تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران

آشنایی با بهترین و زیباترین سواحل ایران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین سواحل ایران

سواحل زیبای ایران را می توان یکی از بهانه های اصلی سفر در تعطیلات به حساب آورد. شاید این علاقه بی دریغ ایرانیان به سواحل از آنجا قدرت گرفته باشد که بسیاری از مناطق ایران آب و هوایی خشک و کم بارش دارند. ما ایرانی ها آب و هوای مرطوب را می پسندیم، برای همین به سواحل می رویم تا آب و هوایی عوض کنیم. سواحل مناطقی دوست داشتنی برای فرار از دغدغه ها و لذت بردن از آرامش طبیعت هستند. در ادامه با مجله تاپ تراول همراه باشید تا با بهترین سواحل ایران بیشتر اشنا شوید.

ساحل چمخاله گیلان

چمخاله یکی دیگر از زیباترین سواحل ایران در استان گیلان است و سالانه میلیون‌ها نفر برای تفریح از آن بازدید می‌کنند. نکته جالب در مورد این منطقه، وجود مزارع متعدد در نزدیکی دریاست و این یعنی در حین آب‌تنی، ترکیبی زیبا از مزارع سرسبز شمال کشور و کوه‌های رشته‌کوه البرز نیز در مقابل مسافران قرار می‌گیرد.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل صدف آستارا یکی از بهترین سواحل ایران

یکی از بهترین منطقه های توریستی و گردشگری شمال کشور ایران، ساحل صدف آستارا است که در هفت کیلو متری جنوب آستارا واقع شده است.

امکانات این ساحل ایران عبارتند از فروشگاه، استراحتگاه سنتی، آلاچیق و دوش آب شیرین جهت استحمام شناگران. در ساحل صدف آستارا هر نوع صدفی که بخواهید را می توانید مشاهده نمایید. ساحلی پر از صدف که زیبایی بسیار دل انگیزی را دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل میانکاله

یکی دیگر از سواحل منحصر به فرد و زیبای شمال کشور ساحل میانکاله است. این ساحل تنها یک ساحل تفریحی نیست و یک منطقه حفاظت شده است. پوشش جانوری جذاب این منطقه زیبایی‌های زیادی برای آن به وجود آورده است.

ساحل میانکاله مهمترین زیستگاه پرندگان آبی و خشکی است و تصاویر این ساحل قطعا شما را مجذوب سفر با تور شمال به این خطه سرسبز ایران می‌کند.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل چپکرود

چپکرود ۱۸ کیلومتر ساحل دارد که یکی از زیباترین خط ساحلی این شهر است. به غیر از زیبایی طبیعی، مجاور آن زمین فوتبال، والیبال، رستوران، فضای سبز و وسایل بازی زیادی هم در ساحل شنی آن درست شده که جذابیتش را بیشتر کرده است.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل سی سنگان مازندران

در ۳۵ کیلومتری نوشهر پارک جنگلی سی‌سنگان، یکی از توریستی‌ترین ساحل‌های مازندران قرار دارد. لب ساحل آن قایق و جت‌اسکی هم می‌شود کرایه کرد، سوار اسب شد یا اینکه زیراندازی داخل آلاچیق‌هایش پهن کرد و غذا خورد.

برای رسیدن به این پارک باید اول به نور یا نوشهر برسیم. در ۳۰ کیلومتری جاده نوشهر به نور از طریق همه تابلوهای راهنمای شهر می‌توانیم این پارک ساحلی را پیدا کنیم.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان یکی از مشهورترین سواحل ایران است که در جزیره کیش واقع شده و قدم زدن روی شن‌های طلایی آن در حین نگاه کردن به درختان نخل، آرامشی تکرارنشدنی را به شما هدیه می‌کند.

حتی برخی افراد برای اینکه از تفریح در این ساحل بسیار تمیز نهایت لذت را ببرند، سراغ موج‌سواری و قایق‌سواری می‌روند. دمای هوای جزیره کیش در طول تابستان بسیار بالا می‌رود، به همین جهت بهار یا حتی زمستان بهترین زمان برای سفر هستند.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل  سرخ هرمز یکی از بهترین سواحل ایران

معمولا اغلب جزایر به داشتن شن های طلایی معروف هستند. اما ساحل جزیره ی هرمز به رنگ سرخ دیده می شود. جزیره هرمز در استان هرمزگان قرار گرفته و خاک آن به دلیل داشتن مواد معدنی و از جمله اکسید آهن به رنگ قرمز درآمده است.

حتی رنگ موج هایی که به ساحل این جزیره برخورد می کنند نیز قرمز رنگ هستند. این خاصیت در نوع خود برای اغلب کسانی که به بازدید از این جزیره می روند بسیار جالب و شگفت انگیز است.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل لاکپشت‌ها در جزیره قشم

سواحل ماسه‌ای قشم از سواحلی است که در تمام فصل‌های سال زیباست اما دیدن آن در بهار ارزش دیگری دارد. در ساحل لاکپشت‌ها، لاکپشت های دریایی بسیاری برای تخم ریزی از لانه خود بیرون می آیند و هنگام شب به سواحل می روند و سپس پس از تخم ریزی به دریا بازمی گردند.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل هنگام قشم

ساحل هنگام را به اسم ساحل نقره‌ای هم می‌شناسند. فیتوپلانگتون‌هایی که در این ساحل وجود دارد اینجا را شبیه به یک زمین پر از نقره می‌کند. زمانی که موج به ساحل می‌رسد با این ذره‌های نورانی آمیخته و درخشان می‌شود. هنگام، در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل جزایر ناز جزیره قشم

جالب است بدانید این جزیره در زمان جزر دریا روی آب آمده و به ساحل متصل می شود و در زمان مد به زیر آب رفته و از ساحل جدا می شود. در اطراف این جزیره می توانید از امکاناتی همچون پاراگلایدر، شتر سواری، جت اسکی، قایق سواری و … بهره مند شوید.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل بنود 

ساحل بنود در روستایی با همین نام در 35کیلومتری جنوب شرقی عسلویه قرار دارد که برخورد آب خروشان دریا با صخره‌های ساحلی‌اش، آرامشی به‌ یادماندنی را به‌ وجود می‌آورد. شهرت این ساحل به غارهای شگفت‌انگیز رو به دریایش است که راه دسترسی به آب‌های آن هم از حفره‌های بین صخره‌ها می‌گذرد.

شما می‌توانید در غارهای این ساحل آبتنی جانانه‌ای داشته باشید و یک تجربه خوب در کمپینگ را از سر بگذرانید. مطمئناً قدم‌زدن در صخره‌های خوش‌قدوقامت ساحل بنود و تماشای دریای آبی آن، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های زندگی هر فردی خواهد بود.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل ریشهر بوشهر

در امتداد خیابان ریشهر به سمت سمت دریا، زیباترین ساحل بوشهر قرار گرفته است. اینجا شبیه به ساحل‌های دیگری که در اطراف این شهر وجود دارد بکر نیست، اما بیشتر به خاطر قدمت چند هزارساله‌اش مشهور است. این ساحل باستانی در جنوب بوشهر قرار دارد.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل بندر بریس چابهار

ساحل بندر بریس در 60 کیلومتری شرق چابهار یکی از همین سواحل است که قطعا تماشای دریای عمان از بالای صخره‌های آن، خاطره‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد. به علاوه، اینجا تا چشم کار می‌کند قایق‌های کوچک و بزرگی را می‌توان دید که مشغول صید ماهی و میگو هستند.

بهترین سواحل ایران
بهترین سواحل ایران

ساحل درک یکی از بهترین سواحل ایران

ساحل درک یکی از بهترین سواحل ایران است جایی که دریا و بیابان در منظره‌ای خیره‌کننده به یکدیگر می‌رسند و از آنجایی که هیچ زباله‌ای در آن پیدا نمی‌شود، آن را به عنوان پاک‌ترین ساحل کشور نیز می‌شناسند.

روستای درک در حدود 170 کیلومتر با چابهار فاصله دارد و سواحل آن به اندازه‌ای زیبا هست که از تفریح و تماشای دریا در آن هیچ‌گاه خسته نخواهید شد. تماشای طلوع و غروب خورشید از بالای تپه‌های شنی این منطقه خاطره‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

بهترین سواحل ایران


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *