تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
یونان

راهنمای سفر به یونان,آتن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

همه چیز در مورد جاذبه های یونان , آتن

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول جاذبه های یونان , آتن را به شما معرفی خواهیم کرد.

درباره یونان

یونان (به یونانی: Ελλάδα) (Hellas) کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است. این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای مدیترانه احاطه شده و از غرب به دریای یونان نزدیک است. «یونان» نام فارسی این کشور است و این نام از ایونیا منطقه یونانی‌نشین آسیای صغیر گرفته شده‌است. یونان از محبوب ترین مکان های جهان با جاذبه های گردشگری باستانی و مدرن مانند موزه های دوران باستان و سایت های باستان شناسی و شهرها است. همه آنها آثار تاریخی هستند که الهام بخش آموزش و پرورش و فرهنگ مدرن در سراسر جهان است.

https://goo.gl/maps/AHMKPrcbRkz


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

برای گردش و بازدید از جاذبه‌های مهم شهر، کجا را برای اقامت  انتخاب کنیم؟

بهترین جا برای اقامت در آتن در نزدیکی آکروپولیس و در مناطق توریستی پلاکا و آنافیوتیکا است. این مناطق، شما را در مرکز جاذبه‌های توریستی شهر قرار می‌دهند و با بسیاری از مهم‌ترین دیدنی‌های شهر فقط چند قدم فاصله خواهید داشت. مثلا آکروپولیس، میدان سینتاگما، کتابخانه‌ی هادریان و آگورای رومی در فاصله‌ی نزدیکی از این منطقه واقع شده‌اند. هر دو محله بسیار دیدنی و جذاب هستند و خیابان‌های باریک محصوص عابر پیاده دارند. رستوران‌ها و فروشگاه‌های جذاب دور و بر شما قرار دارند.

واحد پول یونان

واحد پول یونان یورو می باشد. اسکناس های یورو در یونان 5، 10، 20، 50، 100، 200 و 500 یورو و سکه ها 1، 2، 5، 10، 20 و 50 سنتی و یک و 2 یورویی هستند. اسکناس های جعلی 100 و 200 یورویی در یونان زیاد پیدا می شود. بهترین راه تشخیص واقعی یا جعلی بودن یک اسکناس دیدن همه جای آن با چشم غیر مسلح می باشد. در همه اسکناس های اصل یک نوار هولوگرام (یا اگر بیشتر از 50 یورو باشند یک وصله در یک انتهای آن) و در انتهای دیگر این اسکناس ها یک چاپ سایه دار وجود دارد. به علاوه ی اینکه یک نخ امنیتی هم در وسط اسکناس واقعی گذاشته شده است.

واحد پول یونان
واحد پول یونان

غذا و نوشیدنی در یونان

در یونان مجموعه غذا خوری و رستوران های زیادی وجود دارند که غذاهای بین المللی سرو می کنند. اما توریست ها اغلب ترجیح می دهند به موزاکایا یا کالاماری بروند. رستوران های یونانی غذاهای دریایی و آبدار در کنار روغن زیتون سرو می کنند و در واقع زیتون و روغن زیتون جز جدا نشدنی تمام منوها در یونان است. علیرغم دستمزدهای نسبتا پایین در یونان، اکثر یونانی ها حداقل هفته ای یک بار با خانواده یا دوستان خود به رستوران می روند. جو حاکم بر رستوران های یونان همیشه آرام و غیر رسمی است. تعداد نادری از رستوران ها در قسمت های شیک تر آتن و تعدادی از هتل های مهم قرار دارند. نوشیدنی در یونان از گذشته تا امروز همراه با غذا سرو می شود. در یونان تعداد زیادی کافه هم وجود دارد.

غذا و نوشیدنی در یونان
غذا و نوشیدنی در یونان

بهترین زمان برای سفر به یونان از نظر قیمت

سه فصل مختلف در یونان  وجود دارد که روی قیمت های سفر تاثیر می گذارد: از ماه اکتبر تا آوریل (اواسط مهر تا اوایل اردیبهشت) قیمت ها پایین هستند، از ماه می تا جون و سپتامبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط تیر و اوایل مهر) قیمت ها متوسط اند و ماه های جولای و آگوست (اواسط تیر تا آخر شهریور) قیمت ها بالا می باشند. در عید پاک هم احتمالا قیمت ها هنوز بالا هستند. بنابراین بهترین فصل سفر به یونان از نظر قیمت، فصل پاییز و زمستان می باشد.

جاذبه های یونان,آتن
جاذبه های یونان , آتن

جاذبه های گردشگری یونان

آکروپولیس

آکروپولیس یکی از معروف ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری یونان و یکی از باشکوه‌ترین مناطق باستانی دنیا است و معبد پارتنون که بر فراز تپه‌ای صخره‌ای واقع شده است. این مجموعه‌ی باستانی، یادگاری از شکوه آتن باستان است. زمانی مرکز این شهر تاریخی بوده و به عنوان قلعه‌ی دفاعی هم مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از دیدنی‌ترین بناهای این مجموعه، معبد پارتنون بزرگترین معبد دوران باستان است.در بازدید از این مجموعه‌ی تاریخی حتما به موزه‌ی آکروپولیس پایین تپه‌ی آکروپولیس دیدن کنید. این موزه در بردارنده‌ی یکی از مهم‌ترین مجموعه آثار هنری یونان باستان است. در نزدیکی این منطقه دو منطقه‌ی دیگر به نام‌های پلاکا و آنافیوتیکا وجود دارد که مناطقی جذاب برای گشت و گذار در خیابان‌های مخصوص عابر پیاده و خوردن یک وعده غذای لذیذ در رستوران‌های عالی است.

جاذبه های یونان,آتن
جاذبه های یونان , آتن

موزه‌ی ملی باستان شناسی

این موزه، بزرگترین موزه‌ی باستان‌شناسی در یونان و یکی از مهم‌ترین موزه‌های باستانی در سراسر دنیا است. بنای موزه، یک ساختمان باشکوه نئوکلاسیک با ۸ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی است. پنج مجموعه‌ی دائمی با بیش از ۱۱ هزار نمایشگاه مختلف در این مجموعه به نمایش درآمده است که مجموعه‌ای ارزشمند از تمدن یونان و دوران پیش از تاریخ تا دوران کلاسیک است. مجموعه‌ی تندیس‌های موزه، آثاری از مجسمه‌سازی یونانی از قرن ششم پیش از میلاد تا تا قرن پنجم پیش از میلاد را در بر می‌گیرد که شامل تعداد زیادی از آثار کمیاب و ارزشمند است. مجموعه‌ی آثار دکوری، آثار سفالی یونان باستان را به نمایش گذاشته است.

جاذبه های یونان,آتن
جاذبه های یونان , آتن

موزه‌ی بیزانس

این موزه آثار ارزشمندی از دوران بیزانس در تاریخ یونان را به نمایش گذاشته است.همچنین بیش از ۲۵ هزار اثر به نمایش درآمده است و در واقع این موزه گنجینه‌ی ارزشمندی از آثار هنری مذهبی از دوران بیزانس و آثاری از ابتدای مسیحیت، قرون وسطی و دوران پس از بیزانس است.آثار این مجموعه شامل تندیس، نقاشی، شمایل و نمادهای مذهبی، موزاییک و منسوجات است. از بخش‌های جالب موزه می‌توان به بقایای آثار معماری از جمله بازیلیکاهای مسیحی و کلیساهای بیزانس اشاره کرد. حیاط موزه دارای بخشی از موزاییک‌کاری از قرن پنجم است.

جاذبه های یونان,آتن
جاذبه های یونان , آتن

کلیسای حواریون مقدس

کلیسای حواریون مقدس در قرن دهم میلادی ساخته شده است.کلیسای Panaghia Kapnikaréaدر میدان کوچکی قرار دارد که به خیابان ارمو متصل می‌شود. این کلیسای در حین کوچک بودنش تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و از آسیب‌های زیادی در امان مانده است. این کلیسا یکی از بهترین نمونه‌های معماری دوران بیزانس و قرن یازدهم است. نمای بیرونی آن به خاطر سنگ‌تراشی‌ها و کتیبه‌های کوفی بسیار مورد توجه قرار دارد. نوع معماری این کلیسا، معماری تیپیکال بیزانس است و گنبدی دارد که روی چهار ستون نگه داشته شده است. فضای داخلی گنبد با نقاشی‌های سقفی زیبا تزیین شده است. مقدار زیادی از این نقاشی‌های مذهبی هنوز به شکل اصلی باقی مانده و نگهداری می‌شود.

جاذبه های یونان,آتن
جاذبه های یونان , آتن

آگورا، بقایای بازار باستانی

آگورای باستانی آتن، محل تجمع و بازاری بوده که اهالی شهر در دوران باستان در آن جمع می‌شدند. برای اینکه چشم‌انداز زیبایی از آگورا از فاصله‌ی دور تماشا کنید.از آگورا گردشگران می‌توانند مسیرهای پیاده روی را به سمت تپه‌ی آگورا دنبال کنند. روی تپه‌ای در خیابان آندریانو، یک بنای دیدنی به نام معبد هفائستوس قرار دارد. معبدی دوریک که قدمت آن به قرن پنجم پیش از میلاد برمی‌گردد و یکی از معابد باستانی یونان است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است.بنا با نقشه‌ای کلاسیک با شش ردیف از ۱۳ ستون و کتیبه‌های الهام گرفته از پانتئون طراحی شده است. بعد از گذر از آگورای رومی، به کتابخانه‌ی هادریان می‌رسید که مجموعه‌ای از چند بنا است که در سال ۱۳۲ میلادی به دستور امپراتور هادریان ساخته شده است.

جاذبه های یونان,آتن
جاذبه های یونان , آتن

معبد زئوس

معبد زئوس که زمانی بزرگترین معبد در یونان باستان بود به زئوس تقدیم شده است. گرچه معبد پارتنون در شرایط بهتری قرار دارد، معبد زئوس در زمان خود بسیار باشکوه‌تر از پارتنون بود. قدمت این معبد به قرن ششم پیش از میلاد برمی‌گردد .با تماشای باقی‌مانده‌های معبد به خوبی می‌توانید تصور کنید که در زمان تکمیل شدنش چقدر باشکوه بوده است. در آن زمان بیش از صد ستون مرمری این معبد را نگه می‌داشتند. امروزه فقط ۱۵ ستون این بنا باقی مانده است و یکی دیگر از ستون‌ها روی زمین افتاده است. هنوز هم با تماشای باقی مانده‌های معبد می‌توانید به شکوه و عظمت آن پی ببرید. این بنای شکوه، آرامگاهی برای زئوس، پادشاه خدایان بود.

جاذبه های یونان,آتن
جاذبه های یونان , آتن

استادیوم پاناتینایکو و استادیوم المپیک

این استادیوم بزرگترین بنای یونان باستان، ظرفیت ۶۰ هزار تماشاچی را داشته و از دوران یونان باستان محل برگزاری مسابقات مختلف و بازی‌های Panathenaic بوده است. در حدود سال ۱۴۰ میلادی، استادیوم با صندلی‌های جدید مرمرین مجهز شد. بنایی که امروزه گردشگران از آن بازدید می‌کنند از بنای اصلی الگوبرداری شده و برای بازی‌های المپیک سال ۱۸۹۶ ساخته شده است. این استادیوم المپیک مدرن درست شبیه به استادیوم باستانی با ۴۷ ردیف صندلی ساخته شده است.

جاذبه های یونان,آتن
جاذبه های یونان , آتن

محله‌های توریستی پلاکا و آنافیوتیکا

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری این منطقه، حال و هوای جذاب آن است. خیابان‌های باریک مخصوص عابر پیاده و میدان‌های کوچک و دیدنی که با درختان زیبا و خانه‌های قدیمی احاطه شده‌اند. در گوشه و کنار این منطقه‌ی قدیمی، کلیساهای تاریخی متعددی وجود دارد. مثلا کلیسای متامورفسیس در جنوب غربی و کلیسای کاپنیکاریا در شمال. حال و هوای این محله مورد توجه گردشگران قرار دارد و بهترین جا برای گشت و گذار در شهر است. محله‌ی پلاکا، تعداد زیادی رستوران سنتی یونانی دارد که معمولا دارای تراس با صندلی‌هایی رو به خیابان هستند. این منطقه را به خاطر رستوران معروف Staircase در خیابان Mnisikleous است. گرچه بسیاری از رستوران‌های این منطقه، فریبنده و جذاب به نظر می‌رسند ولی بیشتر آنها کیفیت خوبی ندارند و باید از آنها اجتناب کنید. برای انتخاب رستوران در این محله، حتما تحقیق کنید. می‌توانید در کتاب‌های راهنمای سفر یا در سایت‌های گردشگری نقد و نظرهای رستوران‌های مختلف را بخوانید و بهترین را انتخاب کنید یا اینکه به مناطق خلوت‌تر و خیابان‌های دنج‌تر بروید و رستوران‌های دور از چشم را انتخاب کنید. در این خیابان‌ها معمولا غیر از رستوران، غذاخوری‌های سنتی و کافه‌های دنج و جذابی وجود دارد. در منطقه‌ی دیگری که در دامنه‌های شمالی آکروپولیس قرار گرفته یعنی در محله‌ی آنافیوتیکا می‌توانید از خوردن غذاهای لذیذ و اصیل یونانی لذت ببرید. خیابان‌های پرپیچ و خم این منطقه، مورد توجه گردشگران قرار دارند و بهترین موقعیت برای گشت و گذار و لذت بردن از حال و هوای این منطقه‌ی توریستی است.

جاذبه های یونان , آتن
جاذبه های یونان , آتن


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *