تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های آنتالیا, دیدنی های استانبول, راهنمای سفر, معرفی تور

کدام تور را انتخاب کنیم ؟ تور استانبول یا تور آنتالیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کجا بریم ؟ تور استانبول یا تور آنتالیا

در این مقاله از معرفی خرید تور درباره برای سفر به کشور ترکیه تور استانبول یا تور آنتالیا را انتخاب کنیم سخن خواهیم گفت . پس اگر قصد خرید تور ترکیه را دارید با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بهترین انتخاب را برای سفر به ترکیه داشته باشید

قبل از خرید تور استانیول یا تور آنتالیا بهتر است مختصری درباره کشور ترکیه و این شهر دو شهر توریستی این کشور بدانید :

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ترکیه داز شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

بزرگ ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد.استانبول یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می کنند  هتل های استانبول دارای تنوع زیادی است و گردشگران انتخاب های زیادی دارند اما اکثر گردشگران دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

آنتالیا : که به زبان ترکی استانبولی: Antalya گفته می شود . نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می شود دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

تور استانبول یا تور آنتالیا
تور استانبول یا تور آنتالیا

آنتالیا داردی حدود ۴۰۰ ساحل می باشد که دو مورد از آن ها بسیار معروف هستند، یکی لارا و دیگری کنیالتی (یا کنی آلتی)

از آنجای ترکیه یکی از کشور های نزدیک به کشور ایران می باشد و جزء کشورهای دیدنی جهان نیز محسوب می شود که سیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می کند ترکیه کشوری است که تا چند سال گذشته پرطرفدارترین مقصد گردشگری ایرانی بوده است .

ترکیه کشوری است که از موقعیت ویژه ای برخوردار است بطوری که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است  . دارا بودن  معماری‌های ارزشمند و باشکوه، سواحل زیبا، آب‌وهوای عالی در برخی نقاط، طبیعت قابل توجه و فرهنگ‌ عامه‌ی مردم که در کوچه خیابان‌های این کشور حکفرماست،

جذابیت دوچندانی به آن بخشیده‌اند. به نوعی می‌توان آنتالیا و استانبول را دو مقصد اصلی در سفر به این کشور نام برد که البته دلایل آن به خوبی مشخص است. سواحل زیبای آنتالیا و معماری‌های باشکوه استانبول و جو خاصی که در این شهر وجود دارد هرکسی را برای بازدید دوباره از این شهرها وسوسه می‌کند.

جای تردیدی نیست که مقایسه یک به یک دو شهر، کشور یا منطقه چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا هر ناحیه دارای ویژگی‌ها، جاذبه‌ها، تفاوت‌‌های فرهنگی و حتی محدودیت‌های قانونی منحصر به خود است که در جای دیگر نمی‌توان نظیر آن را تجربه کرد.



مزیت های سفر به ترکیه :

  • در سفر به ترکیه احتیاجی به ویزا ندارید
  • ارزان بودن هزینه ها
  • آب و هوای مناسب
  • نزدیک بودن به ایران
  • نزدیک بودن فرهنگ مردم ترکیه به ایران
  • پر طرفدار ترین مقصد گردشگری نزد ایرانیان


در کل علاقه و شوق معیار اصلی انتخاب شما برای خرید تور استانبول یا تور آنتالیا می باشد . ولی وقتی صحبت درباره انتخاب بین استانبول یا آنتالیا باشد نمی شود از یکسری معیار های اصلی گذشت . هرچند استانبول و آنتالیا جزو زیباترین و پرگردشگرترین شهرهای کشور ترکیه محسوب مس شوند  ولی هر کدام  از این دو شهر دارای دنیای متفاوتی است که به روحیه شما بر می گردد که کدام شهر را انتخاب کنید. شهر هفت تپه ترکیه پر از ماجراجویی‌های تاریخی و تباین بافت مدرنیته و دیرینه شهر است و آنتالیا هیجان و آرامش را جزو جدایی‌ناپذیر سفرتان می‌کند. کدام را می‌پسندید؟ گشت و گذار در شلوغی کوچه‌ پس کوچه‌های قدیمی استانبول و لذت از معماری‌ های مساجد، کلیساها و کاخ‌ های باشکوه دوران عثمانی یا آفتاب‌گیری در سواحل شنی آنتالیا و دل سپردن به طبیعت آرامش‌ بخشش؟

استانبول و آنتالیا با اینکه جزء شهرهای مشهور کشور ترکیه هستند ولی هر کدام مزیت‌ هایی نسبت به یکدیگر دارند، برای همین بهتر است قبل از اینکه تور استانبول یا تور آنتالیا بخرید با ادامه مطلب ما همراه باشید و معیارهایتان را اولویت‌بندی کرده و در پایان با خیالی تقریبا راحت تور شهر مورد علاقه تان را رزرو کنید.

بهترین فصل سفر برای رزرو تور استانبول یا تور آنتالیا

استانبول

شهر استانبول در نیم کره شمالی در نزدیکی دریای مرمره واقع شده و در نتیجه تحت تأثیر اقلیم های متنوعی چون اقیانوسی، مدیترانه ای و نیمه استوایی و شرجی قرار می گیرد. آب و هوای این شهر در هر فصل به شرح زیر است:

بهار استانبول: استانبول در این زمان روزها گرم‌تر می‌شود و شب‌ها خنکایی ملایم و دوست داشتنی دارد و گهگاهی باران نرمی بهاری نیز می‌بارد. در این فصل، شهر استانبول را رنگین تر و زنده تر از هر زمان دیگری خواهید یافت. میانگین دمای روزها میان ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.

تابستان استانبول: روزهای تابستانی استانبول گرم و مرطوب است. گرچه اغلب ساکنین شهر برای فرار از دست گرما به جزایر نزدیک و سواحل روی می‌آورند، بیش‌ترین گردشگران تابستان را برای مسافرت به استانبول انتخاب می‌کنند. بنابراین در اغلب مکان‌های دیدنی، با هجم زیادی از آدم و صف‌های طولانی رو به رو خواهید شد. میانگین دمای تابستان در استانبول میان ۲۸ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد است. بهترین وجه مسافرت به استانبول در تابستان، وضعیت مطلوب کروزهای بسفر و گردش با کشتی‌های استانبول است.

پاییز استانبول: دمای هوا در فصل طلایی برگ‌ریز استانبول بسیار دلپسند و مطلوب است، یعنی در حدود ۲۳ درجه! اما منتظر غافلگیری‌های گه‌گدار طبیعت هم باشید. یک روز ممکن است گرم و خشک باشد و روز دیگر، بسیار خنک با دمای ۱۵ درجه و یا باران‌های کوتاه و شدید غافلگیرتان کند.

زمستان استانبول: روزهای زمستانی استانبول سرد و برفی اند. میانگین دمای روزانه بین ۸ تا ۱۲ درجه است و اغلب بارش ملایم برف هم دور از انتظار نیست.

بنابراین بهترین زمان سفر به استانبول: فصل بهار و پاییز است، زمانی که دمای هوایی مطلوب به دور از گرمای سوزان و سرمای یخ بندان در انتظار شماست

تور استانبول یا تور آنتالیا
تور استانبول یا تور آنتالیا

آنتالیا

آنتالیا از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است که در جنوب این کشور و در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. بناراین شهری با آب و هوای مدیترانه ای در انتظار شماست.

بهار آنتالیا : شهر آنتالیا در بهار هوا معتدلی دارد و و رطوبت هوا چندان زیاد نیست. همچنین با آن که در اغلب روزها هوا آفتابی است، ولی درجه حرارت زیاد بالا نیست.

تابستان آنتالیا : روزهای تابستانی آنتالیا گرم و خشک است و چندان برای سفر مناسب به نظر نمی رسد. میانگین دمای هوا  بین۳۰ تا ۳۵ درجه ارزیابی می شود.

پاییز آنتالیا :  فصلی متفاوت از این شهر است. دمای هوا کاهش می یابد و دوباره روزها دمای معتدل و دوست داشتنی به خود می بینند. البته تفاوت پاییز آنتالیا با روزهای بهاری این شهر، در باران های سیل آسای پاییزی است.

زمستان آنتالیا : روزهای زمستانی چندان سرد و غیر قابل تحمل نیستند. معتدل و بارانی بوده و به دلیل وجود امواج زیاد در سواحل، چندان سرد نمی شود و البته بارش برف در آنتالیا بسیار نادر است. میانگین دمای هوا در زمستان ۱۹ تا ۱۵ درجه ی سانتی گراد است اما رطوبت هوا زیاد بوده و میانگین رطوبت در این فصل ۶۴ درصد می باشد.

بنابراین بهترین زمان سفر به آنتالیا : را می توان فصل بهار دانست که تمام ویژگی های هوای دوست داشتنی را داراست.

با توجه به توضیحات بالا درباره آب و هوای این دوشهر توریستی که یکی از معیارهای مهم در انتخاب تور استانبول یا تور آنتالیا می باشد میتوانید بهترین زمان برای سفر خود را برنامه ریزی کنید

تور استانبول یا تور آنتالیا
تور استانبول یا تور آنتالیا

آنتالیا خلوت تر است

از آنجایی که شهر استانبول یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان و شهر توریستی بشمار می رود بدون شک شهر شلوغ و پر ترافیکی محسوب می شود . ترافیک های شهر استانبول خیلی شدید و خسته کننده است و رانندگی نه چندان خوب و انبوه همه را کلافه می کند ولی برعکس شهر ساحلی آنتالیا خیلی آرام می باشد که برای فرار از شلوغی و ریلکس کردن خیلی عالی می باشد که میتوانید در سواحلش به گشت‌ و گذار و استراحت مشغول شد و یا آفتاب‌گیری در سواحل را با شنا در اطراف جزایر جایگزین کرده و خلوت و سکوت بیش‌تر ی را تجربه کرد.

تور استانبول یا تور آنتالیا
تور استانبول یا تور آنتالیا

+ بهترین مناطق برای اقامت در آنتالیا کجاست ؟

+حمل و نقل عمومی استانبول ترکیه

استانبول مناسب خرید است

این اواخر خرید از ترکیه بین گردشگران ایرانی بسیار باب شده و تنوع و کیفیت اجناس ترک به چنین محبوبیتی دامن زده‌اند. استانبول نه تنها بین ایرانیان بلکه در کل دنیا جزو شهرهایی به حساب می‌آید که بهشت عاشقان خرید تلقی می‌شود بنابراین از این جهت نمی‌توان آنتالیا را با استانبول مقایسه کرد. نام استانبول با مد و فشن گره خورده و نمی‌توان چنین چیزی را نادیده گرفت، از عاشقان خرید بپرسید، آن‌ ها عاشق مراکز خرید بیش‌تر و بزرگ‌تر، قیمت‌ های مناسب‌ تر و تنوع بیش‌تر هستند و چنین معیارهایی به وضوح در بازارها و مراکز خرید استانبول به چشم می‌آید. گرچه حتی اگر هدفتان از رزرو تور استانبول یا تور آنتالیا چیز دیگری باشد باز هم وسوسه خرید رهایتان نمی‌کند.

تور استانبول یا تور آنتالیا
تور استانبول یا تور آنتالیا

آشنایی با تفریحات شبانه در استانبول و مشهورترین کلاب های استانبول

+ حمل و نقل عمومی آنتالیا ترکیه

اهالی کدام شهر بهتر هستند ؟

تجربه گردشگران ترکیه و استانداردهای زندگی اجتماعی نشان‌ دهنده این است که شهر آنتالیا نسبت به استانبول با ذهنی باز از مهمانانش میزبانی می‌کند و علت این امر را می‌توان به پای تنوع فرهنگی زیاد و متفاوت استانبول گذاشت. به واسطه نزدیکی فرهنگی ترکیه با کشورمان برخی از گردشگران در شهرهایی با فرهنگ نزدیک به فرهنگ اروپایی راحت نیستند به همین جهت استانبول مقصد مناسبی برای آن‌ ها می‌باشد، صد البته که روشن‌ فکری در این موارد خلاصه نمی‌شود ولی اشاره به گوشه‌ ای از آن خالی از لطف نیست. شهر آنتالیا برای سفرهای مجردی، دوستانه یا عاشقانه حرف ندارد اما توصیه ما برای آن دسته از عزیزانی که به همراه خانواده سفر می‌کنند این است که به رزرو تور آنتالیا تور استانبول را انتخاب کنن.

تور استانبول یا تور آنتالیا کدام ارزان تر است ؟

با توجه به اینکه دمای هوا در تابستان های گرم ایران به بالای 40 درجه می رسد خیلی از مردم برای سفر به ترکیه ترجیح می دهند تا تور آنتالیا را انتخاب کنند به همین خاطر  تورهای سفر به این شهر گران‌ تر از استانبول می‌شود. این شهر ساحلی با هتل‌ های لوکس، رستوران‌ های رویایی، پارک‌ های آبی متنوع و قایق‌ های تفریحی هزین ه‌های بیش‌تری نسبت به استانبول در پی دارد. گرچه اجاره خانه و حمل و نقل عمومی در آنتالیا نسبت به استانبول مناسب‌ تر بوده و هاستل‌ ها و مهمان‌ سراهای شهر جزو ارزان‌ ترین مراکز اقامتی آنتالیا به حساب می‌آیند اما هزینه‌ های خوراک و پوشاک در دو شهر تقریبا یکسان بوده و تفاوت چندانی ندارند.

امنیت کدام شهر بهتر است ؟

یکی دیگر از مهمترین معیارها در انتخاب تور استانبول یا تور آنتالیا امنیت در طول سفر به این شهرها می باشد که بدون شک میتوان گفت شهرهای بزرگ و شلوغ بیشتر از شهرهای کوچک نا امن هستند که با توجه به شلوغی شهر استانبول و گردشگر پذیر بودن آن نسبت به شهر آنتالیا نام امن تر است و آنتالیا از لحاظ امنیت وضعیت بهتری نسبت به استانبول دارد.

از طرفی دیگر مردم آنتالیا به به دلیل پربازدید بودن شهرشان با زبان انگلیسی آشنایی بیش‌تری دارند و از این جهت در ارتباط با آن‌ها مشکل چندانی نخواهید داشت. ناگفته نماند که فرصت‌های شغلی در استانبول نه تنها نسبت به بقیه شهرهای ترکیه بلکه در بین کشورهای همسایه هم بیش‌تر است، بنابراین کسانی که سفرشان را در پی درآمدزایی با شغل‌های پاره وقت برنامه‌ریزی کرده‌اند، بهتر است برای رزرو تور استانبول اقدام کنند.

تور استانبول یا تور آنتالیا
تور استانبول یا تور آنتالیا

سخن آخر 

در آخر با باید بگوییم که اگر طبیعت، سواحل، تفریحات هیجانی و هتل‌ های لوکس آنتالیا نبود تنها مزیت سفر به این شهر آرامش و خلوتی بود که برخی از ما به دنبالش هستیم، حال آنکه استانبول چیزی فراتر از بافت شهری و موقعیت جغرافیایی را دار است ، فرهنگ متنوع و غنی، نایت لایف‌ های خاطره‌ انگیز شهر، تمایز بخش اروپایی و آسیایی، معماری‌ های شگفت‌انگیز بناها، شب‌ های رویایی بوغاز و سینماهای شهر دنیای رویایی‌ تری نسبت به آنتالیا دارند. در استانبول جاذبه‌ ها، پارک‌ ها، دانشگاه‌ ها، مراکز خرید و موزه‌های بیش‌تری نسبت به آنتالیا وجود دارد. به بیانی ساده اگر هزینه سفر برایتان مهم نیست و به قصد تفریح در سواحل به ترکیه سفر نمی‌کنید بی هیچ چون و چرایی تور استانبول را رزرو کنید و قدم در رویای بی‌ پایان استانبول بگذارید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *