تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, سریلانکا

بهترین جاذبه های گردشگری سریلانکا | Sri Lanka 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های سریلانکا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با دیدنی های سریلانکا ، آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سریلانکا جزیره‌ای است واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند و پایتخت تجاری‌ اش شهر کلمبو می باشد. از سواحل درخشان، حیات وحش و تپه های ناهموار تا بسیاری از صومعه های باستانی و مکان های تاریخی برای کشف کردن، سریلانکا برای همه افراد چیزهایی دارد. در اینجا لیستی از 10 جاذبه گردشگری سریلانکا برای شما در سفر به این سرزمین جادویی آماده شده است.در ادامه همراه ما باشید.

کوه سیگیریا – Sigiriya

سیگیریا (Sigiriya) “صخره شیر” یک قلعه باستانی ساخته شده در بالای صخره است، به خاطر شیر بزرگ در کنار ورودی کاخ به صخره شیر نام گرفته است. این کاخ در اواخر قرن 5 توسط پادشاه Kashyapa، ساخته شده که تخت سلطنت را از پدرش غصب کرد، این کاخ به دلیل ترس از بازگشت جانشین اصلی این تاج و تخت، یعنی برادرش، شاهزاده Moggallana بر بالای این صخره ساخته شده است.

با این باغ های بی نظیر طراحی شده، نقاشی های دیواری و معماری درخشان که حتی امروزه مهندسین پیشرفته تر را نیز گیج می کند. سیگیریا (Sigiriya) به عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو نامیده شده است و اغلب به عنوان هشتمین عجایب جهان شناخته می شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آدرس و لوکیشن:

Sigiriya Rock Fortress & City, Sigiriya Rd, Dambulla, Sri Lanka +94 11 242 6900

جاذبه های گردشگری سریلانکا
دیدنی های سریلانکا

گالی داچ فورت – Galle Dutch Fort

به سمت سواحل طلایی جنوبی جزیره حرکت کنید تا شاهد یک مکان دیگر از میراث جهانی یونسکو باشید؛ قلعه هلندی گالی (گالی داچ فورت – Galle Dutch Fort) توسط پرتغالی ها ساخته شده و توسط هلندی ها تقویت شده است.

امروزه، با ویلاهای جذاب، کلیساهای باستانی و خیابان های سنگی، این قلعه همچنان بیشتر از سایر آثار جالب دوره استعمار خود را حفظ کرده است و هر کسی را که در باروهای آن راه برود و به دریای آبی عمیق بنگرد تحریک می کند.

آدرس و لوکیشن:

The Galle Dutch Fort, 59 Church St, Galle, Sri Lanka, +94 91 223 2568/9

جاذبه های گردشگری سریلانکا
دیدنی های سریلانکا

معبد دامبولا – Dambulla Cave Temple

در معبد غار دامبولا (Dambulla Cave) غارهای عرفانی که با نقاشی های جذاب و مجسمه های پیچیده تزئین شده است را خواهید دید. این معبد، دارای بیش از 150 مجسمه خیره کننده بودا و آثار هنری مذهبی که بیش از 2000 سال پیش ایجاد شده و به زیبایی تمام حفظ شده است، می باشد.

پادشاهان مختلف در طول قرن ها به این شکوه و عظمت کمک کرده اند و پادشاه نیسانکا مالا (Nissanka Malla) فضای داخلی غار را طلاکاری کرده است. به همین این معبد Rangiri Dambulu (معبد طلایی دامبولا) نام گرفت، معبد طلایی دامبولا، اکنون یک سایت میراث جهانی یونسکو است.

آدرس و لوکیشن:

Dambulla Cave Temple, Kandy-Jaffna Hwy, Dambulla, Sri Lanka +94 66 228 3605

جاذبه های گردشگری سریلانکا
دیدنی های سریلانکا

پرورشگاه فیل های پیناوالا – Pinnawala Elephant Orphanage

تا به حال صدها فیل بزرگ و در حال بازی را در یک نقطه دیده اید؟ پرورشگاه فیل های پیناوالا (Pinnawala Elephant Orphanage) یک فیلم واقعا شگفت انگیز است. در این مکان که از فیل های وحشی مراقبت می شود، بازدیدکنندگان به تماشای این فیل های با عظمت پرشور در حال بازی در رودخانه می پردازند، در حالی که بعضی از افراد خوش شانس تر حتی به بعضی از فیل های جوان با بطری شیر می دهند.

آدرس و لوکیشن:

Pinnawala Elephant Orphanage, B199, Rambukkana, Sri Lanka, +94 35 226 5284

جاذبه های گردشگری سریلانکا
دیدنی های سریلانکا

معبد دندان بودا – Temple of the Tooth  

معبد دندان بودا (Temple of the Tooth) واقع در کندی، پایتخت تپه باستانی سریلانکا، قلب تمام ملت ها است. جنگ های زیادی برای بدست آوردن دندان مقدس عتیقه انجام می شود، زیرا اعتقاد بر این بوده است که هر کسی که دندان مقدس خداوند بودا را نگه دارد قدرت بدست خواهد آورد و حق حکومت کردن کشور را دارد.

معبد دندان، به عنوان یک کشور غالبا بودایی، معبد دندان مقدس ترین محل عبادت برای بوداییان در سریلانکا است. برای بازدید بین ماههای ژوئیه تا اوت به این کشور بروید تا جشنواره جالب و دیدنی دندان (Kandi Perahera)، و همچنین مراسم های مذهبی پر جنب و جوش که با فیل ها به زیبایی تزئین شده اند، و با حضور درامرها، خورنده های آتش سوزان، رقاصان پر انرژی و راهپیمایی های جالب، را مشاهده کنید.

آدرس و لوکیشن:

Temple of the Tooth, Sri Dalada Veediya, Kandy, Sri Lanka, +94 81 223 4226

جاذبه های گردشگری سریلانکا
دیدنی های سریلانکا

قله آدم (سری پادا) – Adam’s Peak (Sri Pada)    

بودایی ها بر این باورند که این قله رد پای لرد بودا است؛ مسیحیان معتقدند که این قله ردپای آدم پس از اخراج از بهشت است؛ هندوها معتقدند که متعلق به لرد شیوا است که این قله غبارآلود را تزئین می کند.

به هر حال، این قله کوه زیبا بیش از 2000 سال به عنوان یک مکان زیارتگاهی بوده است و به خاطر طلوع شگفت انگیز خورشید در آن مشهور است. بهترین زمان صعود به قله آدم بین ماه های دسامبر و مه است.

آدرس و لوکیشن:

Adam’s Peak, Ratnapura, Sabaragamuwa, Sri Lanka

جاذبه های گردشگری سریلانکا
دیدنی های سریلانکا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *