تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, معرفی تور

تور وان ترکیه در ۴۸ ساعت | برنامه سفر خود را برنامه ریزی کنید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تور وان ترکیه در 2 روز با برنامه سفر تاپ تراول

در این مقاله از معرفی تور یا همان برنامه سفر مجله گردشگری تاپ تراول درباره تور وان ترکیه در 2 روز سخن خواهیم گفت پس اگر قصد سفر به شهر وان ترکیه را دارید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا بهترین برنامه سفر خود را بتوانید برنامه ریزی و از سفر خود نهایت لذت را ببرید

مختصری درباره شهر وان ترکیه بدانید :

یکی از پرطرف دار ترین شهرهای خارجی که ایرانیان بصورت زمینی به آن سفر میکنند شهر دوست داشتی وان ترکیه می باشد . وان شهر بسیار کوچکی است که در نزدیکی مرز مشترک ایران و ترکیه قرار گرفته است و با پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی آذربایجان غربی، تنها یک ساعت فاصله دارد. از جمله جاذبه های قابل توجه این شهر می توان به دریاچه وان اشاره کرد که بزرگ ترین دریاچه کشور ترکیه است. همچنین دیدنی های دیگری چون قلعه وان و کتیبه های تاریخی و ۲۵۰۰ ساله خشایارشا در دیوار این قلعه، در اطراف وان به چشم می خورند.

در مجموع باید بدانید که وان شهر بسیار کوچکی است و نمی توان انتظار امکانات چندانی را از این شهر داشت، با این حال برای یک سفر خارجی دو سه روزه، مقصد جالبی به نظر می رسد. ضمن این که بسیاری از ایرانی ها، شهر وان را برای خریدی ارزان و مناسب انتخاب می کنند که از تخفیف های قابل توجه مراکز خرید و قیمت های مناسب اجناس بهره ببرند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  1. زبان رسمی مردم وان ترکی است؛ اما اغلب ساکنین این شهر کردی صحبت می کنند، بنابراین اگر به یکی از زبان های ترکی یا کردی تسلط دارید، خیالتان در این مورد راحت باشد. همچنین در میان مردمان شهر، پیدا می شوند کسانی که از زبان انگلیسی چیزهایی می دانند؛ اما چندان نمی توان روی آن ها حساب باز کرد.
  2.  ساعت رسمی ترکیه ۳۱ دقیقه از ایران عقب تر است.
  3.  اغلب مردم وان مسلمان اند.
  4.  پیش شماره و شماره های ضروری:
  5. کد تلفن کشور ترکیه: ۹۰+
  6. کد تلفن شهر وان: ۴۳۲
  7. شماره پلیس: ۱۵۵
  8. شماره آمبولانس: ۱۲۲
  9. شماره آتش نشانی: ۱۱۰
  10.  به طور کلی بیمه مسافرتی جامع برای تحت پوشش قرار دادن سرقت، خسارات مالی و مشکلات پزشکی برای سفرهای خارجی بسیار توصیه می شود.

مقالات بیشتر بخوانید :


بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه 

آب و هوای شهر وان برای ما ایرانی ها دور از انتظار نیست و مشابهش را بسیار تجربه کرده ایم. این شهر که در اقلیمی قاره ای و مرطوب قرار گرفته، تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد دارد. گرم ترین ماه های وان را در طی خرداد، تیر و مرداد و سردترین زمان سال را هم در ماه بهمن می بینید. بارانی ترین اوقات وان نیز مربوط به اوایل سال است و در طی فروردین و اردیبهشت رخ می دهد.

در نهایت اگر به دنبال آب و هوایی دلپذیر برای تور وان می گردید، بهترین زمان سفر به وان را می توان میان ماه های خرداد تا آبان دانست.

هزینه سفر به وان ترکیه

هزینه های اقامت در وان

بدون شک برای اینکه از برنامه سفر به وان لذت ببرید باید اقامت گاهی مناسی در این شهر انتخاب کنید . از آنجایی که گردشگران زیادی به این شهر سفر میکنند هر نوع اقامتگاهی به راحتی می توانید برای خود انتخاب کنید

البته توجه داشته باشید که این اقامتگاه ها هر چند عناوین چند ستاره را به دوش می کشند، چندان خاص و متمایز نیستند و فقط به چشم جایی برای استراحت به آن ها نگاه کنید.

هتل ها: طیفی از هتل ها در شهر وان وجود دارد که هتل های قابل توجه آن شامل دو هتل ۵ ستاره، پنج هتل ۴ ستاره، سه هتل ۳ ستاره و یک هتل ۲ ستاره می شوند. باقی هتل ها بدون رنک و رده بندی فعالیت می کنند و طبیعتا هزینه های کم تری خواهند داشت. در این جا طیف هزینه تمام هتل های وان را برای شما بررسی کرده ایم. در زیر میانگین قیمت هر نوع هتل در هر شب ارائه شده است.

هتل های ۵ ستاره: حدود ۱۸۰ تا ۵۰۰ لیر،

هتل های ۴ ستاره: حدود ۹۰-۳۰۰ لیر، حدود

هتل های ۳ ستاره: حدود ۸۵-۳۰۰ لیر،

هتل ۲ ستاره بویوک آسور: حدود ۱۳۰-۲۷۰ لیر،

سایر هتل ها: حدود ۱۰۰-۲۷۰ لیر،

سایر اقامتگاه ها: در شهر وان به غیر از هتل های ذکر شده، یک هاستل و یک هتل آپارتمان نیز وجود دارد.

تنها هاستل این شهر وان بکپکرز | Van Backpackers Hostel نام دارد و بر خلاف عنوان هاستلی که دارد، قیمت های آن چندان ارزان و به صرفه نیستند. در این هاستل انواعی از اتاق های چند تخته تا اتاق های استاندارد و دو نفره به چشم می خورد که طیفی در حدود ۴۵ تا ۱۰۰ لیر (حدود ۵۰ تا ۱۱۰ هزار تومان) برای هر شب دارند.

یک هتل آپارتمان نیز با نام هتل آپارتمان نیو | New Apart Hotel به گردشگران و مسافران وان خدمات ارائه می دهد که هر سوئیت آن، گنجایشی ۴ نفره دارد و برای هر شب، هزینه ای در حدود ۸۱۰ لیر (در حدود ۸۹۰ هزار تومان) خواهد داشت.

هزینه سفر به وان ترکیه

هزینه‌ های خورد و خوراک در وان

نزدیک ۶۰ رستوران و کافه مختلف در شهر وان وجود دارد که می توانید برای صرف صبحانه، ناهار و شام روی آن ها حساب کنید. طیف هزینه های خورد و خوراک در شهر وان مناسب است و آن ها را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • رستوران های ارزان قیمت: حدود ۷-۱۲ لیر
  •  رستوران های مقتصدانه: حدود ۲۰-۵۵ لیر
  • فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود ۱۰-۱۵ لیر

همچنین خوب است بدانید که برای خرید مواردی چون آب معدنی و تنقلات، روزانه چیزی در حدود ۵ لیر را می توانید در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید باتوجه به اینکه در کشور ترکیه نیز مانند سایر کشورها تورم وجود دارد امکان دارد قیمت های که ما در سایت برای شما قرار داده باشیم با قیمت های روز شهر وان ترکیه کمی تفاوت داشته باشد.

هزینه سفر به وان ترکیه

مراکز خرید وان ترکیه را فراموش نکنید

یکی از دلایل اصلی اکثر افراد که تور وان را انتخاب میکنند خرید پوشاک و انتخاب اجناس مختلف با برند های معرف است . پس اگر به دنبال خرید تور وان هستید حتما وقت بیشتر برای گشت و گذار در مراکز خرید این شهر بزارید.

در بین همه اجناس نیز بازار لباس و پوشاک گرمی و رونق خاصی دارد. چراکه انواع برندهای شیک و لوکس در مراکز خرید این شهر وجود دارد. در این مقاله به چند مرکز خرید شهر وان اشاره شده است. با این حال، اگر علاقه خاصی به خرید اجناس ترک داشتید، می‌توانید به چند مرکز خرید دیگر نیز مراجعه کنید.

بازار شهر وان از دو خیابان متقاطع به نام های کاظم کارابکر و خیابان جمهوریت تشکیل یافته که سراسر این خیابانها مملو ‏از فروشگاهها و مغازه هایی با مارک های خارجی و ترکی نظیر‎ LC WIKIKI , MAVI , DEFACTO , ‎CLOZIONE , VIAR , DERI , ADIDAS , NIKE , KINITEX , FLO ‎و دیگر مارک ها می باشد همچنین در ‏این منطقه فروشگاهای بزرگ و هایپر مارکت های دیگری نیز وجود دارد.‎ ‎ بهترین سوغات وان پنیر و عسل آن است‎.

هزینه سفر به وان ترکیه

مرکز خرید وان ای وی ام (Van AVM)

جذاب‌ترین مرکز خرید شهر وان. مرکز خرید وان ای وی ام که واقعا یک سر و گردن از تمامی مراکز خرید دیگر در شهر بالاتر بوده و زیبایی منحصر به فردی دارد. آنهایی که تور وان را برای خرید اجناس مختلف تهیه می‌کنند، مطمئنا آشنایی خوبی با این مرکز خرید دارند. بد نیست بدانید که علاوه بر فروشگاه‌ های شیک و مدرن، شهربازی و رستوران‌ های وان ای وی ام نظر شما را به خود جلب خواهند کرد.

مرکز خرید آیدین پریهام ای وی ام (Aydin Periham AVM)

یکی دیگر از مراکز مشهور و پرطرفدار وان آیدین پریهام نام دارد. پیشنهاد دوستانه ما به آن دسته از مسافران و خریداران تور وان که عاشق خرید لباس‌ های شیک و لوکس هستند، مراجعه به این مرکز خرید می‌باشد. کیف، کفش و انواع لباس‌ های مدرن و دوست‌ داشتنی گوش تا گوش مرکز خرید آیدین پریهام ای وی ام را پر کرده و با توجه به اصل بودن جنس‌شان هر بیننده‌ ای را مسحور تماشای خود می‌کنند.

خب بعد از معرفی کوتاه شهر وان به سراغ تور وان در 3 میریم تا بهترین برنامه سفر 3 روزه را در اختیار شما کاربران عزیز وب سایت تاپ تراول قرار دهیم

روز اول به کجاها سر بزنیم ؟

کلیسای واراگاوانک (Yedi Kilise)

جزیره آختامار جزیره‌ای است در دریاچه وان ترکیه. نام آختامار ارمنی است. کلیسای آختامار، ‏کلیسایی است در فاصله ۴۱ کیلومتری جنوب غربی شهر وان بر روی جزیره آختامار. این ‏کلیسا با معماری کشیش مانوئل و به دستور گاغیک اول و پادشاه واسپورکان مابین سال‌های ‏‏۹۱۵ تا۹۲۱ میلادی ساخته شده‌است‎.‎ ‏

مدت زمان بازدید: از ساعت 9:30 تا 11

تور وان

تور وان

قلعه‌ی وان (Van Kalesi)

قلعه‌ی وان یکی از قلعه‌های تاریخی این شهر است که قدمت آن به ۹ قرن قبل از میلاد می‌رسد. با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توانید به دامنه‌های این کوه و قلعه برسید. امروزه از این قلعه‌ی باشکوه به جز مخروبه‌ای با ستون‌های عظیم و دیوارهای سر به فلک کشیده چیزی باقی نمانده است. اگر در فصل بهار و تابستان به این قلعه بروید، با طبیعتی بسیار زیبا و شگفت انگیز مواجه می‌شوید که می‌تواند زمینه‌ی زیبایی برای عکس‌هایتان باشد.

فاصله با مکان قبلی: 17 کیلومتر

مدت زمان جابجایی با خودرو: 36 دقیقه

مدت زمان بازدید: از ساعت 11:40 تا 13:20

تور وان
تور وان

موزه وان (Van Museum)

در ادامه برنامه روز اول تور وان ترکیه ، به موزه وان در مرکز شهر بروید و با تماشای مجسمه‌های زیبا، سنگ قبرهای قدیمی و … در این موزه لحظات شگفت‌انگیزی پشت سر بگذارید. موزه وان که اولین موزه در این شهر به حساب می‌آید، غنای تاریخی وان را به‌خوبی نشان می‌دهد.

فاصله با مکان قبلی: 300 متر

مدت زمان جابجایی با پای پیاده: 5 دقیقه

شماره تلفن: 904322142510

مدت زمان بازدید: از ساعت از ساعت 13:30 تا 15

تور وان
تور وان

خانه گربه‌ های وان (House of Van Cats)

یکی از متمایزترین نقاط شهر وان نسبت به سایر شهرهای ترکیه‌ای خانه گربه‌های این شهر است. مکانی که پر از گربه‌های سفیدرنگ و زیبا بوده و تماشای آن برای همه اقشار سنی از جمله کودکان بسیار لذت‌بخش می‌باشد. خانه گربه‌های وان از لحاظ نظافت و تمیزی هم شرایط بسیار خوبی دارد.

فاصله با مکان قبلی: 12 کیلومتر

مدت زمان جابجایی با خودرو: 20 دقیقه

مدت زمان بازدید: از ساعت 16:30 تا 19

تور وان
تور وان

رزو دوم از کجا ها  دیدن کنیم ؟

قلعه هساپ (Hosap Kalesi)

روز دوم سفر به وان را با تماشای قلعه با شکوه و زیبای هساپ در این شهر آغاز خواهیم کرد. جدا از تماشای زیبایی‌های بنای قلعه، خرید از فروشگاه‌های پایین تپه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته در مورد این قلعه باید به این نکته اشاره کنیم که در برخی متون نام آن هُشاپ یا خوش‌آب نیز نوشته شده است. به هر حال، مهم سازه تنومند این قلعه است که با زیبایی هرچه تمام‌تر مشغول خودنمایی می‌باشد.

مدت زمان بازدید: از ساعت 8 تا 9

تور وان
تور وان

آبشار مرادیه (Muradiye Selalesi)

دومین مکانی که در روز دوم تماشای آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم، مکانیست که حیرت و تعجب‌تان را بر می‌انگیزد. جاذبه‌ای به نام آبشار مرادیه که به‌نوعی نگین طبیعت وان می‌تواند لقب بگیرد. این آبشار حدود 5 متر ارتفاع و 80 متر عرض دارد و حجم آب آن به قدری زیاد است که هنگام صحبت کردن با دوستان‌تان در کنار آن شاید مجبور به فریاد کشیدن شوید تا صدای همدیگر را بشنوید.

تور وان
تور وان

مرکز خرید وان ای وی ام (Van AVM)

جذاب‌ترین مرکز خرید شهر وان. مرکز خرید وان ای وی ام که واقعا یک سر و گردن از تمامی مراکز خرید دیگر در شهر بالاتر بوده و زیبایی منحصر به فردی دارد. آنهایی که تور وان را برای خرید اجناس مختلف تهیه می‌کنند، مطمئنا آشنایی خوبی با این مرکز خرید دارند. بد نیست بدانید که علاوه بر فروشگاه‌ های شیک و مدرن، شهربازی و رستوران‌ های وان ای وی ام نظر شما را به خود جلب خواهند کرد.

مرکز خرید آیدین پریهام ای وی ام (Aydin Periham AVM)

یکی دیگر از مراکز مشهور و پرطرفدار وان آیدین پریهام نام دارد. پیشنهاد دوستانه ما به آن دسته از مسافران و خریداران تور وان که عاشق خرید لباس‌ های شیک و لوکس هستند، مراجعه به این مرکز خرید می‌باشد. کیف، کفش و انواع لباس‌ های مدرن و دوست‌ داشتنی گوش تا گوش مرکز خرید آیدین پریهام ای وی ام را پر کرده و با توجه به اصل بودن جنس‌شان هر بیننده‌ ای را مسحور تماشای خود می‌کنند.

مسجد اولو جامی (Ulu Cami)

مسجدی که یادگاری به‌ جا مانده از سلجوقیان قرن دوازدهمی بوده و هر چند که بر اساس جنگ و زلزله در طول تاریخ دچار آسیب‌هایی شده اما با توجه به بازسازی‌های مجدد و مراقبت‌های لازم، همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است. جدا از محیط بیرونی مسجد اولو جامی، مطمئنا فضای داخلی آن هم که دارای 16 پنجره مختلف می‌باشد، نظر شما را جلب خواهد کرد.

فاصله با مکان قبلی: 700 متر

مدت زمان جابجایی با خودرو: 5 دقیقه

مدت زمان جابجایی با پای پیاده: 10 دقیقه

مدت زمان بازدید: از ساعت 17:45 تا 19

هزینه سفر به وان ترکیه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *