تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
قطر

آشنایی با بهترین سوغاتی های قطر | Qatar 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین سوغات قطر 

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با بهترین سوغات قطر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

قطر یکی از کشورهای ثروتمند جهان شناخته می‌شود. قطعا مسافرت به همچین کشوری بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. همچنین خرید سوغاتی همیشه لذت‌بخش‌ترین قسمت مسافرت محسوب می‌شود. در سفر به قطر می‌توانید سوغاتی‌های متنوعی را از بازار سنتی و یا مراکز خرید پیشرفته بخرید. در این بخش شما را با سوغات قطر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

طلا و جواهرات

قطر پایتخت مروارید در جهان است. مغازه‌های زیادی در قطر هستند که جواهراتی با مروارید تولید می‌کنند. حتی اگر طرفدار جواهرات نباشید، گوشواره‌‌ها و گردنبندهای مروارید در فروشگاه­‌های دوحه حتما شما را به خود جذب می­‌کند. به‌غیر‌ از مروارید، جواهرات دیگری از طلا، کهربا و سنگ‌­های نیمه‌قیمتی را هم می‌­توانید در بازارهای قطر پیدا کنید.

بهترین سوغات قطر 


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

گلدان های قهوه سنتی عربی 

این گلدان های زیبا و خاص به طور معمول از جنس برنج یا نقره ساخته میشوند. این گلدان های دارای نقوش و طرح های متنوع  و زیبایی می باشند که سال ها بعنوان وسیله ای برای درست کردن قهوه مورد استفاده قرار می گرفته است. برخی در حال حاضر از این گلدان های قهوه سنتی برای دکور و تزیین استفاده می کنندو اما برخی دیگر از ان به روش سنتی برای درست کردن قهوه استفاده می نمایند.

بهترین سوغات قطر 

ادویه

ادویه عربی در همه جای دنیا مشهور است. بهترین نوع ادویه عربی را می‌توانید در مسافرت به قطر پیدا کنید. ادویه محلی قطر طعم و عطر بی‌نظیری به غذاهای عربی داده که هوش از سرتان می‌برد.

بهترین سوغات قطر 

شال های گلدوزی شده عربی

یکی از سوغات معروف و زیبای کشورهای عربی به‌خصوص قطر، «شال‌ها و پوشینه گلدوزی‌شده» هستند. این شال‌ها را خانم‌های هنرمند عربی با دست گلدوزی کرده که بسیار با ارزشند. خرید آن‌ها برای سوغات در سفر به قطر هم کمک به خانم‌های خانه‌دار بوده و هم یک سوغاتی اصیل عربی خریده‌اید.

بهترین سوغات قطر 

 جعبه های چوبی زینتی

جعبه زینتی عربی سوغاتی افسانه ای است که می توانید هنگام بازدید از قطر خریداری کنید. جعبه های دست ساز زیبا از چوب ساخته شده و در اشکال و اندازه های مختلف موجود است. همچنین می توانید جعبه های ساخته شده از برنج و حتی جعبه های استخوان شتر منبت کاری شده با فلز یا مروارید را پیدا کنید.

بهترین سوغات قطر 

عبایه (چادر عربی)

عبایه که در ایران با نام چادر عربی شناخته می‌شود، از سوغاتی‌های قطر است. رنگ عبایه معمولا سیاه است اما روی آن، طرح‌های رنگی وجود دارد. بازار واقف از بهترین جاها برای خرید عبایه است؛ در این بازار می‌توانید انواع عبایه با کیفیت، طرح‌ها و قیمت‌های مختلف را پیدا کنید. قیمت عبایه در قطر از حدود 100 ریال شروع می‌شود.

بهترین سوغات قطر 

قلیان تزیینی یکی از سوغاتی های قطر

اگر از علاقه‌­مندان جمع‌­آوری کلکسیونی از قلیان­‌های رنگی هستید یا در اطرافیان خود چنین فردی را می­‌شناسید، خرید قلیان­‌های رنگی برای تزیینات و دکوراسیون منزل گزینه‌ی مناسبی است.

بهترین سوغات قطر 

دستگاه بخور و بخور سنتی

جدا از خرید عطرهای محلی ، می توانید انواع عودهای مختلف و همچنین بخورهای سنتی تزئین شده را در قطر خریداری کنید. رایحه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد ، بنابراین وقت خود را صرف پیدا کردن رایحه مورد علاقه خود کنید. رایحه غنی و آرام بخش کندر یک گزینه محبوب است.

اما خریداران همچنین می توانند بخور ، یک توپ الیافی عطر و بوی شیرین عود (چوب کاج) مخلوط با روغنهایی مانند کهربا ، چوب صندل ، گلهای پودر شده ، جو دوسر و مشک سفید را انتخاب کنند.

بهترین سوغات قطر 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *