تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
چین

تایوان + بهترین مکان‌های گردشگری 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

احتمالاً نام تایوان را زیاد شنیده‌اید. این کشور به نام ROC نیز شناخته می‌شود که یکی از زیر مجموعه‌های کشور چین به حساب می‌آید. هنوز روی این مسئله سیاسی بحث است و خیلی‌ها در جهان این کشور جزیره‌ای را تایوانی و عده دیگر چینی می‌دانند.

اما چیزی که مهم است این نکته است که در این کشور کوچک دیدنی‌های زیادی وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم تا مهم‌ترین مکان‌های گردشگری کشور تایوان را به شما معرفی کنیم. با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

تایپه 101، منطقه Xinyi

بهترین مکان برای شروع در پایتخت یعنی شهر تایپه، رفتن به برج تایپه 101 است. یک ساختمان بسیار بلند که نماد کشور تایوان به حساب می‌آید. جالب است بدانید که آسانسور آن فوق‌العاده سریع است و رکورد سریع‌ترین آسانسور جهان را به خود اختصاص داده است. روزگاری این ساختمان بلندترین ساختمان جهان بود اما حالا در رتبه 7 قرار دارد.

برج 101 تایوان


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

 

تایپه 101 ارتفاعی به میزان 1670 فوت دارد و در مرکز ساختمان یک توپ بزرگ طلایی به نام Mass Damper قرار دارد. وظیفه این توپ جلوگیری از هرگونه نوسان برای ساختمان است. در صورتی که گردباد یا زمین لرزه تهدیدی برای آن باشد، این توپ ساختمان را سرجای خودش نگاه می‌دارد.

منطقه داداوچنگ

این شهر بندری که داداوچنگ نام دارد، قدیمی‌ترین منطقه تایپه است اما اغلب گردشگران آن را از دست می‌دهند، من به شما پیشنهاد می‌کنم نگاهی به اسکله بیندازید و سپس از جالب‌ترین جاده آن، یعنی خیابان دیهاو عبور کنید.

این فرصتی است برای به دست آوردن تصویری جذاب از زندگی روزمره تایوانی و بررسی مغازه‌هایی که تعداد بی‌شماری از گیاهان، سوغاتی‌های محلی، لباس‌فروشی‌های سفارشی، کافی‌شاپ‌ها، و رستوران‌های مستقر در ساختمان‌های بازسازی‌شده قرار گرفته‌اند. یک معبد به نام معبد خدای شهر شیا-های نیز در این منطقه وجود دارد که مردم هنگام رد شدن از کنار آن کمی می‌ایستند و دعا می‌کنند.

ساختمان یادبود چیانگ کای شک، منطقه ژونگ ژنگ

این ساختمان محلی برای بنای یادبود ملی ژنرالیسمو چیانگ کای شک، رئیس‌جمهور سابق جمهوری خلق چین است. این ساختمان با دو لایه سقف کاشی کاری‌ شده آبی سلطنتی و دیوارهای مرمری سفید روشن – رنگ‌هایی که نشان ملی تایوان را تداعی می‌کنند ساخته شده. نکته جذاب این ساختمان قرار گرفتن آن در میان باغ‌هایی است که طی سالیان دراز به‌خوبی مراقبت می‌شوند، برای رسیدن به درهای برنزی و بزرگ باید حدود 89 پله را طی کنید. تعداد این پله‌ها هم اندازه سنی است که رئیس‌جمهور سابق درگذشته است. فضای حاکم بر این ساختمان سفید رنگ با سقف آبی، بسیار خاص است. وارد سالن 1500 مترمربعی اصلی آن که بشوید سربازانی را می‌بینید که مشغول ادای احترام نظامی به مجسمه برنزی و قهوه‌ای بزرگ این ریس جمهور درگذشته هستند.

مقبره تایوان

موزه کاخ ملی تایوان

موزه کاخ ملی، ساختمانی وسیع در منطقه شیلین تایپه، بدون شک یک گالری هنری بزرگ در سطح جهانی است. این مکان محل نگهداری 700000 قطعه مجسمه بودایی شگفت‌انگیز، مصنوعات یشمی، سرامیک، فلزکاری و کنجکاوی است که از شهر ممنوعه در پکن به اینجا آورده شده است. در مجموع، این اجسام تاریخ 8000 ساله را به تصویر می‌کشند که شامل گنجینه‌های امپراتوری است که توسط نسل‌های امپراتور نگهداری می‌شود. بنابراین، اگر صبر کافی دارید، حدود سه ساعت زمان بگذارید تا کل این مجموعه را ببینید.

اگر هنگام بازدید از این موزه بزرگ خسته شدید، شما می‌توانید در رستوران Silks Palace در بخشی که ظرف و ظروف غذاخوری قدیمی قرار دارد، یک غذای محلی تایوان را نیز امتحان کنید.

معبد بانکا لونگشان، وان هوا

تایوان یک کشور کوچک با مردم معتقد به ادیان مختلف خاص شرق آسیا است. معبد بانکا لونگشان یک معبد باشکوهی است که مردم محلی می‌توانند به گوانشیین بودا و دیگر خدایان ادای احترام کنند. نمازگزاران یک‌صدا شعار می‌دهند و صدا تقریباً روحانی و شور و حرارت ملموسی همیشه در فضا آن جریان دارد. این معبد در سال 1738 ساخته شد و مکانی برای عبادت بود که ساکنان اولیه چینی می‌توانستند در آن جمع شوند. امروزه بودیسم، تائوئیسم و ​​باورهای کنفوسیوس نیز در این معبد ادغام شده است و روزانه هزاران نفر برای دعا کردن به اینجا می‌آیند. دیدن از نزدیک این معبد کمک می‌کند تا فرهنگ دینی مردم چین و تایوان را از نزدیک مشاهده کنید.

معبد تایوان

بازارهای شبانه تایوان

خرید یکی از بخش‌های جدا نشدنی از سفر است. بنابراین باید بازارهای مقصد را به‌خوبی بشناسید. بازارهای شبانه تایوان همیشه پرطرفدار هستند. بازار شبانه شیلین، در منطقه شیلین قرار گرفته و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای کل تایوان است. به غیر از اینجا، چندین بازار قدیمی دیگر وجود دارد و بیشتر توریست‌ها در آن‌ها به دنبال تجربه خوردن غذاهای خیابانی هستند.

نودل و توفوی چینی جز مهم‌ترین غذاهای لذیذ و دوست داشتنی تایوانی‌ها هستند. همچنین کوفته‌ها، نان‌های بوآ پر عمیق، پای مرغ، ماهی مرکب و …. را می‌توانید هنگام قدم زدن در این بازار به‌ عنوان یک میان وعده نوش جان کنید. کمی در نیمه‌های شب مراقب سارقان در این بازارها باشید که ممکن است برای توریست‌های غیر هوشیار خطر آفرین باشند.

تنگه تاروکو – مسیر رودخانه شکادانگ

حالا نوبت طبیعت‌ گردی در این سفر است. تایوان با 9 پارک ملی سرشار از جاذبه‌های طبیعی است. برای من، پارک ملی تاروکو از همه هیجان‌انگیزتر بود.

تنگه تاروکو

دیدن آن رودخانه‌های آبی شفاف که با صخره‌ها و جنگل‌های در حال باز شدن محصور شده‌اند، آنقدر زیبا هستند که نمی‌توانید به سادگی از آن عبور کنید. برای لحظه‌ای چشمانتان را ببندید تا صدای قورباغه‌های آواز پرندگانی مانند Plumbeous Water Redstart، حرکت آب در بستر رودخانه را بشنوید. قطعاً دیدن تنگه تاروکو را باید حتماً در برنامه گردشگری خود به تایوان قرار دهید تا سفر شما تکمیل شود.

Ximending، منطقه Wanhua، تایوان

اما بد نیست به منطقه مدرن تایوان هم سری بزنید. اینجا به نیویورک تایوان معروف است. منطقه‌ای با خیابان‌های مدرن و شلوغ که پر است از تابلوهای بزرگ تبلیغاتی. در این جا همه کافه‌ ها و تفریحات شبانه مدنظر جوانان گردشگر قرار دارد. این خیابان پر است از غذاخوری، کافه، کلوپ و مغازه‌های مختلف برای خرید هر نوع وسیله‌ای که نیاز داشته باشید. زندگی شبانه در این خیابان در جریان است و تا پاسی از شب مردم در آن در حال رفت و آمد هستند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *