تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی اطراف تهران

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با جاهای دیدنی اطراف تهران که برای سفر یک روزه مناسب است .آشنا خواهیم کرد. پس اگر زمان کافی برای سفرهای بلند مدت و چند روزه ندارید تا انتهای این مقاله با ماهمراه باشید

بدون شک برای همه ما پیش آمده است که از شلوغی شهر و آلودگی خسته شده ایم و از طرفی مشغله کاری نیز به ما اجازه نمی‌دهد برای چند روز به مسافرت به یکی از شهر‌ها عزیمت کنیم. اما همیشه این کار لازم نیست و برای فرار از شلوغی و آلودگی تهران برای مسافرت چند روزه برنامه ریزی کنیم. میتوانیم از همان دو روز آخر هفته نیز  استفاده کنیم و به مناطق بکر و زیبایی سفر در اطراف تهران سفر کنیم. در این مقاله شما را با مکان های دیدنی اطراف تهران آشنا خواهیم کرد

جاهای دیدنی اطراف تهران


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

روستای وردیج تهران

روستاهای وردیج و واریش که جزو بخش کن و سولقان شهرستان تهران و گذشتهاً جزو منطقه ۲۲ شهری تهران هستند در این منطقه به چشم می خورند.

در شمال غرب تهران در دامنه البرز پیر، طبیعت تصویری عجیب از سنگ به نمایش گذاشته که هر بیننده ای را محو تماشا می کند روستاهای وردیج و واریش نیز که جزو بخش کن و سولقان شهرستان تهران و گذشتهاً جزو منطقه ۲۲ شهری تهران هستند در این منطقه به چشم می خورند.

در ارتفاع ۱۸۵۰ متر از سطح دریا «خیابان شهید وردیجی» نشانه ورودی نخستین روستای این مسیر یعنی روستای وردیج است. روستای وردیج بزرگ ترین روستای حریم شمال غرب تهران است.
حوضچه هایی در شمال این روستا تعبیه شد ه اند که برای جمع آوری آب رودها، چشمه ها و آب های سطحی جهت آبیاری باغها و آب شرب روستا مورد استفاده قرار می گیرد. در میانه روستا، باغ های وسیع گردو، سیب، خرمالو، توت و شاه توت منظره زیبایی خلق نموده است. خانه های روستاییان در جنوبی ترین بخش قرار گرفته که پنجره های شکسته تعداد زیادی از آنها، نشانگر خالی از سکنه بودن آنهاست. در میان خانه های اهالی و بومیان، ویلاهای بزرگ و کوچک و رنگارنگی دیده میشود.
روستای وردیج حدود پانصد نفر جمعیت دارد که البته همگی آنها همزمان در روستا حضور ندارند. آب اهالی این روستا از چشمه سارهای گوناگون بویژه چشمه شاه و چشمه پااورزا و غیره تأمین می شود.
به علت قرارگیری در منطقه کوهستانی آب و هوای این روستا در فصول گرم سال خنک و مطبوع و در فصول سرد، سرد و خشک است. سرمای منطقه به حدی سخت است که موجب خروج روستاییان از روستا در فصول سرد سال می گردد.

روستای وردیج تهران

دشت لار

دشت لار یا لار در کوهپایهٔ قله دماوند واقع شده که در تقسیمات کشوری بخش شمالی و شمال شرقی آن در بخش لاریجان شهرستان آمل استان مازندران و بخش جنوبی و جنوب غربی آن در لواسانات شهرستان شمیران استان تهران می‌باشد.

دشت لار از شمال به کوه‌های شهرستان نور مازندران از شرق و شمال شرق به کوه دماوند، از جنوب شرق به ایرا، شهرستان دماوند و پلور مازندران از جنوب به افجه و امامه و لواسان بزرگ و از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر کشیده شده‌است. عنوان دشت لار در سال ۵۴ به عنوان پارک ملی لار تبدیل شد.

وسعت لار در حدود ۷۳۵۰۰ هکتار است. از سال ۶۱ طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اداره می‌شود و از سال ۷۰ بعضی از مناطق آن برای شکار و تیراندازی ممنوع اعلام گردید. مختصات منطقه حفاظت شده لار ۵۴/۳۵ عرض شمالی و ۳۳/۵۱ طول شرقی است.

دشت لار که با زیبایی‌های بی ‌نظیر خود در کوهپایه قله دماوند آرام گرفته، در استان مازندران بخش لاریجان شهرستان آمل واقع شده است.

دشت لار

روستای برغان کرج

روستای برغان baraghan در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ و در بین دو رود سنج و شاهرود قرار دارد. قرارگیری این روستای زیبا در مسیر کرج، کردان باعث رونق صنعت گردشگری آن شده است؛ به‌طوری‌ که در فصلهای بهار و تابستان بسیاری از علاقه‌ مندان به طبیعت‌ گردی به روستای برغان و روستای کردان سفر می‌کنند تا از خنکای هوا و طبیعت زیبای منطقه لذت ببرند.

از مهم‌ترین دیدنی‌های روستای برغان که می‌توانید در سفر خود از آن‌ها بازدید کنید موارد زیر هستند:

  • آتشگاه کرج
  • حسینیه برغان
  • مسجد برغان
  •  پل برغان
  •  میدان برغان
  • طبیعت برغان
  • قلعه ایلخانی برغان
  • زیارتگاه چهل دختر برغان
  • رودخانه سنج

برای رفتن به روستای برغان دو مسیر اصلی وجود دارد:
مسیر اول: تهران، کرج، رجائی شهر، آتشگاه و بعد از دوراهی به سمت روستای برغان حرکت کنید. از دوراهی تا روستای برغان حدود 10 کیلومتر راه است.
مسیر دوم: تهران، ساوجبلاغ، جاده کردان، روستای برغان

جاهای دیدنی کرج

آبشار شلبن

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای طالقان در  استان البرز می باشد که به دلیل دار بودن طبیعت بکر و بی نظیر پذیرای طبیعت گردان زیادی در روزهای هفته می باشد

این آبشار از قلل خسبان سرچشمه گرفته و سپس رودخانه خسبان رود را تشکیل می‌دهد. آبشار شلبن (شله بن) در شمال روستای خسبان در ۱۰ کیلومتری شمال شهرک طالقان واقع شده است و مناظر طبیعی اطراف آن بسیار زیباست. این آبشار از سه طبقه تشکیل شده و در مسیر دسترسی به آن می‌توان از کوچه باغ‌ های قدیمی روستای خسبان نیز دیدن کرد. ارتفاع این آبشار حدود بیست متر است. به گفته محلی‌ها به دلیل سست بودن خاک منطقه، این نام برای آبشار انتخاب شده است.

آبشار شلبن

آبشار گزو

این آبشار زیبا در منطقه ای بکر و خوش آب و هوا، با درختان سربه فلک کشیده قرار دارد و دارای 48 متر ارتفاع است و می توان در تابستان در حوضچه پایینش شنا کرد. می توانید هنگام رفتن به آبشار گزو از جنگل های بکر لفور دیدن کنید و به سد البرز یا لفور هم که با آبشار فاصله کمی دارد سری بزنید.

زمان مناسب برای برای دیدن این آبشار فصل بهار، تیرماه، مهر و آبان است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این آبشار در مرداد و شهریور کاهش می‌یابد بلکه به علت شرجی بودن هوا لذت دیدار از آن کم می‌شود

آبشار گزو

سد و دریاچه طالقان

سد زیبای طالقان که روی «رودخانه شاهرود» قرار گرفته است، یکی از زیباترین و ارزشمندترین سازه‌های طالقان و یکی از محبوب‌ترین نقاط سفر گردشگران به این شهر است.دریاچه‌ای که پشت سد وجود دارد، چشم‌اندازهای خاص و مناظر طبیعی ویژه‌ای در این ناحیه به وجود آورده است و محلی جذاب و شگفت‌انگیز برای علاقه‌مندان به ماهیگیری است.

جاهای دیدنی طالقان استان البرز

روستای افجه

این روستا یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران می باشد که دارای آب و هوای خوش و مطلوبی با دیدنی های فروانی است که به خوبی میتواند مقدمات سفری به یاد ماندنی را برای شما به وجود آورد. علاوه بر گشت و گذار در مزارع و باغ ‌های این روستای زیبا، میتوانید سری هم به دره شمالی افجه بزنید که از بقیه جا‌ها بکرتر است.

علاوه بر این، روستای افجه یک آبشار ۱۵ متری دارد که در عین زیبایی میتواند خستگی شما را دربیاورد. در فاصله یک و نیم کیلومتری شمال شرق افجه آبشار پسچویک‏ با ۱۵ متر ارتفاع وجود دارد و آبشار زیبای موآب از دیدنی‌ترین نقاط این روستا است. بین آبشار پسوچیک و دشت هویج باغ‌ های گیلاس زیبایی وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

روستای افجه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *