تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, هند

بهترین زمان برای سفر به گوا ؛ خانه سواحل شنی وسیع در هند 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین زمان برای سفر به گوا ؛ خانه سواحل شنی وسیع در هند

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی هند به سراغ یکی از جاذبه های بسیار زیبای هند یعنی گوا خواهیم رفت. گوا یکی از شهرهای بسیار جذاب هندوستان است که در ادامه به بررسی این شهر خواهیم پرداخت. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

گوا در کشور هندوستان یکی از گزینه های مناسب برای گذراندن تعطیلات است. این شهر یک مقصد گردشگری کامل محسوب می شود. در تور گوا شما فراتر از سواحل زیبا ترکیبی از فرهنگ هندی و پرتغالی، غذای دریایی، سوواحل شنی، ورزش ها و تفریحات آبی را همراه خواهید داشت. مهم ترین جاذبه ی این منطقه که تبدیل به لقب آن گردیده است سواحل شنی زیبای آن است.

گوا، کوچک ترین ایالت هند با جمعیت یک و نیم میلیون نفری در گوشه جنوب غربی ساحلی این کشور قرار دارد. این ایالت شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا در فاصله حدودا ۴۰ کیلومتری آن است. دیدنی های گوا و طبیعت آن با تپه های بسیار سبز در کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
بهترین زمان برای سفر به گوا ؛ خانه سواحل شنی وسیع در هند
بهترین زمان برای سفر به گوا ؛ خانه سواحل شنی وسیع در هند

گوا، مستعمره سابق کشور پرتغال دارای اقلیم گرمسیری به همراه یک فصل دائمی گرم و رطوبت زیاد و فصل بارش های موسمی در ماه های ژوئن تا سپتامبر (۱۱ خرداد تا ۸ مهر) است. دما در ماه های دسامبر تا ژانویه (۱۰ آذر تا ۱۱ بهمن) به ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد.

گردشگری یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی گوا است. سواحل این ایالت در میان مسافران بسیار محبوب هستند. از دیگر جاذبه های گردشگری گوا می توان به منطقه پرتغالی فونتینس (Fontainhas) در پانجی(Panjim)، پایتخت گوا اشاره کرد.

از گردش در خیابان های پایتخت و تحسین خانه های مستعمره کوئه پم (Quepem) یا چاندور (Chandor) غافل نشوید. شما همچنین می توانید به بازدید از کلیساهای باشکوه گوا بروید. با کمی کوهنوردی خود را به کلیسای کوچک شهر قدیمی گوا، کلیسای بوم ژیزوس (Basilica of Bom Jesus) برسانید و از مناظر پانارومایی اطراف تان لذت ببرید.

یکی دیگر از راه های اکتشاف در گوا، کرایه کردن دوچرخه یا اسکوتر و رفتن به مزارع برنج و نخل زارها یا تماشای پرندگان و پوارد های بی شمار جنگل است.

عصرگاه گوا نیز با وجود غروب های پرطرفدار یا خوردن یک قول غذای محلی در رستورانه ای کوچک بخش پرتغالی شهر، می تواند درست به اندازه روز، لذت بخش باشد. در صورتی که در ماه مارس به گوا سفر کردید، به هیچ عنوان کارناوال را از دست ندهید.

گوا از طریق پروازهای هوایی در دسترس است و پیدا کردن مکان اقامتی با هر محدوده قیمت در این منطقه مشکل نیست.؛ شما حتی می توانید با قیمتی بسیار پایین، یک خانه ییلاقی در ساحل اجاره کنید. اقامت در گوا، رویایی است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد!

بهترین زمان سفر به گوا با توجه به آب و هوا

بهترین زمان سفر به گوا با توجه به آب و هوا، پنجم فوریه تا ۲۹ آوریل (۱۶ بهمن تا ۹ اردیبهشت) و ۲۲ اکتبر تا ۱۶ دسامبر (۳۰ مهر تا ۲۵ آذر) است.

گوا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۲۱ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در گوا در زمان های گوناگون سال بسیار کم تغییر می کند. بر اساس رطوبت، هوا در بیشتر سال گرم است. احتمال بارش باران در بخشی از سال محتمل است. گوا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۲۱ از ۱۰۰ را دارا است.

در صورتی که در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه می، آوریل و مارس به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اواخر ماه می (اوایل خرداد) با دمای میانگین ۳۴٫۴ درجه سانتی گراد و حداقل دمای ۲۶٫۸ درجه سانتی گراد در شب ها است.

بهترین زمان سفر به گوا با توجه به دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین وقتی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می کنند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به گوا با توجه به بارش باران یا برف

در صورتی که در پی سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی متر در ماه گفته می شود) یعنی فوریه، دسامبر و ژانویه به گوا بروید. کمترین احتمال بارش باران در اوایل ماه ژانویه (اواسط دی) است.

بهترین زمان سفر به گوا با توجه به رطوبت و وزش باد

گوا دارای ماه های مرطوب زیادی است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۶۰٫۹ درصد، ماه ژانویه و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۸۸٫۴ درصد، جولای است.

وزش باد در گوا، معمولا آرام است. پربادترین ماه های سال، جولای و سپس ژوئن و آگوست هستند. باد ماه جولای با سرعت ۱۲٫۵ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در گوا در اوایل ماه جولای، ۲۱٫۵ کیلومتر بر ساعت است که یک باد متوسط به شمار می آید.

بهترین زمان برای سفر به گوا ؛ خانه سواحل شنی وسیع در هند
بهترین زمان برای سفر به گوا ؛ خانه سواحل شنی وسیع در هند

بهترین زمان سفر به گوا با توجه به جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری گوا، نوامبر و سپس دسامبر و می هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته در صورتی که از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه گردشگری گوا، سپتامبر است؛ وقتی که با ارزان ترین قیمت هتل ها روبه رو خواهید شد.

بهترین زمان سفر به گوا با توجه به فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی بسیار گرم خواهد شد. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۳۳٫۱ تا ۳۴٫۴ درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر خواهد شد. بارش باران با متوسط صفر تا ۱ روز بارش موثر در ماه در بهار، کم است.

فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری گوا است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می کند.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی نسبتا گرم هستند. این ماه ها با ۱۸ تا ۲۴ روز بارش موثر در ماه، میزان بارش متوسطی را تجربه می کنند.

ماه های ژوئن تا آگوست، فصل خلوت گرشگری گوا هستند، پس قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در گوا هستند، پس ممکن است با بالا رفتن قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۳۰٫۱ تا ۳۳٫۸ درجه سانتی گراد است که بر اساس میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا می کند. حدودا در هر ماه به طور میانگین ۲ تا ۱۳ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. بر اساس آب و هوا، پاییز فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در گوا است، پس ممکن است با بالا رفتن قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۳۲٫۳ تا ۳۳٫۸ درجه سانتی گراد در گوا بسیار دلپذیر است. به طور میانگین صفر روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری گوا است.

بهترین زمان برای سفر به گوا ؛ خانه سواحل شنی وسیع در هند
بهترین زمان برای سفر به گوا ؛ خانه سواحل شنی وسیع در هند

بهترین زمان سفر به گوا با توجه به فستیوال ها و رویدادها

گوا با وجود هماهنگی انواع عقاید و افکار در میان شهروندانش، هر سال فستیوال های موسیقی، رقص و غذا و جشن های مذهبی گوناگونی را با هیجانی زیاد برگزار می کند. آواز خواندن و رقصیدن بخشی از زندگی در گوا است. کل این ایالت نیز در سال، غرق نشاط و پایکوبی است.

این شهر با مردمان سرزنده و خوش شانس، سالانه میزبان گردشگرانی از سراسر جهان در جشن های پویا و باشکوه خود است. پس حتما برنامه سفر خود را طوری بچینید که در چند فستیوال گوا کمپانی کنید.

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

جشن بادام هندی و نارگیل گوا

بادام هندی برای نخستین بار در گوا، معرفی گردید. این محصول تا به حال به اقتصاد این ایالت کمک بسیاری نموده است. جشن بادام هندی و نارگیل هر سال در ماه می در پانجی با نمایش هنرهای کمیاب، غذاهای سنتی و معجون برگزار خواهد شد. بعضی از فعالیت های جذابی که می توان در این جشن آن را تجربه کرد، کوبیدن بادام هندی با پا، شکستن نارگیل و مزه کردن کوکتل های خوش مزه هستند.

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

سائو جوائو، جشن رقص فصل بارش های موسمی (Sao Joao, The Dancing Monsoon Fiesta)

سائو جوائو هر سال در اواخر ماه ژوئن با رقص های محلی، موسیقی و میوه ها در سرتاسر ایالت گوا جشن گرفته می شود.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

کریسمس؛ فستیوال جادو و درخشش

با آغاز فصل زمستان، بزرگ ترین جشن های گوا شروع می شوند. کریسمس در گوا با حضور غرفه ها در همه جای شهر و درختان کریسمس پر زرق و برق جشن گرفته می شود. حتما کیک و پودینگ مخصوصی که برای این فستیوال آماده خواهد شد را امتحان کنید.

بهترین زمان برای سفر به گوا ؛ خانه سواحل شنی وسیع در هند
بهترین زمان برای سفر به گوا ؛ خانه سواحل شنی وسیع در هند

کارناوال گوا (The Intruz In the World of Colors)

کارناوال یا اینتروز گوا، یک فستیوال ویژه و منحصر به فرد در کل هند است که هر سال در طول چهار روز در ماه فوریه برگزار خواهد شد. موسیقی، رنگ، لباس های سنتی، رژه با لباس های فانتزی و رقص های سیاه و قرمز، بخشی از این فستیوال هستند. به غیر از جشن های بی وقفه، خیابان ها در طول این رویداد با رنگ های زنده، تزئین می شوند.

گوا؛ آب و هوا و اقلیم

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در گوا

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های گوناگون سال و همچنین به تفکیک هفته های گوناگون، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به طور دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه  دما (سانتی گراد)  میزان بارش (سانتی متر)
ژانویه ۳۱٫۷ ۰
فوریه ۳۱٫۷ ۰
مارس ۳۲٫۲ ۰
آوریل ۳۲٫۸ ۱٫۸
می ۳۳٫۳ ۶٫۶
ژوئن ۳۰ ۵۳٫۳
جولای ۲۸٫۹ ۶۳٫۵
آگوست ۲۸٫۳ ۵۸٫۴
سپتامبر ۲۹٫۴ ۳۸٫۱
اکتبر ۳۱٫۷ ۱۵٫۲
نوامبر ۳۲٫۸ ۵٫۱
دسامبر ۳۲٫۲ ۱

میانگین ماهیانه دما و بارش در گوا

ماه هفته اول (دما و بارش) هفته دوم هفته سوم هفته چهارم
ژانویه ۳۱٫۶ سانتی گراد- ۰٫۳ سانتی متر ۳۱٫۵ سانتی گراد- ۰٫۵ سانتی متر ۳۱٫۳ سانتی گراد- ۰٫۸ سانتی متر ۳۱٫۲ سانتی گراد- ۱ سانتی متر
فوریه ۳۱٫۷ سانتی گراد- ۰ سانتی متر ۳۱٫۷ سانتی گراد- ۰ سانتی متر ۳۱٫۷ سانتی گراد- ۰ سانتی متر ۳۱٫۷ سانتی گراد- ۰ سانتی متر
مارس ۳۲٫۱ سانتی گراد- ۰ سانتی متر ۳۲ سانتی گراد- ۰ سانتی متر ۳۱٫۸ سانتی گراد- ۰ سانتی متر ۳۱٫۷ سانتی گراد- ۰ سانتی متر
آوریل ۳۲٫۷ سانتی گراد- ۱٫۴ سانتی متر ۳۲٫۵ سانتی گراد- ۰٫۹ سانتی متر ۳۲٫۴ سانتی گراد- ۰٫۵ سانتی متر ۳۲٫۲ سانتی گراد- ۰ سانتی متر
می ۳۳٫۲ سانتی گراد- ۵٫۴ سانتی متر ۳۳٫۱ سانتی گراد- ۴٫۲ سانتی متر ۳۲٫۹ سانتی گراد- ۳ سانتی متر ۳۲٫۸ سانتی گراد- ۱٫۸ سانتی متر
ژوئن ۲۹٫۲ سانتی گراد- ۴۱٫۶ سانتی متر ۲۸٫۴ سانتی گراد- ۳۰ سانتی متر ۲۷٫۵ سانتی گراد- ۱۸٫۳ سانتی متر ۲۶٫۷ سانتی گراد- ۶٫۶ سانتی متر
جولای ۲۸٫۶ سانتی گراد- ۶۱ سانتی متر ۲۸٫۴ سانتی گراد- ۵۸٫۴ سانتی متر ۲۸٫۱ سانتی گراد- ۵۵٫۹ سانتی متر ۲۷٫۸ سانتی گراد- ۵۳٫۳ سانتی متر
آگوست ۲۸٫۲ سانتی گراد- ۵۷٫۱ سانتی متر ۲۸ سانتی گراد- ۵۵٫۹ سانتی متر ۲۷٫۹ سانتی گراد- ۵۴٫۶ سانتی متر ۲۷٫۷ سانتی گراد- ۵۳٫۳ سانتی متر
سپتامبر ۲۹٫۱ سانتی گراد- ۳۳ سانتی متر ۲۸٫۹ سانتی گراد- ۲۸ سانتی متر ۲۸٫۶ سانتی گراد- ۲۲٫۹ سانتی متر ۲۸٫۳ سانتی گراد- ۱۷٫۸ سانتی متر
اکتبر ۳۱٫۱ سانتی گراد- ۹٫۵ سانتی متر ۳۰٫۶ سانتی گراد- ۳٫۸ سانتی متر ۳۰ سانتی گراد- ۲ سانتی متر ۲۹٫۴ سانتی گراد- ۷٫۷ سانتی متر
نوامبر ۳۲٫۵ سانتی گراد- ۲٫۶ سانتی متر ۳۲٫۳ سانتی گراد- ۰٫۱ سانتی متر ۳۲ سانتی گراد- ۲٫۵ سانتی متر ۳۱٫۷ سانتی گراد- ۵ سانتی متر
دسامبر ۳۲٫۱ سانتی گراد- ۰ سانتی متر ۳۱٫۹ سانتی گراد- ۱٫۱ سانتی متر ۳۱٫۸ سانتی گراد- ۲٫۱ سانتی متر ۳۱٫۶ سانتی گراد- ۳٫۱ سانتی متر

میانگین هفتگی دما و بارش در گوا

چه زمانی به گوا برویم

ماه حداقل دمای میانگین حداکثر دمای میانگین حداقل دمای ثبت شده حداکثر دمای ثبت شده تعداد روزهای بارانی
ژانویه ۲۰ ۳۲ ۱۶ ۳۵ ۰
فوریه ۲۰ ۳۲ ۱۷ ۳۶ ۰
مارس ۲۲ ۳۳ ۱۷ ۳۷ ۱
آوریل ۲۵ ۳۳ ۲۱ ۳۵ ۱
می ۲۵ ۳۴ ۲۱ ۳۶ ۶
ژوئن ۲۵ ۳۲ ۲۱ ۳۵ ۱۹
جولای ۲۴ ۳۰ ۲۱ ۳۳ ۲۸
آگوست ۲۴ ۲۹ ۲۲ ۳۲ ۲۵
سپتامبر ۲۴ ۳۰ ۲۲ ۳۴ ۱۵
اکتبر ۲۳ ۳۲ ۲۰ ۳۵ ۹
نوامبر ۲۲ ۳۳ ۱۸ ۳۵ ۳
دسامبر ۲۱ ۳۲ ۱۸ ۳۵ ۲

حداقل و حداکثر دما در گوا

هزینه روزانه توریستی در گوا

هزینه یک روز اقامت در گوا حدودا ۲۴۴ دلار است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (قول صبحانه که دیر خورده خواهد شد و جای دو قول ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به گوا سفر می کنید، تغییر می کند. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در گوا انجام گردیده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *