تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


مازندران

جاهای دیدنی بابلسر ☀️ + لیست تفریحات لاکچری 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی مازندران تصمیم گرفتیم تا شما را با جاهای دیدنی بابلسر که یکی از مقاصد محبوب در شمال کشور و این است آشنا کنیم. پس اگر برنامه سفر به شهر زیبا و توریستی بابلسر را دارید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری و سفر تاپ تراول همراه باشید تا با بهترین مکان های بابلسر بیشتر آشنا شوید.

شهرهای شمالی ایران از شهرهای دیدنی و مقصد سفری بسیاری از افراد هستند. بابلسر یکی از زیباترین شهرهای ساحلی کشورمان است. این شهر ساحلی در شمال ایران و در استان مازندران جای گرفته است. در بابلسر تفریحات آبی و جنگل‌های بسیار زیبایی برای گشت و گذار وجود دارد. اگر شما هم علاقه‌مند به دریا و ساحل هستید، سفر به شهر ساحلی بابلسر را در لیست برنامه سفر خود جای دهید.

شهر بابلسر یکی از شهرهای شمالی زیبا است که دارای اماکن زیبا و متفاوت گردشگری و توریستی است. این شهر زیبا که در ابتدا مشهد سر نام داشته در سال 1311 تغییر نام داده است و امروزه با نگین مازندران مشهور است.نام مشهد سر به این علت انتخاب شده که سر امامزاده ابراهیم (علیه السلام) ، برادر حضرت امام رضا (علیه السلام) در آنجا مدفون گردیده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بابلسر از زیباترین شهرهای شمالی بوده که تفریحات لاکچری بسیاری را برای گردشگران در پی دارد. در بابلسر سواحل زیبای بسیاری برای قدم زدن و استراحت وجود دارد. اگر به کشتی‌رانی علاقه دارید، می‌توانید تجربه لذت‌بخشی از کشتی‌رانی و قایق‌سواری را در دریای خزر و در پایانه کشتی‌رانی‌های بابلسر داشته باشید. تفریحگاه تتیس یکی از تفریحات لاکچری در بابلسر است که در آنجا می‌توانید با عزیزان خود انواع تفریحات بیلیارد، ایرهاکی، فوتبال دستی و… را انجام دهید. هنگام سفر به این شهر ساحلی، تجربه کارتینگ سواری در پیست کارتینگ بابلسر را از دست ندهید.

امامزاده ابراهیم (ع)

یکی از جاذبه های ارزشمند مذهبی در شهرستان بابلسر، آرامگاه مطهر امامزاده ابراهیم (ع) از فرزندان امام موسی (ع) است که به «ابوجواد» نیز شناخته می شود. روایت است که ایشان همراه با خواهرشان در بازار محله ی مشهدسر مدفون شده اند. عمارت آرامگاه، ساختمانی است به طور هشت ضلعی که گنبد آن به شکل هرمی با عظمت روی بنای بقعه سوار گردیده است.

قدمت آرامگاه امامزاده ابراهیم (ع)، نزدیک به ۶ قرن است.

به نظر می رسد که قدمت این آرامگاه به قرن نهم هجری قمری بازمی گردد و همین امر نشان از تاریخچه ی طولانی بابلسر دارد. از قابلیت های این بنا وجود درهای نفیس و ارزشمند، صندوقی چوبی و کتیبه های گوناگون است که بر ارزش آن اضافه کرده است.

جاهای دیدنی بابلسر
جاهای دیدنی بابلسر

منطقه ساحلی میرود-بابلسر

در فاصله ی دو کیلومتری از «بهنمیر» از توابع شهرستان بابلسر، منطقه ای بکر، سرسبز، جنگلی و برخوردار از چشم اندازی زیبا و خیره کننده قرار دارد که به «منطقه ی گردشگری میرود» شهرت یافته است. این نقطه از خاک کشور در یک چهارراهی واقع شده است که به بابل، قائمشهر، کیاکلا و بابلسر متصل خواهد شد. منطقه ی گردشگری میرود، عنوان نمونه ی منطقه ی توریستی بابلسر را کسب نموده است.

جالب است بدانید که میرود، عنوان منطقه ی نمونه ی گردشگری بابلسر را به خود اختصاص داده است. از مهم ترین قابلیت های این منطقه می توان تسهیلات ارائه شده مثل آلاچیق ها، سکوهای نصب چادر، رستوران، سرویس بهداشتی و پارک مخصوص کودکان اشاره کرد که این مکان را برای اقامت موقت مسافران و گردشگران به مکانی مناسب تبدیل نموده است.

جاهای دیدنی بابلسر
جاهای دیدنی بابلسر

شهرک ساحلی خزر شهر

یکی از مناطق گردشگری و توریستی در شهرستان بابلسر، در کیلومتر ۶ از این شهرستان به فریدونکنار قرار دارد که به «شهرک خزر شهر» شهرت یافته است. این شهرک که متشکل از قسمت شمالی و جنوبی است، به علت فاصله ی کم از تهران، یکی از مناطق اصلی گردشگری در فصل تابستان و روزهای تعطیل است. آب و هوای فوق العاده، قرارگیری در مجاورت دریا و طبیعت کم نظیر از جمله قابلیت های ارزشمند این شهرک است. جالب است بدانید که گردشگران برای ورود به این شهرک توریستی، ملزم به داشتن کارت ورود هستند که باید قبل از عزیمت به این منطقه، به تهیه ی آن بپردازند.

جاهای دیدنی بابلسر

روستای گالشکلا

یکی از جاذبه های گردشگری در شهرستان بابلسر، روستای زیبای گالشکلا در بهنمیر از توابع بابلسر است که در فاصله ی یک کیلومتری از آن واقع شده است. این منطقه از بابلسر را به نام بهشت دامداران می خوانند. آب و هوای مطبوع، سرسبزی و نشاط طبیعت پیرامون روستا، چشم انداز زیبا و دیدنی و میهمان نوازی مردم روستا باعث گردیده است که گردشگران و مسافران به این ناحیه از شمال کشور سفر کنند.

جاهای دیدنی بابلسر

سد لاستیکی عرب خیل

یکی دیگر از تفرج گاه های محبوب و دوست داشتنی بابلسر، در بهنمیر قرار دارد که به «سد لاستیکی عرب خیل» شهرت یافته است. پیرامون این سازه که دارای طولی بالغ بر ۵۰ متر و ارتفاعی برابر با ۳ متر از سطح رودخانه است، دارای چشم اندازی زیبا و مناظری قابل توجه است که امروزه به یکی از استراحتگاه های مناسب برای مسافران و گردشگران تبدیل گردیده است. جالب است بدانید که تامین آب این سد به وسیله ی رودخانه ی «تالار» صورت می پذیرد که از رشته کوه البرز سرچشمه گرفته و با عبور از شهرهای قائمشهر، کیاکلا و سوادکوه، به سد عرب خیل در بهنمیر سرازیر شده و بعد از طی کردن قسمت های غرب، شرق و جنوب بهنمیر، در ساحل میرود وارد دریای خزر خواهد شد.

آشنایی با تفریحات لاکچری در بابلسر

اگر به دنبال سفر به شهر ساحلی با تفریحات لاکچری هستید، بابلسر را به عنوان مقصد سفری خود برگزینید. بابلسر یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ساحلی در ایران است که در بخش شمالی کشور و در استان مازندران جای گرفته است. در این شهر زیبا، جاهای دیدنی و تفریحات بسیاری برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد. در این شهر می‌توانید یک سفر دلنشین را در کنار عزیزان خود تجربه کنید. جاهای دیدنی و تفریحات لاکچری در بابلسر شامل:

جاهای دیدنی بابلسر

سوار شدن بر کشتی‌های تفریحی گردشگری در بابلسر

اگر به دنبال یک تفریح لاکچری در بابلسر هستید، به پایانه کشتی‌های تفریحی گردشگری صالحین و نیکان این شهر سر بزنید. تجربه قایق‌سواری و کشتی‌سواری یکی از تفریحات بی‌نظیر در بابلسر است. در این پایانه شما می‌توانید تجربه لذت‌بخشی از قایق‌سواری را داشته باشید. اسکله کشتی‌رانی صالحی در بابلسر از اولین ارائه‌کنندگان تفریحات دریایی در این شهر محسوب می‌شود. در این مکان تفریحی، می‌توانید یک مسافرت دریایی یک ساعته در دریای خزر را تجربه کنید.

در فصولی همچون تابستان که سطح آب‌ها پایین است، زمانی مناسب برای تفریحات آبی در اسکله کشتی‌رانی صالحین است. کشتی کروز یکی دیگر از پایانه کشتی‌رانی در بابلسر است که در آنجا می‌توانید تجربه قایق‌رانی در دریای خزر را داشته باشید. در اسکله کشتی‌های کروز شما تقریبا 5 کیلومتر بر روی دریا از بابلسر دور می‌شوید و بعد از طی یک ساعت قایق‌رانی به اسکله برمی‌گردید.یکی از تفریحات لاکچری و در عین حال هیجان‌انگیز، سوار شدن بر قایق‌های تندرو است.

  • آدرس پایانه کشتی‌های تفریحی گردشگری: محله طالقانی بابلسر، خیابان پاسداران، خیابان فلسطین

جاهای دیدنی بابلسر

بازارگردی و خرید در بازارچه سنتی بابلسر

بازارگردی و انجام خرید یکی از تفریحات محبوب برای بسیاری از بانوان است. بازارچه سنتی بابلسر یک بازار خوب و مناسب برای خرید محسوب می‌شود. در بابلسر دو بازار روز قدیم و روز جدید قرار دارد که در هرکدام برخی از محصولات و وسایل به فروش می‌رسند. بازارهای بابلسر مکانی برای گردشگران به منظور خرید محصولات و دسترنج‌های ساکنین بابلسر است. در این بازارچه‌ها، شما‌ می‌توانید انواع محصولاتی همچون رب انار، زیتون، آب نارنج، سیرترشی، کره محلی و… را تهیه نمایید. از بازارهای دیگر این شهر می‌توان به بازار ماهی، بازار زنانه و بازار قدیمی امام خمینی اشاره کرد.

  • آدرس بازارچه سنتی بابلسر: بابلسر، خیابان شهید بهشتی، رو به روی مسجد جامع
  • آدرس بازار قدیمی امام خمینی: بابلسر، خیابان شهید رجائی

جاهای دیدنی بابلسر

تجربه لذت‌بخش سوار شدن در ماشین‌های کارتینگ، پیست کارتینگ بابلسر

سوار شدن بر ماشین‌های کارتینگ می‌تواند یک تفریح هیجانی و در عین حال لاچری برای شما باشد. پیست کارتیگ بابلسر با مساحد 20000 متر در پارکینگ ساحلی شماره 8 بابلسر، بنا شده است. این پیست کارتینگ تحت حمایت بزرگترین سازندگان ماشین‌های کارتینگ، احداث شده است. کارتینگ در واقع یک نوع مسابقه با وسایل نقلیه چهار چرخی است که تعدادی از افراد سوار بر ماشین‌های کارتینگ شده و در زمینی مخصوص و در راه‌های پر پیچ و تاب است.

نزدیکی ساحل به پیست کارتینگ بابلسر، می‌تواند از مزایای آن باشد. شما می‌توانید بعد از انجام ورزش و تفریح کارتینگ، در ساحل نزدیک آن به استراحت بپردازید. در اطراف پیست کارتینگ، کافیشاپ‌های بسیاری برای صرف غذا وجود دارد. در این مرکز تفریحات دیگری نیز وجود دارد. این مجموعه شامل کارتینگ 2 نفره، پینگ پونگ، عینک واقعیت مجازی، جت اسکی، ایرهاکی، دارت، بیلیارد و فوتبال دستی است. برای انجام این تفریح اصلا نگران نباشید زیرا ساعتی قبل از شروع بازی به شما آموزش‌هایی داده می‌شود.

  • آدرس پیست کارتینگ بابلسر: بابلسر، خیابان پاسداران، خیابان گلچین سرا، بلوار علیزاده

جاهای دیدنی بابلسر

قدم زدن در پل معلق فلزی بابلسر و قایق‌رانی در بابلرود

تفریح تنها شامل انجام یک کار و یا بازی نیست بلکه قدم زدن بر روی یک پل معلق و تماشای زیبایی‌های بابلرود، می‌تواند یک تفریح لاکچری برای شما در بابلسر باشد. پل معلق فلزی از زیباترین جاهای دیدنی بابلسر محسوب می‌شود که باعث پیوند شرق و غرب این شهر شده است. این پل شگفت‌انگیز در خیابان پاسداران این شهر قرار دارد که ساخت و قدمت آن به دوران پهلوی مربوط می‌شود.

در زمان پهلوی، پل زیبای معلق توسط معماران سوئدی و آلمانی ساخته شد و آنها یک تضمین ماندگاری 50 ساله به این پل زیبا دادند. زمانی که به شهر ساحلی بابلسر سفر کردید، از تماشای زیبایی پل معلق بی‌بهره نمانید. بدنه و ساختار محکم این پل از شگفتی‌های آن است که چشم انسان را به تماشای خود جذب می‌کند. پل معلق از اولین پل‌های ماشین‌رو با طول این پل 80 متر، عرض 8 متر و ارتفاع آن 16 متر است.

در بخش پایینی این پل، بابلرود جاری است که تماشای زیبایی‌های آن خالی از لطف نیست. پل معلق در سال 1386 در بین آثار ملی ایران به ثبت رسید. در اطراف پل معلق بابلسر، رستوران‌ها و کافیشاپ‌‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای صرف غذا به آنها مراجعه کنید. قایق‌رانی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات آبی است و شما می‌توانید در کنار تماشای شگفتی‌های این پل معلق فلزی، از لذت قایق‌رانی در بابلرود نیز بهره ببرید. بازدید از این جاذبه دیدنی و گردشگری بابلسر، هزینه‌ای برای شما در پی ندارد و هزینه بازدید رایگان است.

  • آدرس پل معلق بابلسر: استان مازندران، بابلسر، خیابان پاسداران

جاهای دیدنی بابلسر

تفریحات آبی در اسکله زیبای ساحلی بابلسر

اسکله ساحلی یکی از منحصربه‌فردترین جاهای تفریحی و دیدنی این شهر است. در این اسکله، شما می‌توانید از تجربه انواع تفریحات آبی لذت ببرید. یکی از تفریحات پرطرفدار در اسکله ساحلی، قایق‌رانی است. در اطراف اسکله، طبیعت و فضایی زیبا به همراه درختان صنوبر برای استراحت و نشستن وجود دارد. این اسکله در نزدیکی پاراسل بابلسر و کشتی تفریحی قرار دارد. در اطراف اسکله ساحلی، آلاچیق‌هایی برای استراحت وجود دارد. اگر به شنا علاقه دارید، می‌توانید در دریای این اسکله آب تنی کرده و لحظات خوشی را سپری نمایید.

  • آدرس اسکله ساحلی بابلسر: مازندران، بابلسر، خیابان بهشتی

جاهای دیدنی بابلسر

تماشای حیوانات و پرندگان در باغ وحش بابلسر

دیدن حیوانات در باغ وحش، از تفریحات پرطرفداری است که گردشگران بسیاری به آن علاقه دارند. در بابلسر خیابانی به عنوان دریا وجود دارد که در مجاورت مرکز سرطان‌شناسی این شهر ساحلی قرار گرفته است. باغ وحش معروف بابلسر، در این خیابان قرار دارد که در آنجا شما می‌توانید انواع حیوانات اهلی و وحشی و همچنین انواع پرندگان را تماشا کنید. در این باغ وحش انواعی از گونه‌های حیواناتی همچون خرس، شیر، فلامینگو، قو، ببر، گرگ، پلنگ، لاما، قوچ، عقاب، طاووس و… نگهداری می‌شود.

  • آدرس باغ وحش بابلسر: استان مازندران، بابلسر، بلوار شهید علیزاده، پارکینگ شماره صفر

جاهای دیدنی بابلسر

مجموعه تفریحی تتیس بابلسر

اگر به دنبال تفریحات لاکچری در بابلسر هستید، به مجموعه تفریحی تتیس در این شهر سر بزنید. . در این مجموعه تفریحی، انواع تفریحات برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد. از تفریحات این مجموعه می‌توان به مواردی همچون بولینگ تنیس، بیلیارد تنیس، ایرهاکی، فوتبال دستی و… اشاره کرد. این مجموعه تفریحی در مجتمع تجاری صالح قرار گرفته است. شما می‌توانید در مجموعه تفریحی تتیس بابلسر، خاطره خوشی را در کنار عزیزان خود بر جای بگذارید.

در نزدیکی مجموعه تتیس، مراکز خریدی برای انجام خرید وجود دارد. اگر به خرید علاقه دارید، می‌توانید در کنار تفریح،= خرید خوبی را در مراکز خرید پرشیا و ایران کتان داشته باشید. این دو مرکز خرید معروف در چندقدمی مجموعه تفریحی تتیس قرار دارند.

جاهای دیدنی بابلسر

تفریحات پلاژ خانوادگی

پلاژ خانوادگی از بهترین پلاژها در بابلسر است که مسافران زیادی هنگام سفر به این شهر ساحلی، برای انجام تفریحات به پلاژ بابلسر می‌آیند. پلاژ بابلسر در مقابل ساحل سنگی این شهر قرار دارد. از تفریحات هیجانی پلاژ بابلسر می‌توان به جت اسکی و قایق‌سواری اشاره کرد. پلاژ خانوادگی بابلسر در واقع مکانی برای آب تنی و آفتاب‌گیری است. اگر به اسب‌سواری علاقه دارید، به پلاژ بابلسر سری بزنید.

در پلاژ شما‌ می‌توانید سوار موتورهای چهارچرخ شوید و از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرید. در این مکان، شما می‌توانید عکس‌های خوبی از مناظر بگیرید و خاطرات خوشی را در کنار عزیزان خود داشته باشید. در نزدیکی این مجموعه تفریحی، انواع مراکز خرید وجود دارد تا مسافرانی که علاقه زیادی به خرید کردن دارند به آنها مراجعه کنند. از مراکز خرید خوب در اطراف این مجموعه تفریحی می‌توان به مرکز خرید بوستان شورا، مرکز خرید اروپا و پیتزا پارک اشاره کرد.

  • آدرس پلاژ خانوادگی بابلسر: بابلسر، خیابان امیر مازندرانی، خیابان طالقانی

تفریحات لاکچری در منطقه گردشگری کرفون بابلسر

کرفون یکی از مناطق توریستی در بابلسر است. این منطقه علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، تفریحات و امکانات رفاهی بسیاری را برای گردشگران دارد. از تفریحات در منطقه کرفون می‌توان به پیاده‌روی در ساحل آن، قایق‌رانی و اسکی روی آب اشاره کرد. فصل تابستان یکی از زمان‌های مناسب برای سفر به بابلسر و منطقه کرفون است. این منطقه تفریحی در 13 کیلومتری بابلسر قرار دارد.از ویژگی‌های کرفون می‌توان به امکان رفتن خودرو تا ساحل آن است.

شما‌ می‌توانید با خودروی خود وارد منطقه کرفون شده و به ساحل آن بروید. تماشای مناظر و زیبایی‌های دریا و طبیعت در داخل خودرو و در طی مسیر، می‌تواند خاطره خوشی در ذهن شما به ثبت برساند. منطقه توریستی کرفون، یکی از مناطق خوش آب و هوا با مراتع سرشار از درخت است. در این منطقه علاوه بر انجام تفریحات آبی و دیدن دریا و ساحل، می‌توانید در طبیعت بکر آن چادر زده و لحظات خوشی را در کنار عزیزان خود سپری کنید. تماشای امواج دریا، غروب دل‌انگیز و نشستن در طبیعتی خوش آب و هوا در منطقه توریستی کرفون خالی از لطف نیست.

  • آدرس منطقه توریستی کرفون: مازندران، بابلسر، 13 کیلومتری بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر

سخن پایانی

کشور و شهرهای شمالی مقاصد سفری خوبی برای تجربه سفر هستند. بابلسر یکی از مناطق خوب ساحلی در شمال کشور و در استان مازندران است. در بابلسر تفریحات لاکچری بسیاری وجود دارد که می‌تواند سفر عالی و خاطرات خوشی را برای شما در پی داشته باشد. از تفریحات بی‌نظیر در بابلسر می‌توان به تفریحات منطقه گردشگری کرفون، قدم زدن در کنار سواحل، بازارگردی در بازارچه سنتی بابلسر، تجربه تفریح هیجانی کرتینگ در پیست کرتینگ بابلسر، تفریحات دریایی در اسکله ساحلی، تماشای انواع حیوانات در باغ وحش معروف و سوار شدن بر قایق در پایانه کشتی‌رانی صالحی و… اشاره کرد. نظر خود را در مورد تفریحات لاکچری بابلسر با ما به اشتراک بگذارید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *