تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا

۱۰ جاذبه برتر گردشگری میانمار | Myanmar (Burma) 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاذبه های دیدنی میانمار

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با جاذبه های دیدنی میانمار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

میانمار (بـِرمه پیشین) (نام رسمی: اتحادیه جمهوری میانمار) کشوری است در آسیای شرقی. بزرگ‌ترین شهر این کشور رانگون است ولی پایتخت آن شهر نایپیداو می‌باشد.میانمار از نظر مساحت چهلمین کشور بزرگ جهان و از نظر جمعیت بیست و چهارمین کشور پرجمعیت جهان است.

میانمار ، یک مقصد گردشگری بی نظیر برای مسافرانی می باشد که دوست دار معابد بودایی و سواحل زیبا هستند. این کشور شامل هزاران معابد بودایی شگفت انگیز  و  همچنین دارای سواحل بکر سفید در امتداد خلیج بنگال و دریای آندامان می باشد. این کشور به آرامی پذیرای گردشگری خارجی شده است، بنابراین مسافرانی که می خواهند یک “برمه” سنتی تر را تجربه کنند، می بایست الان به این کشور سفر کنند.

شیمدو پایا میانمار (Shwemawdaw Paya)

شیمدو پایا” نام یک معبد بودایی  به معنی “خدای بزرگ طلایی” می باشد، چرا که طلای پر زرق و برقی که کیلومترها دور تر  نیز مشاهده می شود  آن را پوشش داده است. همچنین،  بالای معبد  الماسی درخشان قرار دارد که این زیبایی را دوچندان کرده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این بنا  تقریبا 114 متر ارتفاع دارد که بلندترین معبد در میانمار است. شیمدو پایا به ویژه برای بودایی ها حائز اهمیت می باشد چرا که در برگیرنده چندین آثار متعلق به بودا نیز است. این بنا که در باگو قرار دارد، قدمتی هزار ساله دارد و با معابد، مجسمه ها و تندیس های طلایی مزین شده است.

جاذبه های دیدنی میانمار
جاذبه های دیدنی میانمار

رودخانه آیروادی (Ayeyarwady River Cruise)

رودخانه آیروادی” یا “ایروادی” طولانی ترین رودخانه میانمار است که از ارتفاعات هیمالیا سرچشمه گرفته و پس از عبور از میانمار  به دریای آندامان میریزد. این رودخانه که پذیرای کشتی ها و قایق های بزرگ در ارتفاعات پایین تر بود،  خیلی سریع به یک مقصد محبوب تفریحی مبدل گشت.

کشتی ها و قایق های تفریحی بین ماندالای و باگان حرکت می کنند که هر دو شهر دارای معابد، معابد (پاگودا) و مجسمه های بودا بسیاری می باشد. بین دو پایانه، روستاها، جنگل های بکر و حیات وحش بی نظیری وجود دارد.

جاذبه های دیدنی میانمار
جاذبه های دیدنی میانمار

صومعه شاناندو میانمار (Shwenandaw Monastery)

صومعه شاناندو” ، یک صومعه بودایی – تاریخی در شهرستان ماندالای است. این صومعه که به عنوان کاخ طلایی شناخته شده است، از بناهای مهمی می باشد که در مرکز میانمار واقع شده است. این بنا در اصل بخشی از مجموعه کاخ های پادشاهی ماندالای بوده است؛ اما پسر  شاه پس از مرگ پدر  از  آنجا نقل مکان کرد، چرا که بر این باور بود روح پدر در کاخ حضور دارد.

این بنا بعدها به یک صومعه تبدیل شد شد. در آن زمان، ساختمان بیرونی بنا از طلا پوشیده شده بود اما امروزه طلا عمدتا در داخل ساختمان به چشم می خورد. نمای بیرونی با کنده کاری چوب ساج مزین شده است که نشان دهنده اسطوره های بودایی می باشد. در این کنده کاری ها،  از مواد دیگری مانند سنگ استفاده شده است.جاذبه های دیدنی میانمار

نگپالی (Ngapali)

نگپالی” ترکیبی از دو جهان در کشور جنوب شرقی آسیا می باشد که  یکی از بی نظیر ترین چشم انداز ها را دارد: سواحل شنی سفید رنگ، آب های آبی خلیج بنگال و هتل های لوکس.

این نقطه بزرگ معمولا دارای شرایط جوی خنک بوده و از همین رو گردشگرهای بسیار را به خود جذب کرده است. نگپالی مملو از دهکده ماهیگیری با رستوران های محلی و  ارابه های مسافربر می باشد. مردم محلی معتقدند که نام این شهر برگرفته از  ناپولی ایتالیا می باشد.جاذبه های دیدنی میانمار

مراکیو (Mrauk U)

مراکیو یک شهر مهم باستانی می باشد که در ابتدا تصور می شد به دلیل داشتن دیوارهای ضخیم، یک قلعه است اما این دیوارها برای حفاظت از معابد در برابر باد شدید بوده است و نه مهاجمان. معابد سنگی را می توان در سراسر این منطقه مشاهده نمود. برای رسیدن به این مکان، یک سفر چهار تا هفت ساعته با قایق از رودخانه کالادان لازم می باشد. هر ساله در این منطقه تقریبا 1.2 متر باران می بارد.جاذبه های دیدنی میانمار

دریاچه لینل (Lnle Lake)

دریاچه لینل، یک دریاچه پنهاور و گسترده  و یکی از جاذبه های توریستی در میانمار است. علاوه بر زیبایی طبیعی آن، این دریاچه نیز  مکانی برای جذب گردشگران می باشد، به ویژه خانه های به جا مانده از اینتها، قومی از جنوب شرقی آسیا. سفر با یک  قایق موتوری کوچک بر روی این دریاچه خاطره انگیز خواهد بود. در طول این سفر با دهکده های ماهیگیری بسیار جذابی نیز روبرو خواهید شد. پوشش گیاهی بر روی این دریاچه بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشد.

جاذبه های دیدنی میانمار
جاذبه های دیدنی میانمار

تانک کلات (Taung Kalat)

” تانک کلات  یک صومعه بودایی می باشد که در بالای یک آتشفشان خاموش بنا شده است و یکی از مکان های نفس گیر در برمه محسوب می شود. برای رسیدن به صومعه، بازدید کنندگان باید 777 پله را برای رسیدن به قله طی کنند. در بالا این کوه، می توان شهر باستانی باگان و همچنین پوشش های گیاهی انبوه را که منظره بسیار زیبایی را فراهم می کنند مشاهده نمود.

جاذبه های دیدنی میانمار
جاذبه های دیدنی میانمار

معبد شدوگان میانمار (Shwedagon Pagoda)

معبد شدوگان” و یا “معبد اژدها” یکی از مقدس ترین مکان ها در میان بودایی ها در میانمار می باشد، زیرا حاوی یک رشته مو بودا و دیگر آثار مذهبی مربوطه می باشد. این معبد 2500  ساله در یانگون، بزرگترین شهر  میانمار واقع شده است. در طول قرن ها، این معبد از 8 متر تا 99 متر رشد کرده است.

این بنا با طلا پوشش داده شده است و گنبد آن شامل  4531 الماس می باشد. پیرامون این بنا، معابد، مجسمه ها و گنبد های متعددی را می توان مشاهده نمود. بازدیدکنندگان می بایست با پای برهنه وارد معبد شوند.

جاذبه های دیدنی میانمار
جاذبه های دیدنی میانمار

صخره طلایی میانمار (Golden Rock)

صخره طلایی به تنهایی یک منظره کاملا عالی است: یک صومعه در بالای یک تخته سنگ بزرگ در کنار یک  لبه صخره قرار دارد. مردم محلی بر این باورند که این تخته سنگ، که 1100 متر از سطح دریا ارتفاع دارد،  به واسطه یک معجزه از بودا شکل گرفته است.گفته می شود که یک رشته از موهای بودا نیز در این صومعه قرار دارد. از اینرو، یک زیارتگاه برای بودایی ها محسوب می شود. برای رسیدن به این بنا، یک رانندگی پنج ساعته از یانگون، و همچنین  یک پیاده روی طولانی مورد نیاز می باشد.

جاذبه های دیدنی میانمار
جاذبه های دیدنی میانمار

باگان (Bagan)

مسافران مشتاق بازدید معابد بودایی، می توانند  یک روز کامل را در باگان داشته باشند، چرا که بیش از هر جای دیگری در جهان شامل معابد بودایی می باشد. باگان که محبوب ترین مقصد در میانمار می باشد، پایتخت امپراتوری اول برمه از قرن نهم تا دوازدهم بوده است.

این مکان که مارکو پولو  از آن به عنوان “شهر طلاکاری شده” یاد کرده است، در قرن یازدهم شامل حدود 13 هزار معبد بودایی بوده که بسیاری از آنها هنوز هم باقی مانده اند، از جمله معبد معروف آناندا با روکش طلایی خود که مانند نگینی می درخشد.

جاذبه های دیدنی میانمار
جاذبه های دیدنی میانمار

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *