تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, راهنمای سفر, روسیه

جاذبه های گردشگری میدان مانژ ، مسکو 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاذبه های گردشگری میدان مانژ ، مسکو

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  جاذبه های گردشگری میدان مانژ ، مسکو ، سخن خواهیم گفت.

مسکو ، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر کشور روسیه است. این شهر با جمعیتی بیش از ۱۳ میلیون نفر، بزرگترین شهر در قاره اروپا و یازدهمین شهر پرجمعیت در جهان است.
مسکو از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا به‌شمار می‌آید. این شهر در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه اروپایی واقع شده‌است. کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی در این شهر است که محل زندگی رئیس‌جمهور روسیه و استقرار قوه مجریه این کشور است. این شهر در دوران اتحاد جماهیر شوروی نیز پایتخت آن کشور بود.

جاذبه های گردشگری میدان مانژ ، مسکو

میدان مانژ بر خلاف تصور قالبی که از میدان در ذهن داریم، مثلثی شکل است که در هر سمت آن مکان‌های مهمی مانند موزه تاریخی مسکو، دانشگاه مسکو و باغ الکساندر قرار گرفته‌اند. این فضای ۶۵۰۰ متر مربعی در پشت کاخ کرملین قرار دارد و دو هزار نفر به راحتی می‌توانند در آن رژه بروند.

میدان مانژ با فضای باز بزرگ مخصوص عابرین، در قلب پایتخت روسیه قرار گرفته است. این میدان مثلثی از شرق به «هتل مسکوا»، از جنوب به «موزه‌ی تاریخ ملی» و «باغ الکساندر» و از غرب به «ساختمان مسکو مانژ» که دفتر اصلی دانشگاه دولتی مسکو در قرن ۱۸ میلادی بوده است، منتهی می‌شود. این میدان یکی از شریان‌های اصلی مرکز شهر مسکو است که «میدان سرخ» را به بزرگ‌ترین و پر ترافیک‌ترین بزرگراه منطقه یعنی «خیابان تورسکایا» (Tverskaya) متصل می‌کند. خیابان تورسکایا از این ناحیه شروع شده و در جهت شمال غربی به سمت «سن پترزبورگ» ادامه می‌یابد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

نام این میدان از ساختمان مانژ گرفته شده است. میدان مانژ با باغچه‌های پر از گل، فواره‌ها و مجسمه‌هایی از شخصیت‌های داستانی مردم روسیه تزئین شده است. کاخ کرملین و کتابخانه‌ی ملی روسیه هم در این میدان قرار دارند. میدان مانژ پاتوق محبوب جوانان مسکو است. این میدان بین سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۸ ساخته شد و از آن برای رژه‌های نظامی، گذراندن تعطیلات، نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها استفاده می‌شد و محلی برای فستیوال‌های مردمی و نمایشگاه‌های محلی به حساب می‌آمد.

جاذبه های گردشگری میدان مانژ ، مسکو
جاذبه های گردشگری میدان مانژ ، مسکو

تاریخچه میدان مانژ

این میدان در اصل سال ۱۷۹۸ در نتیجه‌ی تخریب صومعه‌ای قرون وسطایی که بر کرانه‌ی رودخانه‌ی «نیگلینایا» قرار گرفته بود، شکل گرفت. گرچه این رود بعدها به صورت یک مجرای زیرزمینی درآمد، اما محله‌ی اطراف آن همچنان باقی ماند. در سال ۱۹۳۲ تصمیم گرفته شد تا آثار به جای مانده از سبک زندگی قرون وسطایی برداشته شده و جایی برای گردهمایی‌ها و سخنرانی اعضای حزب کمونیست ساخته شود. در نتیجه «گراند هتل» و بسیاری از بناهای سبک نئوکلاسیک توسط «Osip Bove» تخریب و با گسترش فضا، میدان مانژ فعلی ساخته شد.

در دهه‌ی ۱۹۹۰، شهردار مسکو «یوری لاژکوف» دستور داد تا میدان برای بازسازی بسته شود. بخش مرکزی میدان یک مرکز خرید چهار طبقه زیر زمینی و یک پارکینگ وجود دارد که با یک گنبد مدور شیشه‌ای تزئین شده‌اند. این گنبد در واقع ساعت جهانی نیمکره‌ی شمالی زمین است که ساعت‌های شهرهای بزرگ بر روی آن مشخص شده‌اند.

میدان مانژ مسکو
جاذبه های گردشگری میدان مانژ ، مسکو

امروزه بستر رودخانه‌ی نگلینایا اکنون به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی مسکو تبدیل شده است، مخصوصاً در روزهای شرجی تابستان! در مسیر رودخانه نهری کوچک جاری شده است که در میان آن مجسمه‌های از شخصیت‌های داستان‌های روسی قرار دارد. در سال ۱۹۹۵، مجسمه‌ی سوار بر اسب «مارشال ژاکوف» در مقابل موزه‌ی تاریخ ملی روسیه رونمایی شد تا نشانی از پنجاهمین سالگرد رژه‌ی پیروزی مسکو باشد.

در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری پایتخت یعنی «اوخودنی ریاد» (Okhotny Ryad) در این میدان قرار دارد. همچنین می‌توانید مجسمه‌ای تحت عنوان «کشتن اژدها توسط سن جورج» را در وسط میدان ببینید که نماد شهر مسکو محسوب می‌شود. در سال ۱۹۹۵ در مقابل موزه‌ی تاریخی، بنای یادبود «گئورگی ژوکوف» نصب شد. در ضمن در مرز میان دو میدان مانژ و سرخ، یک نماد طبیعی قرار دارد که «کیلومتر صفر روسیه» نامیده می‌شود که به شکل ستاره‌ای در پیاده‌رو خود نمایی می‌کند و نماد آغاز تمام بزرگراه‌های کشور محسوب می‌شود.

میدان مانژ مسکو
جاذبه های گردشگری میدان مانژ ، مسکو


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *