تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
قشم

تنگه چاکاویر قشم ، جلوه‌ای از حجاری طبیعت بر روی صخره ها 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تنگه چاکاویر قشم

جزیره قشم، جزیره ایست با انواع جاذبه های دیدنی که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند و مقصد گردشگری بسیار خوبی به شمار می رود. یکی از این جاذبه های دیدنی در جزیره ی قشم، تنگه چاکاویر قشم است که می توان گفت کمتر شناخته شده می باشد. در ادامه همراه مجله تاپ تراول باشید تا با این تنگه زیبا بیشتر آشنا شوید.

چاکاویر یکی از ژئوسایت‌های زیبای قشم است و فاصله آن تا شهر قشم حدود ۹۲ کیلومتر می‌باشد. این تنگه بر اثر فرسایش لایه‌ها با باد و آب در طی میلیون‌ها سال شکل گرفته و از آنجا که مقاومت لایه‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است، حفره‌ها و حوضچه‌های گوناگونی در این تنگه به وجود آمده است. قبل از حرکت به‌ سمت چاکاویر آب‌ و‌ هوا را بررسی کنید، چون در هوای بارانی به‌ سرعت مسیر منتهی به تنگه و خود تنگه پر از گِل می‌شود و رفت‌ و آمدتان را مشکل خواهد کرد.

تنگه چاکاویر قشم

قطعا زیبایی‌های این تنگه بعد از بارندگی بسیار بیشتر از فصول گرم سال است، چون تمام حوضچه‌ها پر از آب می‌شوند و صخره‌ها به‌ سبب جنسشان رنگی سبزآبی و زیبا به خود می‌گیرند. سکوت و آرامش منطقه از دیگر جذابیت‌های این تنگه است. وقتی در سکوت تنگه با تمرکز اشکال صخره‌ها را به تماشا می‌نشینید، روحتان سرشار از آرامش می‌شود و صدای آواز پرندگان محلی گوش‌هایتان را نوازش می‌دهد.تنگه چاکاویر قشم


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بازدید از چاکاویر قشم در فصل تابستان ممکن است برای شما بسیار دشوار باشد. گرمای هوا و شرجی برای بسیاری از گردشگران ناخوشایند است. پیشنهاد می‌کنیم در فصل پاییز و زمستان به دره چکاویر قشم بروید تا بتوانید از هوای مطبوع آن لذت ببرید.

اوایل فصل بهار هم می‌تواند زمان مناسبی برای بازدید از چاکاویر باشد. از آنجایی که تنگه چاکاویر قشم در نزدیکی روستای گوران است، می‌توانید به برخی جاهای دیدنی قشم که در این روستا قرار گرفته‌اند نیز سری بزنید. روستای گوران دارای نخلستان‌های سرسبز و زیبایی است.

تنگه چاکاویر قشم

همچنین لنج‌ها و شناور‌های زیادی در ساحل روستا قرار دارند که چشم انداز شگفت انگیز ایجاد می‌کنند. بازدید از ساحل روستای گوران مخصوصا در زمان غروب آفتاب تجربه فراموش نشدنی خواهد بود. توجه داشته باشید که تابلو‌های راهنمای متعددی در روستای گوران وجود دارند که شما را به سمت تنگه چاکاویر هدایت می‌کنند.

آدرس: جزیره قشم، روستای گوران

فاصله تنگه چاکاویر تا شهر قشم حدود ۹۲ کیلومتر می‌باشد. از روستای گوران حدود نیم ساعت پیاده تا تنگه چاکاویر راه است که حتما برای رفتن به تنگه باید با راهنمای محلی همراه شوید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *