تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, باتومی, گرجستان

جاهای دیدنی باتومی گرجستان | Batumi 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی باتومی

در این مقاله از مجله گردشگری و سفر تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا شما را با جاهای دیدنی باتومی که یکی از شهرهای توریستی کشور گرجستان می باشد بیشتر آشنا کنیم پس اگر تور باتومی رزرو کرده اید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در کمترین زمان از بهترین مکان های دیدنی باتومی که معروف به بهشت گرجستان است بازدید کنید.

باتومی ، شهری با پس زمینه ای از تپه های پیچیده در مه است که با عنوان پایتخت تفریحی و گردشگری گرجستان ، برای مسافران دلبری می کند. در میان این شهر کوچک، سازه های جذاب و چهره مدرن شهری شما را غافلگیر می کند و نمی توانید تصور کنید جاذبه های شهری باتومی، چقدر شما را برای سفر علاقه مند می کند. یکی از نکات جذاب این شهر، پیشرفت خارق العاده در طی یک قرن اخیر است، به طوری که تصویری اروپایی از یک شهر گرجستانی را پیش روی شما می گذارد.این بهشت کوچک، از نظر تاریخی و طبیعی، اهمیت زیادی دارد و جاذبه‌ های آن، گردشگران مشتاق را از سراسر دنیا به گرجستان می‌کشاند. در ادامه با تعدادی از مهم‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری باتومی آشنا می‌شویم.

 معماری شهر باتومی

باتومی در بخش ساحلی جنوب غربی گرجستان قرار دارد و یکی از بلندترین بلوارهای ساحلی اروپا در این شهر است. این شهر توریستی ساحلی در کنار دریای سیاه، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ های گرجستان است و تقریبا همه‌ ی مسافران گرجستان برای دیدن این شهر، برنامه‌ ریزی می‌کنند. این شهر، پر از زیبایی و آثار تاریخی و فرهنگی است. علاوه بر زیبایی‌ های طبیعی و ساختمان‌ های قدیمی، معماری مدرن این شهر هم دیدنی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جاهای دیدنی باتومی

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی باتومی، مکانی عالی برای تفریح و استراحت و آشنایی با گل‌ ها و گیاهان است. تماشای درختان و گل‌ های رنگارنگ در زیستگاه طبیعی‌ شان و دوری از شلوغی شهر و همهمه‌ ی مردم، از دلایلی است که باعث می‌شود گردشگران برای سر زدن به باغ گیاه‌ شناسی وقت بگذارند. زیبایی این باغ‌ های دیدنی، نه تنها گردشگران، بلکه اهالی شهر را هم به سوی خود می‌کشد.

راهنمای سفر به باتومی گرجستان
جاهای دیدنی باتومی

سواحل باتومی

اگر دوست دارید شنا در دریای سیاه را تجربه کنید، در سواحل باتومی این امکان برای شما فراهم شده است. بعد از شنا می‌توانید در ساحل شنی زیر آفتاب استراحت کنید. در سواخل باتومی، رستوران و کافه‌های زیادی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید غذاهای سنتی را امتحان کنید و در ساحل از تماشای مناظر لذت ببرید.

راهنمای سفر به باتومی گرجستان
جاهای دیدنی باتومی

آبشار ماخونتستی (Makhuntseti)

ابن آبشار در ارتفاع ۳۳۵ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین نقاط توریستی در باتومی است. در نزدیکی این آبشار که در شهر کدا واقع شده، مناطق مختلفی برای پیک‌نیک گردشگران در نظر گرفته شده است. در حوالی آبشار می‌توانید از گشت و گذار در طبیعت لذت ببرید و ساعاتی را از همهمه و شلوغی شهر فاصله بگیرید.

راهنمای سفر به باتومی گرجستان
جاهای دیدنی باتومی

بولوار باتومی

این بلوار، ۶ کیلومتر طول دارد و در سال ۱۸۸۴ پایه‌گذاری شده است. تعدادی از مهم‌ترین بناها و دیدنی‌های باتومی در این بلوار قرار دارند؛ از جمله بنای یادبود علی و نینو که یک سازه‌ی فلزی متحرک است و به زیبایی تمام، نورپردازی شده است. یک چرخ و فلک بزرگ، برج ۱۴۵ متری الفبا و تعدادی از بهترین هتل‌های شهر در این بلوار قرار دارند.

این بلوار احتمالا پربازدیدترین جاذبه‌ی باتومی است. در کنار بلوار، خطوط ساحلی زیبایی وجود دارد که در آن بهترین جاذبه‌ های تفریحی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. فواره‌ ها و آب‌ نماها، نیمکت‌ ها، وسایل بازی و محدوده‌ های مخصوص سرگرمی بچه‌ ها، کافه و رستوران‌ های بی‌ نظیر و سایر جاذبه‌ های تفریحی در این خط ساحلی قرار دارند. در این بلوار، منظره‌ی غروب آفتاب را از دست ندهید و از تماشای آن لذت ببرید. شب‌ ها، این بلوار و خط ساحلی به زیبایی تمام با نورهای رنگارنگ می‌درخشد و محیطی سرزنده و پرهیجان دارد.

راهنمای سفر به باتومی گرجستان
جاهای دیدنی باتومی

قلعه گونیو (Gonio)

این قلعه در ۱۵ کیلومتری از شهر باتومی در روستایی به همین نام قرار دارد. قدمت این قلعه به قرن‌های پانزدهم تا هجدهم میلادی برمی‌گردد. مقبره‌ای در این قلعه قرار دارد که معتقد هستند متعلق به یکی از حواریون مسیح (ع) است. گشت و گذار در این منطقه‌ی تاریخی، اطلاعات جالبی در مورد تاریخچه‌ی آن به گردشگران خواهد داد.

راهنمای سفر به باتومی گرجستان
جاهای دیدنی باتومی

میدان اروپا

باتومی فقط ساختمان‌ های مدرن ندارد، بلکه بخش زیادی از بافت شهری را ساختمان‌ های قدیمی قرن نوزدهمی تشکیل می‌دهند که به زیبایی تمام بازسازی شده‌اند. در باتومی مثل بسیاری از شهرهای اروپایی، میدان‌ های زیبایی وجود دارد که در اطراف آن ساختمان‌ های قدیمی شهر قرار گرفته‌ اند. یکی از این میدان‌ ها، میدان اروپا است که در اطراف آن قلعه‌ ای با یک ساعت نجومی و بنای یادبود medea در مرکز آن قرار دارد.

راهنمای سفر به باتومی گرجستان
جاهای دیدنی باتومی

پارک ۶ مه

در این پارک جاذبه‌ های فراوانی وجود دارد ازجمله بخش مربوط به جانورشناسی، دلفیناریوم و آکواریوم. دریاچه‌ی زیبای Nurigeli در مرکز این پارک قرار دارد و محیطی مناسب برای گشت و گذار و استراحت است. دلفیناریوم این پارک یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گرجستان است. بیرون از پارک، یک دریاچه‌ی مصنوعی هم وجود دارد که آب‌نمای موزیکال دارد و از اطراف آن رستوران‌های زیادی آمده‌ی پذیرایی از گردشگران است.

شهر قدیم باتومی

گشت و گذارتان در باتومی را به بلوار باتومی محدود نکنید و به محله‌ی قدیمی شهر سر بزنید. ساختمان‌های قرن نوزدهمی و رستوران‌های عالی در این محله منتظر حضور شما است. مسجد قدیمی، رستوران‌های سنتی، فروشگاه‌ها و کافه‌های زیادی در این منطقه برای گشت و گذار وجود دارد.

راهنمای سفر به باتومی گرجستان
جاهای دیدنی باتومی

تصاویر پانوراما از باتومی

با تله‌ کابین Argo می‌توانید از ارتفاعات بالا، تصاویر زیبایی از شهر را تماشا کنید. همچنین می‌توانید با تاکسی خودتان را به صومعه‌ ی Sameba برسانید که بر تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد.


مقالات بیشتر بخوانید :

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *