تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
هرمزگان

بیابان سایه خوش بندر لنگه ، بیابانی دیدنی در هرمزگان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بیابان سایه خوش

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با بیابان سایه خوش بندر لنگه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

منطقه بیابانی سایه خوش در استان هرمزگان واقع است. این منطقه بیابانی در غرب روستایی به همین نام قرار گرفته است. روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در 40 کیلومتری جنوب خمیر و 55 کیلومتری بندرلنگه قرار دارد. دسترسی به این منطقه از طریق جاده ارتباطی بندر لنگه به بندر عباس میسر است. معروفیت این منطقه پس از انتشار عکسی از کلوتهای این بیابان دو چندان شد. کلوت‌های خوش تراش آن که بر اثر فرسایش باد و آب شکل گرفته‌اند، شمایل عجیبی به آن داده‌اند که در کمتر جای جهان می‌توان یافت.

بیابان سایه خوش

این کلوت ها که بر اثر عوارض طبیعی در کویر ایجاد می‌شود مانند مجسمه‌ها و ستون‌های بی‌نظیری سرتاسر کویر قرار می‌گیرند و آن را به فضایی رمز آلود تبدیل می‌کنند. بیابان سایه خوش مرکز مهمی از اجتماع کلوت‌های لایه لایه و زیباست.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این منطقه به دلیل مجاورت با خلیج فارس از سواحل بسیار زیبایی برخوردار است. همچنین وجود نخلستانهای فراوان در این منطقه بر زیباییهای آن افزوده است. روستای سایه خوش در مجاورت این منطقه دارای قدمتی طولانی است. کلوت‌های خوش تراش آن که بر اثر فرسایش باد و آب شکل گرفته‌اند، شمایل عجیبی به آن داده‌اند که در کمتر جای جهان می‌توان یافت.

بیابان سایه خوش

جاهای دیدنی نزدیک به کلوت ­های بیابان سایه خوش

همانطور که گفته شد روستای سایه خوش در نزدیکی این منطقه قرار دارد. این روستا دارای قدمتی طولانی می­‌باشد. به همین دلیل آثار تاریخی جالبی در آن وجود دارد. کاروانسرای صفوی، آب انبار، مسجد روستا و بندحسن از جمله این آثار هستند.

یکی دیگر از جاذبه‌­های نزدیک به این منطقه چشمه آبگرم سایه خوش می‌­باشد. این چشمه از دل کوه و شکاف سنگ­‌های آهکی مارنی می­‌جوشد. آب چشمه آبگرم سایه خوش در ردیف آب­‌های کلسیم، سولفات قرار دارد، که دارای کلور، سدیم و منیزیم زیاد می‌­باشد. گفته می‌­شود این چشمه طبق فرضیه تکتونیک صفحه‌­ای شکل گرفته است. تکتونیک صفحه‌­ای یک نظریه علمی می‌­باشد که حرکت در مقیاس بزرگ قشر زمین و بخش فوقانی جبه زمین را شرح می‌­دهد.

ساحل مهتابی نیز در نزدیکی این کلوت­‌ها واقع شده است. این ساحل یکی از زیباترین سواحل این منطقه به حساب می­‌آید. پیش از انقلاب در ساحل مهتاب اسکله­‌ای وجود داشته است و ساکنان محلی نیز در این ساحل زندگی می­کرده‌­اند.

بیابان سایه خوش

مسیر دسترسی

بیابان سایه خوش و کلوت­‌های به وجود آمده در آن در 55 کیلومتری بندر لنگه واقع شده‌اند. برای رسیدن به این بیابان و کلوت­‌های داخل آن ابتدا باید خود را به بندر لنگه برسانید. برای دسترسی به بندرلنگه نیز می­‌توانید از سه مسیر هوایی، جاده­ای و ریلی استفاده کنید. راحت‌­ترین شیوه سفر هوایی می­‌باشد. بندر لنگه دارای فرودگاه است و شما به راحتی می­توانید با پرواز مستقیم به این بندر بیایید.

اما اگر بخواهید با قطار به این بندر بیایید، باید ابتدا به بندرعباس بروید. چون نزدیک‌­ترین خط ریلی به بندر لنگه، ایستگاه بندرعباس می‌­باشد. سپس از بندرعباس تا بیابان­های سایه خوش را با ماشین طی کنید.

چنانچه از مسیر جاده‌­ای استفاده می­کنید نیز ابتدا باید به بندرعباس برسید و سپس از همان مسیر خود را به کلوت های بیابان سایه خوش برسانید. این بیابان در مسیر جاده ارتباطی میان بندر لنگه و بندرعباس قرار دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *