تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ادامه تحصیل, مقالات آموزشی

نکاتی حیرت انگیز برای تحصیل در فرانسه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تحصیل در فرانسه

در سال های اخیر فرانسه به کشوری استثنایی برای تحصیل در مقاطع بالاتر خصوصا کارشناسی ارشد و دکتری تبدیل شده است. فرانسه به علاقه مندان تحصیل در این کشور این فرصت را می دهد تا با  فرهنگ این کشور در تعامل با دانشجویانی از سراسر جهان آشنا شوند. طبق آماری که در سال 2017 منتشر شد، از جمعیتی حدود 20هزار نفره، 64 درصد کشور فرانسه را به عنوان مقصدی جذاب برای تحصیل انتخاب کردند. اگر علاقه مند هستید از شرایط و موقعیت های تحصیلی در این کشور اروپایی، اطلاعاتی کامل داشته باشید، پیشنهاد می شود این مطلب که توسط تیم دارالترجمه انگلیسی به تحریر در آمده است را تا انتها مطالعه فرمایید.

تحصیل در فرانسه

آشنایی کلی با کشور فرانسه

کشور زیبای فرانسه که در شمال غربی اروپا واقع شده است، پس از آلمان به عنوان دومین کشور پرجمعیت اروپا شناخته می شود. این کشور به دلیل 6 ضلعی بودن شکلش، به آن لقب 6 ضلعی داده اند و سه ضلع آن لب آب قرار گرفته است. همانطور که می دانید پاریس پایتخت فرانسه می باشد و دو فرودگاه بین المللی این کشور در این شهر واقع شده است. فرانسه با داشتن آب و هوایی معتدل و 4 فصل همواره  جاذبه های گردشگری فراوانی  را ایجاد کرده است. بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ، اسپانیا و آلمان از جمله همسایه های سرشناس این کشور پهناور به شمار می روند.

زبان 87 درصد مردم این کشور فرانسوی و واحد پول رسمی آن ها یورو است. شایان ذکر است جمعیت این کشور بالغ بر 69 میلیون نفر تخمین زده شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اقتصاد فرانسه

طبق آماری که در سال 2014 توسط بانک جهانی منتشر شد، کشور فرانسه با 2500 تریلیارد دلار ناخالص داخلی پس از آلمان و روسیه به عنوان سومین قدرت اقتصادی اروپا و نهمین اقتصاد جهان است. فرانسه از کشورهای پیشرفته در زمینه صنعت محسوب می شود که خودرو سازی و هواپیما سازی نقش مهمی در صنعت این کشور دارد. از نکات بسیار جالب این کشور نرخ بیکاری است که چیزی حدود 10 درصد برآورد شده است.

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه در سال2022 چقدر است؟

طبق بررسی های فراوانی که کارشناسان تحصیل و گردشگری انجام داده اند هزینه ی یک زندگی دانشجویی در کشور فرانسه مبلغی حدود  1000 یورو در شهر پاریس و 800 یورو در سایر شهرها برآورد شده است. البته سبک زندگی و  انجام فعالیت های اضافه مانند مسافرت در این برآورد تاثیر زیادی دارد. در نمودار زیر می توانید هزینه های ماهیانه به صورت جزئی تر بر اساس یورو را مشاهده کنید:

تحصیل در فرانسه

مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی در فرانسه

همانطور که می دانید شما می توانید بر اساس ملیت، سن و موقعیت خود، درخواست ویزای تحصیلی در این کشور بدهید. مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی به شرح زیر است:

  1. فرم درخواست ویزا
  2. کپی گذرنامه
  3. اصل شناسنامه و 2 نسخه کپی از آن
  4. بلیط هواپیما با درج تاریخ عزیمت
  5. بیمه درمان( بین 300 تا800 یورو برای هرسال)
  6. اجازه ی اقامت در دانشگاه
  7. گواهی اثبات تمکن مالی( حداقل 700 یورو درماه)
  8. پرداخت هزینه صدور ویزا( حدود 99 یورو) و ارسال درخواست صدور ویزا (حدود 50 یورو)
  9. تاییدیه از اساتید معتبر جهت تایید صلاحیت علمی دانشجو( حداقل دو استاد)
  10. ارائه انگیزه نامه
  11. ارائه برنامه تحصیلی در فرانسه

شایان ذکر است مدارک بالا باید توسط یک مترجم رسمی مورد تایید سفارت فرانسه ترجمه شوند. شما می توانید برای سهولت  و تسریع روند دریافت ویزای تحصیلی خود از دارالترجمه فرانسه کمک بگیرید.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه های فرانسه

مقاطع تحصیلی دردانشگاه های فرانسه به سه دسته تقسیم می شود:

مقطع کارشناسی: 3 سال

مقطع کارشناسی ارشد:  حداقل 2 سال

مقطع دکتری: حدود 3 تا 4 سال

زبان های تحصیل در تمامی مقاطع در دانشگاه های عمومی فرانسوی است و برای تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به دانشگاه های خصوصی است.

هزینه تحصیل و بورسیه در دانشگاه های فرانسه چقدر است؟

برای مقطع کارشناسی 2770 یورو، برای مقطع کارشناسی ارشد 2770 یورو و برای مقطع دکتری 380 یور در سال برآورد شده است. همچنین دانشگاه های زیر را به عنوان برترین دانشگاه های فرانسه می توان نام برد:

  • دانشگاه سوربن
  • دانشگاه پانتئون آساس
  • دانشگاه پاریس تک
  • دانشگاه لیل
  • دانشگاه پیر و ماری کوری
  • دانشگاه پلی تکنیک

مزایای تحصیل در این کشور

شاید برای شماهم بسیار جالب باشد که تحصیل در این کشور چه مزایایی را به همراه دارد. از مهم ترین مزایای تحصیل در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسانی که در فرانسه تحصیل می کنند می توانند از کمک هزینه ی تهیه مسکن بهره مند شوند.
  • هزینه ی تحصیل بسیار پایین
  • می توانید به راحتی از دانشگاه هایی که نیازمند زبان انگلیسی هستند اجازه ی تحصیل بگیرید.
  • بیمه رایگان با تحصیل در این کشور
  • کیفیت بسیار بالای دانشگاه های این کشور
  • اجازه ی کار دانشجویی بسته به مقطع و رشته تحصیلی تان
  • دریافت حقوق برای دانشجویانی که در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل در فرانسه

کار در فرانسه از نگاه دارالترجمه فدرال

پس از فارغ التحصیلی و اتمام درس، برای ماندن در فرانسه و اشتغال پیدا کردن در این کشور باید یک تعهد شغلی یا قرارداد کاری با حقوق حداقل 2000 یورو ماهیانه داشته باشید، همچنین از مهم ترین عواملی که می تواند به شما برای اشتغال در این کشور کمک کند، صحبت کردن به زبان فرانسوی روان است. البته پیدا کردن شغل برای دانشجویان بین المللی در فرانسه به مراتب خیلی راحت تر از سایر کشورهای اروپایی مشابه است. شایان ذکر است در حین تحصیل در فرانسه هفته ای 20 ساعت مجاز به کار کردن هستید.

آشنایی  با دارالترجمه فدرال

دارالترجمه فدرال یکی از بهترین و حرفه ای ترین مراکز ترجمه ی رسمی وغیر رسمی به شمار می رود. در این مجموعه ترجمه متون و مقالات به تمامی زبان های رسمی انجام می شود. دارالترجمه رسمی فدرال با داشتن تیمی کامل در حوزه ترجمه اسناد و مدارک همواره در راستای بهترین بودن می کوشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *