تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

تالاب استیل آستارا | Estil Lagoon 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تالاب استیل آستارا

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی آستارا تصمیم گرفتیم تا شما را با تالاب استیل که در 7 کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد و یکی از مکانهای نمونه گردشگری و توریستی شهر آستارا به حساب می آید آشنا کنیم. پس اگر به دنبال دیدنی های شهر آستارا میگردید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید

دریاچه بین المللی استیل آستارا

  این تالاب به دلیل نزدیکی به جاده آستارا به تالش و تنوع منظرهای چشم نواز طبیعی مانند کوهستان، جنگل و مزارع و کشتزارهای اطراف باعث تبدیل شدن به یکی از جاهای دیدنی شمال ایران و جذب توریست شده است . ضلع‌ غربی آن پوشیده از جنگل و پوشش‌ های سبز گیاهی است و در ضلع شرقی آن درختان توسکای شناور منظره بسیار جالب توجهی را بوجود آورده‌ است که در بهار و تابستان استراحتگاه مسافران بوده و از نظر گردشگری یکی از جاذبه‌ های مهم تلقی می‌شود. از ویژگی‌ های مهم تالاب استیل وجود ماهیان مشهوری مانند کپور و اردک ماهی است همچنین این تالاب طبیعی جایگاه پرندگان کمیاب بوده که برای زاد و ولد از اروپای مرکزی، ماورای خزر و مناطق قطبی به این منطقه مهاجرت می‌کنند که مهم‌ ترین آن چینگیر نوک‌ سرخ است. این تالاب ۱۳۸ هکتار وسعت دارد و از مکان‌ های گردشگرپذیر استان گیلان است. وجود درختان توسکا در این تالاب، جلوه‌ ای دیدنی به آن بخشیده‌ است. از ویژگی‌ های تالاب عباس آباد آستارا این است که درختان این تالاب به علت اینکه ریشه آنها در آب قرار دارد، همواره در پهنای تالاب جا به جا می‌ شوند و حرکت می‌کنند. به همین علت، تالاب آستارا به تالاب استیل درختان شناور هم شهرت دارد .

تالاب استیل آستارا


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تالاب استیل از تالاب های آب شیرین و دائمی ایران است که اکنون به عنوان منطقه شکار ممنوع استیل، تحت نظارت سازمان محیط زیست قرار دارد. این تالاب به دلیل مجاورت با روستای عباس آباد آستارا، به نام تالاب استیل عباس آباد نیز شناخته می شود. تالاب استیل به دلیل برخورداری از امتیازات فراوان از جمله امنیت نسبی و کمی عمق آب هر ساله پذیرای پرندگان مهاجر است.

تالاب استیل آستارا


مقالات بیشتر بخوانید :



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *