تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ترکیه, دیدنی های استانبول

بهترین و جذاب ترین محله های استانبول | Istanbul 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین محله های استانبول

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره بهترین محله های استانبول ، سخن خواهیم گفت.

با داشتن جمعیت بیش از 14 میلیون نفر، استانبول فقط یک شهر غول پیکر نیست، بلکه نمایشی از یک کشور کلی است که در آن هیچ محله ای یکسان و شبیه هم نیست، به دلیل تنوع ساکنان آن از پیشینه فرهنگی و عقاید مختلف. از مناطق بسیار سنتی، جایی که نمی توان در خیابان ها با دامن کوتاه قدم زد تا محله های بسیار مدرن پر از بوتیک ها، گالری های هنری، رستوران ها و بارها، استانبول، یک تناقض به معنای واقعی است. ما بهترین محله هایی را انتخاب کردیم که در آنها شما دوست دارید در میان نماهای تاریخی و مکان های تازه باز شده گم شوید.

گالاتا – Galata

محله گالاتا (Galata) به عنوان بخشی از منطقه بزرگتر بی اغلو (Beyoğlu)، بیشتر و به وضوح به خاطر برج تاریخی گالاتا (Galata) شناخته شده است، که از میان خیابان های سنگی و قدیمی و ساختمان های نئوکلاسیک دیده می شود. به خیابان گالیپ دده (Galip Dede) بروید تا به میدان برج گالاتا برسید و حتما که به خیابان سردار اکرم (Serdar-Ekrem) بروید تا برخی از جالبترین مغازه های محله را بگردید. هر طرف و هر خیابانی در گالاتا چیزی جالب برای کشف کردن است بنابراین گم شدن در این محله یک ایده خوب است، زیرا شما را به سمت دیدن چیزهای شگفت انگیز می برد. اگر به استراحت نیاز دارید، به محبوب ترین کافی شاپ محله، یعنی کافه ماورا () بروید جایی که مردم محلی در تمام طول روز ه آن هجوم می آورند.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

چوکورجوما – Çukurcuma

محله چوکورجوما (Çukurcuma) نیز بخشی از منطقه بزرگتر بی اغلو (Beyoğlu)،  محله عتیقه های شهر است که در آن شما می توانید برخی از بهترین نمایندگی های فروش عتیقه در شهر را پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم خودتان این محله را کشف کنید زیرا دارای بسیاری مکان های جذاب است که در تمام طول روز باز هستند. محله چوکورجوما همچنین به خاطر موزه بی گناهی معروف شد، موزه ادبی ای که توسط نویسنده ترک برنده جایزه نوبل، اورهان پاموک (Orhan Pamuk) ، با الهام از نام رمانش تاسیس شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

کاراکوی – Karaköy

محله کاراکوی (Karaköy) به درستی در کنار آب و یکی از مهمترین بنادر شهر واقع شده است. کاراکوی زمانی رو به زوال رفت تا وقتی که در سال 2012 شروع به تبدیل شدن به نقطه ای مهم در شهر کرد. در حال حاضر نماهای تاریخی به صورت یکپارچه خریداری شده و بازسازی می شوند تا به کافه ها و رستوران های مرسوم و بوتیک ها تبدیل شوند. در آخر هفته ها، کاراکوی پر از مردم محلی و گردشگران است که از محبوبیت این منطقه شنیده اند. یکی از اولین مکان های باز شده در این محله کافه کاراباتاک (Karabatak Café) بوده است و رستوران فوق العاده آن، کاراکوی لوکانتاسی (Karaköy Lokantası)، است که برای رفتن شام باید رزرو شود.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

بالات – Balat

محله بالات (Balat)، که محله ارمنی و ارتدکس یونانی استانبول است پر از خانه های قدیمی رنگارنگ و کلیساها است. مناظر اصلی این منطقه عبارتند از: فنر لیسه، ساختار قلعه مانند آجر قرمز با دید کلی از تمام محله و کلیسای سنت جورج. شما همچنین می توانید بسیاری از جوانان را پیدا کنید که کسب و کار خود را در میان خیابان های تاریخی راه انداخته اند، از جمله کافه های کوچک، آتلیه های سرامیک، گالری های هنری و مغازه های مختلف که عمدتا در اطراف خیابان های ییلدیریم و ودینا هستند.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

آرناووتکوی – Arnavutköy

محله آرناووتکوی (Arnavutköy) در حال حاضر قلب زندگی شب زنده داری استانبول است،  آرناووتکوی یک محله عالی درست در کنار بسفر است که به خاطر عمارت های عثمانی کنار آب و رستوران های ماهی آن شناخته شده است. امروزه شما می توانید  انواع بارها را در محدوده ی این محله ی جوان و پرهیجان پیدا کنید و در طول شب، این محله آنقدر پر از جمعیت است که مردم در خیابان ببک آرناووتکوی با نوشیدنی ها در دستشان از شب خود در بیرون لذت می برند. در طول روز نیز این محله عالی است، شما می توانید در اطراف آرناووتکوی بگردید و نگاهی به بسیاری از خانه های زیبا بندازید که این محله زیبا را درست در کنار آب درخشان تزئین کرده اند.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول

مدا – Moda

سمت آسیایی استانبول گاهی اوقات اعتبار و ارزشی که شایسته آن است را دریافت نمی کند، زیرا هنوز مقصد بازدیدکنندگان نشده است. با این حال، محله مدا (Moda) قطعا ارزش کشتی سوار شدن از یک طرف به سمت دیگر را دارد، به دلیل احساس بسیار محلی آن بدون هیچگونه تظاهر و وانمود کردن. شما می توانید بسیاری از کافه ها، رستوران ها، بارها و مغازه ها را که توسط کارآفرینان جوان محله در داخل محله مدا و اطراف آن باز شده اند را پیدا کنید. ساحل مدا همچنین یک مکان عالی برای پیاده روی طولانی است به خصوص در مورد شما که می خواهید منظره سمت اروپایی را از فاصله دور نگاه کنید. در آخر در شب، خیابان کادیفه (Kadife street)، جایی است که هر کس به آنجا می رود، چون بیشتر کافه ها و بارهای پر جنب و جوش و زنده محله در این منطقه واقع شده اند.

بهترین محله های استانبول
بهترین محله های استانبول


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *