تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
کاشان

تور مجازی مدرسه و مسجد آقابزرگ ☀️ کاشان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تور مجازی مدرسه و مسجد آقابزرگ

در این مقاله از معرفی تورهای مجازی تصمیم گرفتیم تا شما را با تور مجازی تور مجازی مدرسه و مسجد آقابزرگ آشنا کنیم. پس اگر به دنبال جاهای دیدنی کاشان میگردید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه شوید تا با تور مجازی مدرسه و مسجد آقابزرگ که یکی از جاذبه های کاشان به حساب می آید بیشتر آشنا شوید.

تور مجازی مدرسه و مسجد آقابزرگ

کاشان، شهری است که در مجاورت دشت کویر، با معماری منحصر به فرد خود، بهشتی کوچک را تداعی می‌کند. مدرسه و مسجد آقابزرگ در محله‌‌ای به همین نام بنا شده است و نگینی شاخص از این معماری است. این مسجد تنها مسجد ۵ طبقه در تاریخ معماری اسلام است که با ویژگی‌های خاص خود مورد توجه علاقه‌مندان معماری و مسافران کاشان است.

مسجد باشکوه آقا بزرگ در زمان پادشاهی محمد شاه قاجار با سرمایه فردی به نام حاج محمد تقی خانبان و پسر ایشان به سبک مدرسه چهار باغ و صدر شهر اصفهان بنا شده است تا مرکزی برای برپایی نماز جماعت و برگزاری مجالس درس و بحث داماد ایشان ملا محمد مهدی نراقی ملقب به «آقا بزرگ» باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

معماری مسجد و مدرسه

مسجد و مدرسه آقا بزرگ دارای سردر زیبایی است که سقف آن با مقرنس های معلق گچی و نقاشی تزئین یافته و دیوارهای جلوخان از کتیبه بالای سردر تا کف تختگاه های طرفین درگاه با کاشی های خشتی الوان پوشیده شده است. هیئت اصلی بنا و گنبد و بارگاه با شکوه آن به واسطه عظمت ساختمان و طرح عالی و نقشه بی نظیر به خصوص دقایق و فنون معماری اصیل ایرانی که در آن بکار برده شده، یکی از بناهای مهم ایرانی اسلامی بشمار می رود.

اگر تا به امروز از مدرسه و مسجد آقابزرگ بازدید نکردید پیشنهاد میکنیم وارد لینک زیر شودید و با تور مجازی مدرسه و مسجد آقابزرگ بازدید متفاوتی از این مسجد و مدرسه را داشته باشید.

تور مجازی تخت جمشید

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *