده از مواد اولیه ارگانیک، تازه و بسیار خوشمزه است.

بهترین رستوران های گیاهی زوریخ
رستوران های گیاهی زوریخ

سامسس

«سامسس» (Samses) در «لانگ اشتراوس» (Langstrasse) معروف واقع شده و رستورانی ساده و بی‌آلایش است. تنالیته قرمز و خاکستری برای این مکان اتمسفری آرام و ریلکس ترتیب داده و بازدیدکنندگان می‌توانند بشقاب‌هایشان را از بیش از ۳۵ غذای گوناگون بوفه پر کنند. در سامسس هم مانند سایر بوفه‌های زوریخ، قیمت غذا را بر حسب وزنش حساب می‌کنند اما باز هم می‌توانید از قیمت پایین غذاهای گیاهی مطمئن باشید.

مارکت کوکه

«مارکت کوکه» (Marktküche) با شعار «آشپزی خلاق به جای محدودیت‌ها»، نه تنها روی جایگزین‌های گوشت تکیه کرده، بلکه غذاهایی با مواد اولیه سالم و ارگانیک تهیه شده از منطقه را به مشتریانش عرضه می‌کند. منوی اینجا بنا به موجودی فصل متغیر بوده و هر کسی با هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. گلچین کوچک غذاهای مارکت کوکه بدون شک تجربه‌ای به یادماندنی برایتان خواهد ساخت.

بهترین رستوران های گیاهی زوریخ
رستوران های گیاهی زوریخ

غذاهای «گرتنرای» (Gärtnerei) طعم‌هایی بسیار متنوع داشته و شامل گزینه‌های گیاهی، وگن و حتی گوشتی می‌شوند. البته تمام این غذاها در یک مورد مشترک هستند: تمرکز بر ارگانیک و تازه بودن مواد اولیه و حذف هرگونه افزودنی غیر طبیعی و نگه دارنده. محیط رستوران بسیار شیک بوده و دیوارهای سفید و میزهای چوبی روشنش با فلسفه کارکنان و تمرکز روی محصولات طبیعی هماهنگی کامل دارد. سالادهای خوشمزه، سوپ‌های عالی و ساندویچ‌ها تنها قسمتی از خوراکی‌های لذیذی هستند که می‌توانید در اینجا سفارش دهید.

بهترین رستوران های گیاهی زوریخ
رستوران های گیاهی زوریخ

بونا دیا

«بونا دیا» (Bona Dea) در ایستگاه راه آهن «مایل» (Mail) واقع شده و غذاهایی خلاق و ماهرانه را در بوفه متنوع خود به مشتریان عرضه می‌کند. غذاهای گرم، سالادهای گوناگون، چوتنی‌ها و دسرها با الهام از غذاهای آسیایی درست شده‌اند. به علاوه برخی غذاهای بومی، آبمیوه‌های تازه و سایر نوشیدنی‌های ارگانیک هم برای رفع عطش در نظر گرفته شده‌اند. طراحی داخلی شیک و مینیمال رستوران به آن درخششی خاص داده و کارکنان خوشرو به هر طریقی به مهمانان کمک می‌کنند تا بهترین تجربه را داشته باشند. این رستوران یک کتاب آشپزی از معروف‌ترین غذاهایش را نیز منتشر کرده است.

فرشی

«فرِشی» (Freshii) بخشی از یک رستوران زنجیره‌ای است که توسط «متیو کورین» (Matthew Corrin) تأسیس شد. این رستوران را با هدف ارائه غذاهای سالم با قیمت اقتصادی و کیفیت خوب طراحی کردند. گزینه‌های گیاهی و گوشتی بنا به سفارش مشتری آماده می‌شوند و قیمت‌های بسیار قابل قبولی دارند اما باید کمی برای تحویل گرفتنشان صبر کنید. محیط اینجا بسیار ساده بوده و از مبلمان فلزی و یک دیوار گیاهی تشکیل می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند برای لقمه‌ها و سالادشان مواد گوناگونی انتخاب کرده و آن را بنا به سلیقه خود تغییر دهند.

بهترین رستوران های گیاهی زوریخ
رستوران های گیاهی زوریخ

دین اند دیوید

در سال ۲۰۰۷ «داوید بائوم گارتنر» (David Baumgartner) اولین رستوران «دین اند دیوید» (Dean & David) را در مونیخ تأسیس کرد. ایده این رستوران سالم از سفرهای دیوید به دور دنیا متولد شد که می‌توان مواد اولیه تازه بومی را بدون هیچ نگه دارنده مصنوعی برای تهیه غذا استفاده کرد. یکی از شعبه‌های این رستوران در زوریخ به مشتریان اسموتی‌های تازه، کاری‌های پر ادویه، سوپ‌های گوناگون و سالادهای عالی عرضه می‌کند. می‌توان به طور خلاصه گفت که تأکید این رستوران روی سادگی و کیفیت است.

بهترین رستوران های گیاهی زوریخ
رستوران های گیاهی زوریخ

مالابار

«مالابار» (Malabar) غذاهای فوق‌العاده‌ای از جنوب هند را با ادویه‌هایی از ساحل مالابار برای مهمانان آماده می‌کند. زنجبیل و چند نوع فلفل از ادویه‌های اصلی بیشتر غذاها هستند. این رستوران جدای از اینکه غذاهای گیاهی و وگن برای گیاهخواران دارد، غذاهای گوشتی هم ارائه می‌کند. مالابار نه تنها یکی از بهترین رستوران‌های گیاهی شهر به شمار می‌رود، بلکه یکی از بهترین رستوران‌های هندی هم محسوب می‌شود و باید حتماً ماهی‌هایش را نیز امتحان کنید.

بهترین رستوران های گیاهی زوریخ
رستوران های گیاهی زوریخ

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. تجهیزیار

    جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *