تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گلستان

آشنایی با جاذبه های گردشگری گنبد کاووس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی گنبد کاووس

در این مقاله از وب سایت تاپ تراول شما را با جاذبه های گردشگری گنبد کاووس آشنا خواهیم کرد . شهر گنید یکی از شهرهای استان گلستان و نزدیک به شهرستان گرگان و در شما کشور واقع شده است .

در این مقاله بر این آمده ایم که تا جاهای دیدنی گنبد کاووس را به شما معرفی کنیم تا این شهر را در اولویت سفرهای خود قرار دهید پس در ادامه با ما همراه باشید

گنبد قابوس

یکی از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر گنبد ؛ گنبد قابوس یا میل گنبد است . این برج تاریخی در نزدیکی پارک ملی این شهر و بر روی یک تپه مصنوعی به ارتفاع 15 متر ساخته شده است. این گنبد با 50 متر بلندی به عنوان بلندترین برج آجری جهان شناخته شده است.  ارتفاع آن از سطح تپه تا قاعده هرم 32 متر و از آن قسمت تا نوک مخروط 18 متر می باشد. این بنا در سال 397 قمری به سرپرستی قابوس پسر وشمگیر شمس المعالی ساخته شد و اکنون مقبره وی می باشد. ساخت این برج ده ضلعی  5 سال طول کشید و معماران و کارگران ماهری در ساخت آن نقش داشتند.

گنبد کاوس
گنبد کاوس

سد گلستان

سد گلستان در بخش شمال شرقی شهر گنبد و بر روی رودخانه گرگان احداث شده است. منظره اطرف این سد بسیار زیبا بوده و یکی از جاذبه های گردشگری گنبدکاووس می باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
گنبد کاوس
گنبد کاوس

مجتمع سوارکاری

مجتمع سوارکاری گنبد کاووس مجموعه ای بزرگ شامل  پارکینگ، فضای سبز، پیست اسب دوانی، سوئیت، ویلا، اصطبل زمستانه و تابستانه، جایگاه مسابقات و استخر شنا می باشد. این مجتمع در بلوار معلم و در بخش شمال شرقی شهر گنبد واقع شده است. مسابقات اسب دوانی در فصل های بهار و پاییز در این مجتمع برگزار می گردد و علاقه مندان به این مسابقات از سراسر کشور به این مکان می آیند

گنبد کاوس
گنبد کاوس

تالاب آلماگل ، آجی گل و آلاگل

از دیگر جاذبه های گردشگری گنبدکاووس، تالاب های آلماگل، آجی گل و آلاگل می باشند. در فصل مهاجرت پرندگان، انواع قو، پرستوی دریایی، چنگر، فلامینگو، اردک، غاز، بالکان، آبچلیک و … به این تالاب ها مهاجرت کرده و مناظر بسیار زیبا و دیدنی را ایجاد می کنند. تالاب آلماگل که به معنی دریاچه سیب می باشد،

در بخش شمالی شهرستان گنبد و در شمال روستای تنگلی قرار گرفته و فاصله بسیار کمی با مرز ایران و ترکمنستان دارد. این تالاب مربعی شکل بوده و 207 هکتار مساحت دارد.

حاشیه این تالاب را نی فراگرفته و در ضلع جنوبی آن جنگل هایی پوشیده از درخت گز قرار دارند. در بخش جنوبی روستای تنگلی تالاب آجی گل واقع شده است. این تالاب با مساحتی حدود 360 هکتار در حدفاصل دو تالاب آلماگل و آلاگل قرار گرفته است.

تالاب آلاگل در بخش شمالی گنبد کاووس و 60 کیلومتری آن واقع شده است. بستر این تالاب در اکثر نقاط پوشیده از جلبک سبز رنگ بوده و اطراف آن را نی، جگن و درختچه های گز فرا گرفته اند. آب هر سه تالاب آلاگل، آجی گل و آلما گل از رودخانه مرزی اترک و زهکشی های طبیعی نهرهای سامان و شورجه تأمین می گردد.

آلماگل سرشار از مواد مغذی است و آب آن به دلیل نزدیک تر بودن به رودخانه اترک شیرین تر از دو تالاب آلاگل و آجی گل می باشد.

گنبد کاوس
گنبد کاوس

روستای هیوه چی بالا

طبیعت زیبای روستای هیوه چی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گنبدکاووس است که مسافران و دوستداران طبیعت را به سمت خود جذب می کند. این روستا در فاصله 17 کیلومتری جنوب غربی گنبد کاووس واقع شده و در مسیر جاده گنبد به آق قلا  می توانید آن را مشاهده نمایید و سفر به گنبدکاووس را برای خود خاطره انگیز کنید.

گنبد کاوس
گنبد کاوس

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *