تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, لبنان

بهترین زمان برای سفر به بیروت ؛ عروس خاورمیانه در لبنان | Beirut 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین زمان سفر به بیروت

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی آسیا بهترین زمان سفر به بیروت را به شما معرفی خواهیم کرد. بیروت یکی از شهرهای بسیار زیبای لبنان است که به عروس خاورمیانه معروف است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

بیروت که به نام پاریس کوچک و عروس خاورمیانه نیز مشهور است شهری بسیار زیبا در کرانه های دریای مدیترانه می باشد که هم اکنون گردشگران زیادی را از نقاط گوناگون دنیا به خود جذب می کند. بیروت با خیابان های بسیار جذاب و بافت تاریخی که دارد بسیار شبیه به پاریس می باشد. این شهر پایتخت کشوری کوچک در غرب قاره آسیا است که دارای قدمتی قابل توجه و فرهنگی است. کشور لبنان از کشورهای بسیار زیبا و محبوب خاورمیانه است.

آب و هوای مدیترانه ای بیروت، این شهر را تبدیل به مکانی دلچسب برای گذراندن تعطیلات در تمام فصول نموده است، اما متاسفانه بعد از جنگ های داخلی که در سال ۱۹۹۰ به پایان رسیدند، بیروت بیشتر شبیه به یک پروژه غول پیکر تحت برنامه های بازسازی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بهترین زمان سفر به بیروت، فصل بهار و پاییز با روز و شب هایی معتدل و گرم است. زمستان ها معتدل و بارانی و تابستان ها گرم و کاملا بی باران هستند. ماه آگوست با دمای ۳۲ درجه سانتی گراد تنها ماه بسیار گرم و خفه کننده بیروت به شمار می آید و دو ماه فوریه و ژانویه با دمای میانگین ۱۱ درجه سانتی گراد سردترین ماه های سال هستند.

بهترین زمان سفر به بیروت
بهترین زمان سفر به بیروت

البته باید بدانید که بخش های خاصی از بیروت مانند بخش مرکزی بیروت کاملا بازسازی شده با معماری قابل توجه، پر از رستوران ها، بوتیک ها و کافه ها و همچنین فروشگاه های مجلل ارزش بازدید را دارند. زندگی شبانه بیروت نیز پر از نشاط و سرزندگی است. علاقه مندان به هنر می توانند برای سر زدن به گالری های بیشمار هنری سری به دهکده سایفی (Saifi village) بزنند.

رویدادهای فرهنگی بسیاری در طول سال در بیروت به سینما، موسیقی، هنر معاصر و تئاتر اختصاص دارند. بازدید از دیدنی های بیروت از جمله موزه هایی چون مرکز هنری بیروت، موزه ملی بیروت و موزه سرسق (Sursock Museum) را به هیچ عنوان نباید از دست داد. رستوران های سنتی بسیاری در سراسر شهر وجود دارند و شما با گردش در قلب بخش باستانی شهر، قطعاً لذت خواهید برد.

این شهر، قوای خود را برای بازسازی و آنچه که به شدت صدمه خورده، جمع نموده است و علیرغم حضور تاریخ غمگین گذشته، یقینا از سفر به بیروت و ملاقات با ساکنین خونگرم آن پشیمان نخواهید شد.

بهترین زمان سفر به بیروت
بهترین زمان سفر به بیروت

بهترین زمان سفر به بیروت با توجه به آب و هوا

بهترین زمان سفر به بیروت با توجه به آب و هوا،  ۵ مارس تا ۲۷ می (۱۴ اسفند تا ۶ خرداد) و ۲۹ اکتبر تا ۹ دسامبر (۷ آبان تا ۱۸ آذر) است.

دمای میانگین در بیروت در زمان های گوناگون سال بسیار متغیر است. بر اساس رطوبت، هوا به غیر از چند هفته گرم در تابستان در بیشتر سال دلپذیر است. احتمال بارش باران و یا برف در تمام سال کم است. بیروت در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۶۱ از ۱۰۰ را دارا است.

در صورتی که در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه آگوست، جولای و سپتامبر به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اواسط تا اواخر آگوست (اواخر مرداد تا اوایل شهریور) با دمای میانگین ۳۳٫۱ درجه سانتی گراد و حداقل دمای ۲۵٫۳ درجه سانتی گراد در شب ها است.

بهترین زمان سفر به بیروت با توجه به دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین وقتی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می کنند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به بیروت
بهترین زمان سفر به بیروت

بهترین زمان سفر به بیروت با توجه به بارش باران یا برف

در صورتی که در پی سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلیمتر در ماه گفته می شود) یعنی جولای، آگوست و ژوئن به بیروت بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواخر ماه می (اوایل خرداد) است.

بهترین زمان سفر به بیروت با توجه به رطوبت و وزش باد

بیروت دارای ماه های کمی گرم با رطوبت بالا و ماه هایی با رطوبت متعادل در نیمه دیگر سال است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۴۶٫۴ درصد، ماه نوامبر و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۶۱٫۲ درصد، جولای است.

وزش باد در بیروت، معمولا آرام است. پربادترین ماه های سال، فوریه و سپس جولای و ژوئن هستند. باد ماه فوریه با سرعت ۱۱٫۳ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در بیروت در اواخر فوریه و اوایل ماه مارس، ۲۶٫۹ کیلومتر بر ساعت است که یک باد متوسط به شمار می آید.

بهترین زمان سفر به بیروت با توجه به جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری بیروت، آگوست و سپس جولای و سپتامبر هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته در صورتی که از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه گردشگری بیروت، نوامبر است؛ وقتی که با ارزان ترین قیمت هتل ها روبه رو خواهید شد.

بهترین زمان سفر به بیروت با توجه به فصول

بهترین زمان سفر به بیروت
بهترین زمان سفر به بیروت

فصل بهار: ماه های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی گرم خواهد شد. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۹٫۴ تا ۲۸٫۶ درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر خواهد شد. بارش باران با متوسط ۱ تا ۶ روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری بیروت است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می کند.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به طور مطلوبی گرم هستند. این ماه ها با صفر روز بارش موثر در ماه، کمترین میزان بارش در سال را تجربه می کنند.

ماه های ژوئن تا آگوست، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در بیروت هستند، پس ممکن است با بالا رفتن قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۲۳٫۲ تا ۳۲٫۳ درجه سانتی گراد است که بر اساس میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا می کند. حدودا در هر ماه به طور میانگین ۱ تا ۵ روز بارش موثر برف و یا باران وجود دارد. بر اساس آب و هوا، پاییز از فصول خلوت گردشگری بیروت است.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۱۷٫۴ تا ۲۱٫۸ درجه سانتی گراد در بیروت کمی خنک است. به طور میانگین ۸ تا ۹ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، فصل خلوت گرشگری بیروت است، پس قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

بهترین زمان سفر به بیروت
بهترین زمان سفر به بیروت

آب و هوای کشور لبنان بر اساس فصول، متفاوت است، هر چند اقلیم این کشور به طور کلی، مدیترانه ای با تابش نور آفتاب زیاد محسوب می شود.

در ماه های ژوئن تا سپتامبر (۱۱ خرداد تا ۸ مهر) بارش باران در لبنان وجود ندارد؛ زمستانه ا تقریبا در کنار سواحل، معتدل و در کوهستان ها کمی سخت تر با بارش برف سنگین همراه است. بازدید از ایستگاه های اسکی این کشور زیبا را فراموش نکنید.

در فصل تابستان، مقابله با گرمای بیروت کمی مشکل است. ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) با آب و هوایی دلچسب برای حمام آفتاب و ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان)، بعد از اتمام موج گرما، بدون شک بهترین ماه ها برای سفر به لبنان هستند.

هزینه یک روز اقامت در بیروت حدودا ۲۴۰ دلار است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (قول صبحانه که دیر خورده خواهد شد و جای دو قول ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به بیروت سفر می کنید، تغییر می کند. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در بیروت انجام گردیده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *