تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رپورتاژ آگهی, مقالات آموزشی

ترس از هواپیما چیست و چگونه به آن غلبه کنیم؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ترس از هواپیما و پرواز ، معروف به هوافوبیا، نوعی اختلال اضطرابی است که شامل احساس شدید ترس و وحشت برخی افراد هنگام پرواز یا پیش‌بینی پرواز می‌شود. قبل از خرید بلیط هواپیما حتی ممکن است به این مشکل دچار شوید.

بسیاری از افراد هنگام پرواز استرس و اضطرابی را تجربه می‌کنند. فضای شلوغ، آشفتگی و احساس برخاستن از زمین و فرود آمدن قطعاً می‌تواند ناخوشایند باشد. اما برخی از افراد هنگام پرواز احساس ترس یا وحشت شدید را تجربه می‌کنند و از پرواز به طور کلی پرهیز می‌کنند. اگر آنها باید سوار هواپیما شوند، احتمالاً حملات هراس یا سایر علائم شدید اضطراب را تجربه می‌کنند. حتی در زمان قبل از خرید بلیط هواپیما. این ترس به عنوان هوافوبی شناخته شده است و تقریباً افراد زیادی را مبتلا می‌کند.

ترس از هواپیما

دلایل هوافوبیا

دلیل خاصی از بیماری هوافوبی وجود ندارد، زیرا ترس، معمولاً ناشی از ترکیبی از عوامل است. ترس از ارتفاع می‌تواند به صورت ژنتیکی به ارث برسد، یا ممکن است ترس از پرواز توسط والدین آنها برای بچه‌ها الگوبرداری شود. افزایش مواجهه با رسانه‌ها که سقوط هواپیما یا حوادث دیگر را نشان می‌دهد نیز ممکن است نقشی داشته باشد. معمولاً افراد از پرواز می‌ترسند زیرا احساس می‌کنند هیچ کنترلی بر اوضاع و امنیت آنها ندارند. هرچه فرد از پرواز خودداری کند، این ترس بیشتر می‌شود. بعضی اوقات این ترس با سایر هراس‌ها نیز همراه است، از جمله ترس از استفراغ (احساس سلولی)، ترس از ارتفاع (آکروفوبیا) یا ترس از فضاهای محصور (کلاستروفوبیا). بعضی اوقات، کار کردن بر روی این فوبیاهای خاص می‌تواند به برطرف کردن هوافوبی کمک کند. خرید اینترنتی بلیط هواپیما امکان می دهد کمی از این اضطراب شما کم شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ترس از هواپیما

علائم جسمی هوافوبیا

  • افزایش ضربان قلب
  • دست‌های سرد
  • لرزیدن
  • حالت تهوع
  • تنگی نفس
  • احساس خفگی

این علائم ممکن است زمانی ایجاد شود که شخصی در حال رفتن به سمت پرواز، در مورد سوار شدن به هواپیما یا هنگام پرواز باشد.

گزینه‌های درمان

هوافوبیا به طور معمول با درمان، دارو یا ترکیبی از این دو درمان می‌شود. داروهای ضد اضطراب می‌توانند به مدیریت علائم قبل و هنگام پرواز کمک کنند. از قرار گرفتن در معرض درمان تراپی معمولاً برای معالجه هوافوبی استفاده می‌شود، با این کار اجازه می‌دهد فرد به تدریج با ایده‌ها و احساسات پرواز تنظیم شود. شناخت درمانی رفتاری همچنین می‌تواند به فرد کمک کند واقعیت الگوهای غیر منطقی آنها در مورد پرواز را آزمایش کند. 4هوافوبی قابل درمان است، پس حتما نزد یک متخصص بروید. بسیاری از متخصصان در هراس‌های خاص یا سایر موارد مرتبط با اضطراب تخصص دارند و از آنجا که هوافوبی بسیار رایج است، بسیاری از درمانگران احتمالاً قبلاً با افراد در این زمینه همکاری داشته‌اند.

مراحل عمل

صادق باشید: اولین قدم در درمان بیماری‌های هوافوبی این است که اذعان کنید که ترس وجود دارد. قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما به درمان خود بپردازید. از آنجا که پرواز کاری است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند، مردم اغلب می‌توانند بیش از حد احساس شرمندگی کنند تا در مورد هوافوبی خود صحبت کنند. به یاد داشته باشید که فوبیا بر بسیاری افراد تأثیر می‌گذارد، بنابراین شما تنها نیستید. ممکن است تعجب کنید که چگونه بسیاری از دوستان و همکارانتان با همان ترس‌ها می‌جنگند و ممکن است افرادی را پیدا کنید که بر این هراس غلبه کرده‌اند و می‌توانند یک دلگرمی برای شما باشند.

ترس از هواپیما

اطلاعات کسب کنید: دانش در هنگام غلبه بر ترس از پرواز یک مزیت است زیرا شما نمی‌توانید بدون واقعیت افکار غیر منطقی را به چالش بکشید. به عنوان مثال، اگر از تلاطم هوایی ترس دارید، یادگیری در مورد پرواز و ایمنی از تلاطم می‌تواند به شما کمک کند. با احساس آرامتر به تماشای فیلم‌ها به صورت آنلاین در مورد چگونگی پرواز ایمن یا خواندن مقاله یا کتاب که علم پرواز را توضیح می‌دهد بپردازید. کسب اطلاعات در مورد مقررات ایمنی و آموزش خلبانی همچنین می‌تواند واقعیت‌هایی را به وجود آورد که ترس‌های غیر منطقی را به چالش می‌کشد.

کنسل کردن بلیط هواپیما چگونه است؟

اهداف سفر را تعیین کنید: به راحتی می‌توانید در ترس‌هایی مانند هوافوبی کار را به تعویق بیاندازید. اما اگر نتوانید پرواز کنید، زندگی‌تان ناخوشایند است، بنابراین تعیین اهداف برای خود مهم است. به مکانی یا شخصی که می‌خواهید از آن بازدید کنید فکر کنید و برای زمانی که مایل به بازدید از آنها هستید، یک تاریخ را در تقویم تعیین کنید. سپس اگر تصمیم گرفتید که با یک حرفه‌ای کار کنید تا بتواند بر ترس یا غلبه بر ترس شما را مدیریت کند، یک تاریخ هدف خواهید داشت. همچنین، خواندن کتاب‌های مسافرتی یا مقالاتی را در مورد مکان‌هایی که مایل به بازدید از آنها هستید در نظر بگیرید تا بتوانید احساسات مثبت را با پرواز مرتبط کنید. لیستی از مکان‌هایی که مایل به بازدید از آنها هستید یا افرادی که دوست دارید هنگام پرواز داشته باشید تهیه کنید.

کمک بخواهید:  هیچ دلیلی وجود ندارد که مجبور شوید خودتان بخواهید روی هوافوبی کار کنید. بسیاری از متخصصان با موفقیت به افراد کمک کرده‌اند تا اضطراب خود را مدیریت کنند و به سفرهای خود برسند و برنامه‌هایی در دسترس است که به طور خاص ترس از پرواز را هدف قرار می‌دهد. هنگامی که در تلاش خود برای پرواز احساس ترس کمتری می‌کنید، به احتمال زیاد اهداف خود را دنبال می‌کنید و شجاعت پیشرفت را پیدا می‌کنید و خود را پاسخگو می‌دانید.

هوافوبیا چیزی نیست که از آن خجالت بکشید، اما این چیزی است که باید در مورد آن صداقت داشته باشید. امروز در نظر بگیرید که می‌توانید از چه کسی کمک بگیرید تا به شما در مدیریت اضطراب پرواز کمک کند. با خرید اینترنتی بلیط هواپیما از علی بابا حداقل بخش خرید اینترنتی بلیط هواپیما را بدون استرس انجام دهید.

اگر فکر می‌کنید ممکن است شما یا شخص دیگری که به آن اهمیت می‌دهید دچار هیروفوبی، اضطراب یا هر بیماری دیگر باشید، اکیداً توصیه می‌کند تا از یک متخصص بهداشت روان کمک بگیرید تا بتوانید یک تشخیص و پشتیبانی مناسب دریافت کنید. ما لیستی از منابع را گردآوری کرده‌ایم (بعضی از آنها حتی پشتیبانی رایگان یا کم هزینه ارائه می‌دهند) که در آنجا ممکن است بتوانید کمک‌های دیگری پیدا کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *