تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, قزوین

جاهای دیدنی شهر آبیک استان قزوین را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی آبیک استان قزوین

در این مقاله از معرفی دیدنی های قزوین شما را با جاهای دیدنی آبیک که یکی از شهرهای استان قزوین می باشد آشنا خواهیم کرد. پس اگر تصمیم دارید تا به استان قزوین سفر کنید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری و سفر تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با مکان های دیدنی آبیک آشنا شوید.

مختصری درباره شهر آبیک قزوین بدانید :

این شهرستان که یکی از شهرهای مهاجر نشین است در 50 کیلومتری شرق مرکز استان قزوین ( شهر قزوین ) قرار دارد و فاصله 90 کیلومتری تا غرب تهران دارد. این شهرستان دارای 2 شهر به نام های آبیک و خاعلی ،  2بخش، پنج دهستان و 68 روستا می‌باشد و در کنار 2 جاده ترانزیتی مهم کشور قرار دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

از جاهای دیدنی آبیک می‌توان به منطقه فشگلدره ، روستای زرگر با زبان رومانلو ، منطقه زیبا و ییلاقی زیاران، مسیر رودخانه بهجت آباد، روستاهای آتانک، کهوان، حاجی آباد، دارالسرور و روستاهای پلکانی وندر و توداران اشاره کرد.

از مکان های تاریخی این منطقه می‌ توان به امام‌ زاده ابراهیم (ع) در روستای ابراهیم آباد، مقبره رئیس المجاهدین در جاده ترانزیت قدیم، امام زاده احمد و محمود روستای قشلاق، امام زاده علی شکرناب (ع)، کافر قلعه، امام زاده سبزه پوش، حمام و آب انبار ابراهیم آباد بخش بشاریات، حمام و آب انبار خاکشان و گرمابه تاریخی زیاران اشاره نمود. که غالب آنها دارای شماره ثبت ملی می‌باشند.

از آئین‌ها و مراسم سنتی منطقه می‌توان به آئین مافی صبح روز عاشورا در روستای زیاران و مراسم طشت گذاری که در آغاز ماه محرم برگزار می گردد اشاره کرد. از بازی های بومی و محلی رایج در منطقه می توان به بازی حمام حمام و مراسم سنتی هالای و دبو دبو اشاره نمود.

جاجیم بافی، سبد بافی، گلیم بافی و قلاب بافی از دیگر هنرهای سنتی این منطقه می باشد.

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی آبیک درباره مکان های توضیح خواهیم داد که اطلاعات کافی درباره آنها در دسترس است. و اگر شما نیز اطلاعاتی درباره دیدنی های آبیک دارید میتوانید در قسمت نطرات با مابقی کاربران به اشتراک بگذارید

منطقه فشگلدره

فشگلدره یا پشگلدره نامی است که از قدیم‌ الایام بر منطقه‌ای در شمال شهر آبیک اطلاق گردیده است. این منطقه در استان قزوین واقع شده و در همسایگی طالقان قرار دارد. فشگلدره در گذشته از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار بوده است. علی‌رغم اهمیت تاریخی این منطقه، نیمی از آبادی‌های فشگلدره در دهستان زیاران و نیمی دیگر در دهستان کوهپایه شرقی جای گرفته‌اند. روستای زیاران مرکز فشگلدره است.

دهستان فشگلدره دارای موقعیتی کوهستانی است. همانگونه که از نام آن نیز پیدا است، دره‌ای است که کوه‌های مختلفی از چند جهت آن را احاطه کرده‌اند و از نظر موقعیت جغرافیایی در شرق قزوین و شمال آبیک واقع گردیده است

روستای زرگر آبیک

روستای زرگر استان قزوین شهرستان آبیک بخش بشاریات واقع شده است. روستایی عجیب با زبان لاتین و مردمانی مثل گلادیاتور که مردم عاشق ایران را در خود جای داده است. این روستا هم ایرانی هستند و هم اروپایی، هم فارسی میدانند هم ترکی، چهره شان هم شبیه آریایی‌هاست و هم شبیه گلادیاتورها. مردم این روستا مانند سایر روستاهای دیگر کارشان دامداری و کشاورزی می باشد. اما این روستا یک تفاوت مهم دارند و آن این است که زبان مادری‌شان “رومانو” است. داستان زبان رومانو بیشتر شبیه افسانه است. زرگری‌ ها خودشان هم دقیقا نمی‌دانند متعلق به کجای جهان می باشند و چه شد که به ایران آمدند و شدند رومانوی شیعه کشاورز ایرانی، قدیمی‌های روستا یادشان است که در زمان جوانی‌شان پیرمردی در زرگر بوده است که تمام حساب و کتاب‌هایش را به زبان روسی می‌نوشته است، اما بعد از مرگ او نوشتن به زبان روسی از بین رفته است، اما امروزه این مردم همه‌شان به زبان رومانو حرف می‌زنند و به لاتین می‌نویسند. چندین سال قبل بچه‌های تحصیل کرده زرگر چند لغت به زبان رومانو در اینترنت منتشر کردند و از تمام مردم دنیا خواستند که اگر این لغات را می‌شناسند به ایران بیایند.

جاهای دیدنی آبیک استان قزوین

امامزاده علی شکرناب (ع)

آرامگاه علی ابن عون در روستای شکرناب از توابع آبیک قرار دارد، بنای بقعه هشت ضلعی و طول تقریبی هر ضلع 7.80 متر است، داخل حرم نیز به شکل هشت ضلعی است و روی هر ضلع آن طاق نمایی دیده می‌شود. گنبد رک ترک‌دار آجری بر روی مرقد امامزاده قرار گرفته است.ورودی حرم در شمال بقعه قرار دارد، و در کتیبه بالای در ورودی، سال ساخت بنای اصلی حرم (884 ﮬ ـ ق) و نام سازنده آن درویش نورالدین به چشم می‌‌خورد.

جاهای دیدنی آبیک استان قزوین

منطقه نمونه گردشگری زیاران

این منطقه تنها جاده مواصلاتی تهران ـ طالقان و قزوین است و از این لحاظ از جاده‌های پرتردد استان محسوب می‌شود.روستاهای بکر ابراهیم‌آباد، صمغ‌آباد، آقچری و قاضی کلایه و همچنین سد انحرافی زیاران، باغات میوه و طبیعت این منطقه از جاذبه‌های آن است.

جاهای دیدنی آبیک استان قزوین


مقالات بیشتر بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *