تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
بوشهر

آب پخش ، نگین سبز استان بوشهر | Ab Pakhsh 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی آب پخش

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با دیدنی های آب پخش ، نگین سبز استان بوشهر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهر آب‌پخش مرکز این بخش است که جزو هفت شهر بزرگ استان بوشهر است و از نظر موقعیتی نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در استان بوشهر است و به عنوان محور مواصلاتی استان بوشهر با استان‌های فارس، هرمزگان و خوزستان قرار گرفته است.همین موقعیت سبب شده تا همواره مسافران نوروزی که به مناطق جنوبی کشور سفر می‌کنند برای بازدید از نقاط مختلف جنوب کشور از این شهر عبور کنند و بسیاری از مسافران نوروزی نیز در این منطقه اقامت داشته باشند.

نخلستان‌های سرسبز و سربه فلک کشیده ورودی شهر آب‌پخش جلوه بسیار دیدنی به این منطقه داده است و هیچ مسافری را بدون توقف اجازه عبور نمی‌دهد. وجود کانال‌های پر آب‌ در دو سمت ورودی شهر آب‌پخش، طراوت و نشاط خاصی به این منطقه بخشیده است تا مسافران نوروزی بتوانند از آب و طبیعت در کنار هم بهره ببرند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بزرگترین پارک گردشگری استان بوشهر

وجود پارک خضرا که به عنوان بزرگترین پارک گردشگری استان بوشهر شناخته می‌شود محل مناسبی برای استراحت مسافران نوروزی است. برپایی چادرهای اقامت مسافران نوروزی در این پارک تعداد زیادی از مسافران نوروزی را در این پارک بزرگ سکنی می‌دهد.این پارک دارای فضای سبز بسیار گسترده و وسیع در کنار درختان سرسبزی است که دارای سایه مناسبی برای استراحت مسافران است. شهربازی بخش دیگری از این پارک بزرگ گردشگری است.

یکی از منطقه‌های دیدنی آب‌پخش منطقه تفریحی چهارراه است که تپه‌های سرسبز آن منطقه محل مناسبی برای تفریح و گردش است. وجود تعداد بسیار زیاد درخت کنار(سدر) در این منطقه محل مناسبی برای اقامت نیم‌روزی گردشگران است. جاهای دیدنی آب پخش

پنیر درخت نخل

در میانه تنه نخل مغز ترد و شیری‌رنگی وجود دارد که شیرین و گس است و «پنیر نخل» نامیده می‌شود و بسیار مقوی و گران‌قیمت است.در ابتدای بهار که نخل شکوفه می‌زند، شکوفه‌ها را که تارونه نام دارد، می‌‌چینند و از آن عرق تارونه می‌گیرند که مانند بقیه عرقیجات مفید و درمان‌گر دردهای معده است. عرق تارونه مقوی، گرم و برای قلب مفید است.

«پنیر نخل» سوغات لذیذی که از دل نخل بیرون می آید و بسیار مقوی است. مسافران در کنار نخل های بلند و سرسبز آبپخش توقف می کنند تا هم استراحتی کنند و هم سوغات زمستانی آبپخش را خریده باشند.پنیر میانه تاج نخل مغز ترد و شیرین و لذیذ است که به لحاظ رنگ سفید آن «پنیر نخل» گفته می‌شود. پنیر نخل بسیار مقوی و عامل رشد و نمو و تولید برگ و میوه جدید است. مریستم که یکی از حساس‌ترین بخش‌های گیاهی بوده در صورت آسیب دیدن باعث مرگ گیاه می‌شود.

دورانی نه چندان دور کنار خیابان نخلستان آبپخش به جای پنیر، لیموی سبز و آبدار در فصل تابستان نظر هر مسافری را به خود جلب می کرد و لیموی آبپخش خیلی مشهور بود و به استان‌های همجوار خصوصا خوزستان صادر می شد.از لیف خرما هم که انواع حصیر، پرده، جارو، کیف، سبد، بادبزن و… می‌بافند. در گذشته به طور سنتی خرماها را در قسمتی از حیاط خانه جمع می‌کردند، سپس بعد از گذشت چند روز شیره خرما از آن جدا می‌شد و از طریق یک کانال کوچک در حوضچه‌ای جمع می‌شد، اما امروزه در کارخانه به وسیله دستگاه، شیره خرما گرفته و در قوطی بسته‌بندی می‌کنند. البته در همان کارخانه از شیره خرما، قند و عسل خرما هم تهیه می‌کنند.

جاهای دیدنی آب پخش
جاهای دیدنی آب پخش


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *