تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, خوزستان

جاهای دیدنی آبادان | شهری حیرت انگیز در جنوب ایران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی آبادان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران سفری به آبادان خواهیم داشت و در آن جاهای دیدنی آبادان را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به جنوب ایران زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با این شهر حیرت انگیز و دیدنی های آن آشنا شوید

آبادان در استان خوزستان با فاصله 966 کیلومتری از تهران قرار گرفته. برای رفتن به آبادان میتوان با قطار به اهواز رفت و پس از اهواز با یک اتوبوس به آبادان رسید. از اهواز تا آبادان 145 کیلومتر، یعنی یک ساعت راه است.آبادان یک شهر بندری است و به همین لحاظ است که از نظر تجاری و توریستی حائز اهمیت می باشد این شهر که در رده شهرهای گردشگری ایران قرار دارد شامل جاذبه های متنوع و گوناگونی است که بعضی از آنها جنبه تاریخی برای گردشگران دارند. شما در این مطلب بیشتر با این جاذبه ها و مکان های دیدنی آبادان آشنا خواهید شد.در آبادان از بازارهای شلوغ محلی تا دیدنی های اطراف شهر هر یک دارای جاذبه ای خاص برای گردشگران است که بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

آرامگاه ارامنه

این آرامگاه که متعلق به ارامنه ساکن در آبادان می باشد در منطقه شطیط و در بالاتر از اروند رود قرار دارد وجود سنگ قبرها با نوشته های ارمنی برای بازدیدکنندگان این منطقه بسیار جالب است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مسجد رنگونی ها

مسجد زیبای رنگونی ها در کنار اروند رود قرار دارد و برای مهاجران رنگون در این منطقه بنا گردیده است معماری این مسجد که به سبک هندی بسیار جالب و دیدنی است.

جاهای دیدنی آبادان
جاهای دیدنی آبادان

بازار مرکزی

این بازار که در رو به روی بازار ماهی فروش ها قرار دارد محل مناسبی برای عرضه و خرید کیف و کفش های شیک و مناسب است و دارای اجناسی مناسب می باشد. این بازار از مکان های دیدنی آبادان است که بسیار دیدنی است.

جاهای دیدنی آبادان
جاهای دیدنی آبادان

پل کابلی امام رضا

این پل که محلی برای قدم زدن گردشگران منطقه است در کوی فرهنگیان قرار دارد و از نخستین پل هایی است که در خشکی احداث شده است و در جهان شناخته شده است.

جاهای دیدنی آبادان

بازار ماهی‌ فروشان

یکی از بازارهای معروف آبادان، بازار ماهی‌فروشان است. این‌جا کنار اروندرود قرار گرفته و بهشت طرفداران غذای دریایی به‌حساب می‌آید. انواع ماهی‌های تر و تازه‌ جنوب و همین‌طور میگوی تازه و خرچنگ را از همین‌جا بخرید.

نشانی: بلوار خلیج فارس، ساحل اروندرود

جاهای دیدنی آبادان

اروندرود

اردوندرود زیبا یکی از جاذبه های دیدنی آبادان است. تماشای موج‌های ریز رودخانه که روی هم سر می‌خورند، همراه با بوی رطوبت اروند می‌تواند مدتی شما را کنار ساحل نگه دارد.غروب آفتاب کنار رودخانه منظره‌ دلچسبی می‌سازد. با رانندگی در بلوار خلیج‌فارس می‌توانید منظره‌ لنج‌ها را تماشا کنید. اما برای پیاده‌روی محدوده ایستگاه ۷ مناسب‌تر است.

جاهای دیدنی آبادان

جزیره مینو

اگر پا را از شهر بیرون بگذارید، جایی بین آبادان و خرمشهر از روی پل فلزی می‌گذرید و میان آب‌های اروند به جزیره مینو می‌رسید. این‌جا مقصد لوکسی به‌حساب نمی‌آید، اما اگر بخواهید با فرهنگ بومی جزیره آشنا شوید، میان نخلستان‌ها قدم بزنید یا حتا ماهی بگیرید، به شما خوش می‌گذرد.

جزیره مینو به نخلستان‌هایش معروف است، نخل‌هایی که بعضی‌ از آنها در زمان جنگ سوخته‌اند. پیشنهاد می‌کنیم کفش راحت به‌پا کنید و میان نخل‌ها، نیزارها و در ساحل اروندرود پیاده‌روی و عکاسی کنید.

گاهی نهر از بین نخلستان می‌گذرد و زیبایی‌اش را بیشتر می‌کند. بعضی‌ها این‌جا ماهیگیری می‌کنند، اما شغل اصلی مردمش کشاورزی‌ست. گرسنه که شدید می‌توانید به مضیف حاج عبدالله سر بزنید. مضیف مهمان‌خانه سنتی عرب‌هاست که با نی ساخته می‌شود و در هوای گرم هم خنک می‌ماند.

این‌جا هم غذاهای سنتی عربی و جنوبی مثل مفطح، مچبوس، قلیه و ماهی شکم‌پر سرو می‌شود و هم خوراکی‌هایی مثل پیتزا. تا حالا توی مضیف غذای سنتی خورده‌اید؟ در جزیره مینو بستنی با شیر گاومیش هم پیدا می‌کنید که نباید از دستش بدهید.

نشانی: ۱۱ کیلومتری مرکز شهر آبادان

جاهای دیدنی آبادان

 

موزه آبادان : اما موزه آبادان از دیگر جاذبه های ارزشمند فرهنگی در شهر زیبای آبادان است و دارای معماری بی نظیر و اصیل ایرانی می باشد. این بنا که گنبدی شکل است دارای آثار ارزشمندی از دوران قاجار می باشد.جاهای دیدنی آبادان به لحاظ تاریخی دارای اهمیتی بالایی است این شهر همچنین از فرهنگی غنی برخوردار است و در دوران جنگ بیشترین آسیب ها را دیده است.

سینما نفت : این جاذبه که از مکان های گردشگری آبادان با جنبه فرهنگی است دارای اهمیت بالایی است بنای اصلی این ساختمان پس از جنگ جهانی دوم برپا گردیده است.

روستای شلحه : روستای زیبای شلحه امام حسن عسگری در فاصله 5 کیلومتری از آبادان قرار گرفته است و دارای چشم اندازی زیبا از آبادان است که به خوبی انی شهر را با نخلستان های عظیم آن نشان دهنده این است. در این روستا بازدید کنندگان می توانند از بعضی آثار تاریخی نیز دیدن کنند.

کلیسای سورت گاراپت : بنای این کلسیای تاریخی که در زمان جنگ آسیب دیده بود مجدد بازسازی گردیده است و اکنون در این کلیسا مراسم گوناگونی برای صاحبان ادیان آن برگزار می گردد.

موزه هنر معاصر : این موزه نیز توسط ستاد بازسازی مورد مرمت واقع شده است و متوسط وزارت فرهنگ و ارشاد نگهداری خواهد شد در این موزه قسمت های گوناگونی مثل آمفی تئاتر، کتاب فروشی نفیس و گالری زیبا موجود است.

آرامگاه سید عباس : این آرامگاه در شهر آبادان دارای اهمیت بالایی است و بیشتر مراسم های مذهبی در این آرامگاه برگزار می گردد. این آرامگاه که متعلق به سید عباس از افراد بزرگ آبادان بوده است می باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *